Gärna nya vänner, men...

Gärna nya vänner, men...

Avregistrerad Medlem

2013 Apr 22 Kl 11:58
Jag själv skulle gärna ha fler vänner än de jag har, men jag är tyvärr inte en särskilt social person. Jag har lätt för att bli tyst och inte veta vad jag ska säga då jag träffar nya personer. Med tanke på att du som läser detta registrerat dig här antar jag att du är lite likadan? Ett eventuellt möte mellan oss skulle troligtvis alltså bli dubbelt stelt. Jag är dålig socialt. Du är dålig socialt. Hur skulle det gå då? Borde väl inte kunna bli annat än pannkaka? Eller? Vad tror ni?
Kvinna 62 år

2013 Apr 22 Kl 13:22
Det är inte säkert man är tystlåten för att man är ensam.Jag är det inte,jag är en snackis.Sen ju fler gånger man försöker så tror jag det lättar vartefter,man blir automatiskt säkrare när man prövat.Det är ju inte alltid säkert man passar ihop för det, men att försöka få en vän är värt allt.Du har skrivit här!Och bara det är bra,det är många som inte vågar det.Jag tror du kommer hitta vänner och ju mer du visar dig genom att skriva ju mer ser folk dig och lär känna dig och dina tankar,ge inte upp bara om det tar lite tid Det här är vad jag tror,kanske inte alla tycker så men kanske värt ett försökHåller tummarna för dig!
Avregistrerad Medlem

2013 Apr 22 Kl 13:48
Håller med Lillan54. Du har tagit första steget redan, det bevisar att du förmodligen är kapabel till mer än du själv tror.
Har man haft för lite eller inga vänner alls under en lång tid så sviker självkänslan. Det kan också vara så att du tror att du är mer osocial än vad du i själva verket är.

Det viktiga är att inleda nya kontakter ur en positiv vinkel. Att från början tro att det ska bli pannkaka av alltihop bidrar nog till att det drar åt det hållet.

Sen kan man se det såhär... i en kontakt är man två... den andra parten är lika ansvarig för att det blir bra. Så det hänger inte bara på dig davidmedd ... din nya kontakt vill nog dessutom inte att du från början tror att han/hon kommer bidra till "pannkakssmeten"!

Det gäller att tro både på sig själv OCH på den andra parten!
Kvinna 58 år

2013 Apr 22 Kl 16:00
davidmedd,
du är väldigt rolig i din formulering och slutsats. Jag undrar om det inte är den vägen du kan gå, blotta dina tillkortakommanden på ett lätt sarkastiskt vis...
Du skriver tydligt och fint, med punkt och stor bokstav. Lättläst och stjärnklart! Du kommer säkert att attrahera många som inte får tunghäfta när ni sedan ses. Du har ju redan banat väg för förståelse.
Kvinna 62 år

2013 Apr 22 Kl 18:48
Vem menar du? Mig eller förgätmigej?eller kanske båda?
Avregistrerad Medlem

2013 Apr 23 Kl 09:46
Tack för vänliga ord. Jag uppskattar att ni tog er tid att skriva och håller med. Jag vill även fötydliga att jag inte är nån Ove Sundberg-jobbig torrboll bara för att jag tenderar att bli tyst ibland. Jag kan till och med vara lite småkul ibland.

Ha en jättebra dag!
Kvinna 62 år

2013 Apr 23 Kl 10:08
ja det var du nu
Man 57 år

2013 Apr 23 Kl 11:49
jag ser framför mig situationen som davidmedd målar upp

Men är det inte märkligt hur vi människor komplicerar saker,, vi som kan tala och uttrycka oss.

Vad jag vet så har inte djur dessa problem, rätta mig om jag har fel,,

Första "pannkakssmeten" lyckas väl få med och det är ju av misstagen man lär sig.

Är man däremot vilsen i " pannkakan " och inte vet riktigt vad man vill så är det ju svårt att uttrycka det enkelt och klart och då kan det ju gå galet på en massa sätt..

Var dig själv
Avregistrerad Medlem

2013 Apr 23 Kl 12:05
Loffe

hehe Lite som att dansa vals men att ingen vill föra... Någon måste ju helt enkelt göra det annars blir det som sagt... pannaka. Även om det väl inte är någon katastrof det heller? Pannkaka är ju faktiskt väldigt gott!
Avregistrerad Medlem

2013 Apr 23 Kl 12:11
Människans förmåga att tänka, analysera och ständiga försök till att "spå i framtiden" ställer till onödigt mycket problem... vi målar dit hinder som egentligen inte finns.

Tänk vad mycket lättare det var förr... -Me Tarzan.. you Jane! ..
behövdes inte så mycket mer då..
Man 57 år

2013 Apr 23 Kl 12:18
Citera (Förgätmigej * Apr 23, 2013 12:11)

Människans förmåga att tänka, analysera och ständiga försök till att "spå i framtiden" ställer till onödigt mycket problem... vi målar dit hinder som egentligen inte finns.

Ja du tänk om vi inte hade alla dessa ideal att leva upp till,,,
Livet är ju ingen tävling,, eller ??
Avregistrerad Medlem

2013 Apr 23 Kl 13:01
Citera (Förgätmigej * Apr 23, 2013 12:11)

Mycket enklare med kläder och transportmedel med. Vi killar behövde ju till exempel bara några fula badbrallor och en lian och sen var det bara att ge sig iväg.