Ensam så ensam!

Ensam så ensam!

Maria

Kvinna 49 år

2013 Apr 10 Kl 08:09
Hej!

Jag är en Mamma/fru på 42 år som tyvärr inte har nära vänner.
Jag bor ca tre mil utanför Ljungby tillsammans med min man, våra två barn, fem st hundar, två katter och diverse dammråttor.
Jag är oftast glad och positiv men många uppfattar mig nog som konstig och udda på grund av mitt funktionshinder m.m.
Är ganska blyg och på grund av diverse händelser är det svårt för mig att släppa människor inpå.
Har flyttat runt ganska mycket och där vi bor nu är det jättesvårt att skaffa sig nya vänner eftersom vi bor på landet.

Vill i första ha "skrivvänner", men det vore självklart kul med nån IRl vän också.

Hör gärna av er!

Mvh. Här får ni min E-mail: maria.svensson70@hotmail.com
Kvinna 56 år

2013 Apr 10 Kl 16:16
Hej Maria
Om någon dömer dig utifrån ett funktionshinder så är det de som är konstiga. Ett gott hjärta är det som är viktigt tycker jag
Ha det bra Bitte
Kvinna 62 år

2013 Apr 10 Kl 17:56
Håller fullständigt med Bitte
Man 51 år

2013 Apr 10 Kl 21:02
Kan inte annat än att också hålla med Bitte. Att bli döma någon utifrån ett funktionshinder tycker jag är riktigt lågt.
Kvinna 52 år

2013 Apr 14 Kl 15:01
hej maria.kolla runt så hittar du säkert nån som vill bli din vän.som bor nära dej.folk som dömmer andra för funktionshinder kan jag bara sucka åt.
stor kram
Kvinna 65 år

2013 Apr 14 Kl 15:11
Oförstående människor finns det tyvärr alldeles för många av.
Stå på dig Maria!
Kram/Linemi
Kvinna 52 år

2013 Apr 14 Kl 19:14
Hej, Maria

Det är verkligen sorgligt att folk dömer ut dig pga det. Men tyvärr är sånt alldeles för vanligt förekommande.

Du är så välkommen hit till vår gemenskap! Jag hoppas du hittar både skrivvänner och vänner i verkliga livet här

Kram // också Maria
Kvinna 50 år

2013 Maj 29 Kl 09:08
Hej Maria!

När man läser om din familjesituation så ser det ut som att hu har fullt hus där hemme. Du har en man, våra två barn, fem st hundar, två katter och diverse dammråttor. Det är inte många som har allt det du har.

Det finns många som bara har sig själva och de diverse dammråttor. Men ibland så kan man känna sig ensam fast man har folk runt om kring en. För att man behöver det där lilla extra. Någon att anfört sig till. En riktig vän..

Du skivar att många uppfattar dig ”som konstig och udda på grund av mitt funktionshinder m.m. ”

Du har en stor familj trotts ditt funktionshinder. Det ska du vara stolt över.
Jag tror var och en har någon form av ”funktionshinder” .. det är bara det att de flesta inte har fått någon diagnos

Jag tycker att det är bra för många att denna sidan finns. För här är ges en möjlighet till alla och en var att få kontakt med nya vänner. Sen vart det ledar det är ju svårt att säga.
Om man inte har vänner som bor nära så är det inte fyrskam att ha vänner som bor en bit bort. Man träffas kanske inte så ofta, men när man träffas då passar man på att skapa minen tillsammans.
Som man kan längtar tillbaka till.. / kram
Kvinna 40 år

2013 Maj 29 Kl 17:00
håller med de föregående inläggsförfattarna. Tänk att vi är så många som söker kontakt. Är det ngn här som har funnit bra vänner på denna sajt? Är själv rätt ny medlem här.
Kvinna 49 år

2013 Maj 31 Kl 19:10
Hjälp oss att får folk hit till denna ljuva sommarfest!
Välkommen till Värnamo BK:s sommarfest den 29/6-13! Till alla i Värnamo BK med andra! Sommarfest! Vi tycker att vi är värda en sommarfest så vi kan umgås och äta lite gott tillsammans. Med detta vill vi speciellt tacka alla som ställer upp och hjälper till på våra tävlingar m.m.. Det är ni som gör att vi kan genomföra tävlingar på klubben! Boka in kvällen den 29/6 kl. 18.00. Till en ringa slant av 40 :- så ”bjuds” du på något gott grillat. Egen dryck medtages. Anmäl dig till mig på antingen: emma.claesson@live.se eller Mobil: 070-2157354 Senast: 24/6 Vi ses där! Välkomna! Pris: 40 Kr
Kvinna 50 år

2013 Jun 1 Kl 06:37
hej! svar på Veritas inläg. ja, jag har träffat vänner på denna sidan. det är lätt att hitta vänner och sällskap här än på daiting sida. här söker man inte den' rätta' utan man söker en vän. en snälll själ som vill vara en vän. man ställer inte en massa krav på hur du måste vara för att vara en vän. det är klart att du inte ska vara en otrevlig vän.. men det är så självklart att det kändes onödigt att ta upp.
jag tror att hade jag bot på många ställen i sverige så hade jag träffat ännu fler vänner..

detta är en super sida
Kvinna 49 år

2013 Jun 2 Kl 16:30
Hej!

Jag är en Mamma/fru på 42 år som tyvärr inte har nära vänner.
Jag bor ca tre mil utanför Ljungby tillsammans med min man, våra två barn, fem st hundar, 10 valpar två katter och diverse dammråttor.
Jag är oftast glad och positiv men många uppfattar mig nog som konstig och udda på grund av mitt funktionshinder m.m.
Är ganska blyg och på grund av diverse händelser är det svårt för mig att släppa människor inpå.
Har flyttat runt ganska mycket och där vi bor nu är det jättesvårt att skaffa sig nya vänner eftersom vi bor på landet.

Vill i första ha "IRL-vvänner", men det vore självklart kul med nån IRl vän också.

Hör gärna av er!

E-mail: golda@home.se

Jag är hundägare till en glad goldentjejj. Detta innebär mycket promenader och träning. Jag är ofta ledig och det vore jättekul med lite sällskap vare sig du har hund eller bara vill går

Finns i Småland, Kronobergs län.
Man 39 år

2013 Jul 9 Kl 11:25
Jag vet hur illa det kan vara med att ha ett handikapp, jag har en mild utvecklingstörning sedan - 97 och jag har inte så otroligt många vänner, kärleken finns inte heller.

Nej jag känner mig så otroligt ensam på dagarna och det jag verkligen saknar är en kvinna som kan älska mig för den jag är, verkar vara himla himla svårt... många som tyvärr går på utsidan hos en kille än att kolla insidan....
Avregistrerad Medlem

2014 Jul 31 Kl 18:52
Bryt - ensamheten.se
Känner du dig ensam? Har du inga eller få nära vänner? Hitta vänner att umgås med eller en livskamrat här som är i samma situation som du! Välkommen till den nya unika mötesplatsen på Internet för alla ensamma i Sverige. Den här lappen är uppsatt av en av våra medlemmar som söker vänner i just det här området. Bli medlem idag så kan ni lära känna varandra!
Alla behöver vänner, kompisar och kärlek! Tillsammans under samma tak hittar vi ensamma varandra! Hos oss kan du bland annat - Skapa en egen profil - Skicka och ta emot meddelanden - Skriva i din blogg - Chatta privat med andra medlemmar - Chatta i det öppna chattrummet - Diskutera i forumet. Medlemskapet är helt kostnadsfritt. Bli medlem idag och ge dig själv en chans att för-ändra livet Trevliga träffar och roliga aktiviteter kommer att anordnas.