Här är han

Här är han

Lillan54

Kvinna 62 år

2013 Apr 12 Kl 10:04
Sur och grinig i väntan på nystädat hem.
Kvinna 66 år

2013 Apr 12 Kl 17:54
Är det en "vanlig" groda?
Kvinna 62 år

2013 Apr 12 Kl 18:28
Det är en vattengroda som man har i akvarium,man köper dom i djuraffären.Mitt äldsta barnbarn kom för ett år sen ca hem till mej med den lilla grodan och jag blev störtförälskad.Han är verkligen rolig när han har lust
Kvinna 66 år

2013 Apr 12 Kl 18:59
Vad hittar grodan på då?
Kvinna 52 år

2013 Apr 12 Kl 20:27
Är det en sydamerikansk klogroda? Jag vet att man kan köpa dem i zoobutik.

Jag och min x-man hade en stor "balja" (en hemgjord på 1x1 meter och ca 5 dm djup... vi byggde ett par öar och hade lite andra roligheter... den låg på golvet så man kunde iaktta allt uppifrån) med olika typer av fiskar och två såna klogrodor. De sa i butiken där de köptes att det finns två sorters. Den ena sorten är liten och det var den som vi köpte. Den andra kunde bli ganska stora om man hade dem i större akvarium. Och jodå, självklart var det den stora sorten vi hade fått, märkte vi efter ett tag

Efter några månader i baljan så började vi höra ljud där nerifrån. Ett vackert ljud!! Vi insåg att det var grodorna som sjöng!!!! Och efter ett par veckor med deras sång så märkte vi att en av guldfiskarna var som tokig i att försöka ta sig in under de stenar grodorna hade som bo. Så vi kollade. De hade lagt ägg!!! Massor med ägg!!!!

Tyvärr så blev inte äggen långlivade, för fiskarna lyckades till slut äta upp dem.

Men det var faktiskt häftigt
Kvinna 62 år

2013 Apr 13 Kl 06:19
Jag vet faktiskt inte vad det är för sorts groda.Ibland så gör han störtdykningar.Han börjar uppifrån och tar sats och gör sig så smal han bara kan och dyker rätt ner på botten av akvariumet,så kan han göra om och om igen fram och tillbaka.Ibland spelar han död så man blir riktigt rädd att det hänt något,då ligger han ledlös och flyter runt och speciellt där pumpen är där vattnet är i rörelse.Gullígast är när han får mat för då tar han maten i ena"handen" och slevar i sig.
Marlygirl:Dom grodorna lät intressanta,den här har jag aldrig hört göra nått ljud för sig alls utom att han plaskar med fötterna ibland*L*
Kvinna 52 år

2013 Apr 13 Kl 07:37
jag tror det är samma sort... för det du beskriver om grodan är precis som våra höll på också *haha*... t o m hur han äter

det var ofta de tog sån fart så att de flög ur baljan och hamnade på golvet, stackarna!
Kvinna 62 år

2013 Apr 13 Kl 08:50
Ja min har smitit en gång oxå när han skulle övernatta ett par dagar hos min dotter.han hoppa ur burken så snabbt den öppnades och hon fick jaga den som en galning,snabb som sjuttsingen är han.
Kvinna 52 år

2013 Apr 13 Kl 09:06
hahahahaha.... ja, de är ju det!!!