Tips på hundpyssel för häst och hundfolk

Tips på hundpyssel för häst och hundfolk

Avregistrerad Medlem

2013 Apr 2 Kl 12:29
Sy ett hundtäcke av ett gammalt hästtäcke som kasserats.

Helt sjukt att ett nytt hundtäcke kostar typ 500kr - det är lika mycket som ett hästtäcke kostar fast det har 10 gånger mer material. Så hundtäcken lurar en på pengar.

Recykling på hög nivå och vovven kan hålla sig varm nästa vinter. Ekonomiskt och oftast mycket hållbart material. Lite knixigt för symaskinen men ha tålamod så tuggar den igenom det mesta .

Jag improviserade bara ihop mitt. Använde remmarna under magen till bog och magrem till hundtäcket. Tog en bit med kantband från hästtäcket som blev nacken på untäcket. Sedan var det bara att klippa till utseende och storlek efter hunden och sy ihop. Jag satte bara kardborrband på ena sidan om magen, resterande remmar sydde jag fast.

Lycka till !
Kvinna 30 år

2013 Aug 31 Kl 20:29
En bra grej man kan göra. Är att ta en petflaska o slänga i maten/godiset där i. Då får hunden aktivera sig för att få belöning. Tycker man att det inte räcker med flaskhålet så är det ju bara att göra fler hål.

En väldigt bra hjärngympa för aktiva hundar och en bra aktivering för hundar med seperationsångest.

Av gamla lakan/påslakan kan man göra i strimlor och tillverka kampleksaker. Lätta att tvätta eller slänga om man vill.
Avregistrerad Medlem

2013 Sep 3 Kl 08:58
Jättebra tips! Jag brukar också göra så . Det enda jobbiga med petflaskan är att det blir mycket oväsen så bäst att göra när man lämnar stället så kan hunden pyssla med det själv. Jag brukar dock vara lite rädd att hunden skadar sig på den vassa plasten...

Kampleksaken använder jag jämt, bättre än hundaffärsköpta eftersom dessa har tvättat tyg och förhoppningsvis mindre kemikalier...