vänner eller bekanta?

vänner eller bekanta?

Avregistrerad Medlem

2013 Apr 4 Kl 08:32
sitter här och grunnar lite på vad vänskap egentligen är?har en kompis jag fikar med en gång i veckan och en på en annan sida jag haft kontakt med sedan 2006.bortsett från det så är umgås jag mest med mina anhöriga o nån gång snack med tillfälliga bekanta över ett glas öl på krogen.jag skulle nog välja att använda ordet bekanta i stället för vänner.hade också en person,även det från en annan sida på nätet som jag hade kontakt med i fyra år och som sedan bara slutade att höra av sig.nu tänker jag inte så mycket på det.men har ju verkligen svårt att kalla sånt för vänskap.det kanske är så,att vänskap är svårt att odla på nätet,eller annars är det bara jag som inte vet hur man kan fortsätta behålla vänner.hoppas alla får en fin avslutning på veckan nu,själv ska jag försöka att kurera min influensa.
Kvinna 62 år

2013 Apr 4 Kl 08:47
Visst är det svårt att hitta vänner både i verkligheten och på nätet men det är lättare i allafall på nätetchanserna är lite större.Vänskap kan man ju definiera på olika sätt,vänskap tror jag är nått som växer fram med tiden om man nu passar ihop som vänner.En lång vänskap som man kanske haft i många år är ju helt annorlunda men man kan ju hoppas att nyvännerna så småningom bli "gamla"vänner till en
Kvinna 52 år

2013 Apr 4 Kl 17:32
Jag har funnit vänner på nätet som jag har behållit kontakten med genom åren. Visst, vi kanske inte pratar jätteofta eller ses... men när vi väl gör det så är det som att vi brukar ses ofta.

Vänner är såna du kan anförtro dig saker som du inte säger till vem som helst. Nån du känner att du litar på. Bekanta är mer ytliga kontakter...

Man kan vara vänner fast man inte har tät kontakt. Men man vet att den andre finns där om det behövs....

Bekanta kan man ha många. Riktiga vänner brukar vara några få.