Kryssning?

Kryssning?

midnighttwist

Kvinna 36 år

2013 Mar 30 Kl 21:22
Här kommer en aktivitet som jag knappt vet själv om jag skulle våga följa med "främmande människor" på.
Jag älskar att bugga och dansa och undrar om det finns fler likasinnade som skulle vilja följa med på en cinderella kryssning när det är något bra band? Jag brukar åka själv, men det skulle vara kul om fler ville hänga på. Det går ju bussar från stora delar av landet. Enda haken är väl den att det oftast är dansband på Söndagar, vilket innebär att man måste vara ledig på månaden.
Om någon/några vill och vågar så kan vi väl se ut något bra band och boka? Lets twist again!
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 30 Kl 21:39
Kryssning låter jättekul!
Kan dock inte bugga!
Men älskar att dansa, så hänger gärna på oavsett vilket musik som spelas.
Kvinna 36 år

2013 Mar 30 Kl 21:49
Kul! Då slipper jag att åka själv igen!
Jag är inte heller någon världsmästare i styrdans Knappt jag vågar tacka ja när någon bjuder upp, men man får tvinga sig själv
Har du något förslag på datum som passar dig?
Jag är föräldraledig, men min man går skift så jag måste anpassa mig efter hur han är ledig när jag ska bort. Jag tänker att vi kunde åka i maj någon gång? Så man hinner boka och bestämma datum.
Hoppas vi blir ännu flera
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 30 Kl 22:06
Styrdans?? Hade ingen aning om att det heter så..

För mig passar det bäst med jämna helger, men skulle det knipa så går det nog att ordna ledigt på jobbet ojämna också. Maj blir nog bra... du kan väl kolla vilka band som spelar och vilka datum så bestämmer vi närmare sen.
Kvinna 36 år

2013 Mar 31 Kl 18:20
Äsch, det är bara jag som kallar det för styrdans Jag började bugga i höstas på buggkurs. Innan har jag aldrig dansat där man ska "styras" av någon annan. Dansat hela livet, men då efter förutbestämt program, så jag tycker det här är svårare. Vips, så vill de att man ska snurra eller ta extra steg eller vad som.
Den 12/5, 19/5 och 26/5 spelar det dansband på cinderella. Vilket passar dig bäst?
Angående maten, så äter jag gärna första sittningen. Har en bit att åka och bussen går från Finspång redan 11.55, så jag brukar vara mer varg än människa när dörrarna öppnas
Kvinna 36 år

2013 Mar 31 Kl 18:25
12/5 Expanders, 19/5 Jannez, 26/5 Titanix, om du känner till dem
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 31 Kl 19:08
Citera (midnighttwist * Mar 31, 2013 18:20)

Äsch, det är bara jag som kallar det för styrdans Jag började bugga i höstas på buggkurs. Innan har jag aldrig dansat där man ska "styras" av någon annan. Dansat hela livet, men då efter förutbestämt program, så jag tycker det här är svårare. Vips, så vill de att man ska snurra eller ta extra steg eller vad som.
Den 12/5, 19/5 och 26/5 spelar det dansband på cinderella. Vilket passar dig bäst?
Angående maten, så äter jag gärna första sittningen. Har en bit att åka och bussen går från Finspång redan 11.55, så jag brukar vara mer varg än människa när dörrarna öppnas

Styrdans är ett begrepp som jag har hört talas om...... Precis som du säger där mannen förväntas föra kvinnan, t ex bugg, foxtrot mm.
Kvinna 36 år

2013 Mar 31 Kl 19:43
Ja, nu menade inte jag att jag kommit på det ordet själv. Jag kallar bara bugg för styrdans...till min bugglärares stora förtret
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 31 Kl 21:24
26/5 passar mig....Titanix känner jag inte till men dom är säkert bra, eller vad tycker du själv?
Kvinna 36 år

2013 Mar 31 Kl 22:22
Jodå. De är ett jättebra buggband
Jag lägger ut den 26/5 i den där aktivitetskalendern här, så får vi se om fler hänger på.
Jag vet inte när man måste boka, men i början av maj kanske?