Hur får man kontakt med folk här på BE?

Hur får man kontakt med folk här på BE?

Avregistrerad Medlem

2013 Apr 22 Kl 15:59
Jag tror att det är skillnad på hur kontakter skapas beroende på var du befinner dig och vad du söker på nätet.

En del skriver till mig och säger att det är svårt att få kontakt med någon här. Andra har väldigt lätt att få kontakt och skriver frekvent med flera stycken.

Atmosfären här inne är som vi vill att den ska vara… vänskaplig.

Ni medlemmar söker vänner, partner eller både och MEN med vänskapen som den inledande röda tråden. Att bygga en kontakt på vänskap tar kanske lite längre tid? Man kanske inte är så ”på” som man skulle vara på en traditionell dejtingsajt? Att starta en konversation med någon i syfte att försöka bli vän med denna kanske är en känsligare procedur än om det handlar om att ”få till en dejt” med en potentiell partner. Vad tror ni?

Det kanske är ännu viktigare för medlemmarna att få lära känna varandra ”lite på avstånd”? Vad jag menar är att vänskap på nätet och på en sån sida som denna, kanske kräver att du syns lite mer och låter andra lära känna dig genom dina tankar och kommentarer?

Jag får i alla fall känslan av att de som är lite aktiva med blogginlägg och kommentarer är de som har flest brev- och chattkonversationer här på sajten.

Nu passar det inte alla att synas och lufta tankar och sin personlighet ”offentligt” här och det ska naturligtvis respekteras. Men jag vill bara påpeka att det kan göra stor skillnad. Att ge lite feedback på vad någon skrivit kan göra att flera andra får upp ögonen för just dig.

Så ni som ännu inte provat att säga ”Hej, här är jag!”... prova vettja!
Kvinna 62 år

2013 Apr 22 Kl 18:50
Håller med fullständigt!
Man 58 år

2013 Apr 23 Kl 07:12
Godmorgon till er alla.

Bra skrivet & formulerat Förgätmigej

Jag ska spåna på lite härpå morgonkvisten,,,,

Personligen letar jag inte aktivt efter den rätte,,
Har dock gjort det tidigare,, men blivit besviken då man inte varit kompatibla eller haft samma mål i livet.

Liksom man får vara medveten om att den som är rätt för mig kanske inte ens är född än.

Ok,, säger vissa,, sänk ribban,,, den perfekte finns inte,, så sant så !

Grejen är ju att hitta någon som har typ: samma värderingar på vad som är viktigt i livet,, i alla fall för mig.

Jag vill ju inte bara ha någon att dela hyran med,, hehe eller betala hyran för,, beroende på hur man ser det..

En annan grej som vänskap bygger på är förtroende,, och förtroende är ju en grej som det råder brist på av i dagens samhälle.
Det finns ju folk som medvetet går in för att missbruka förtroende och de som är obotliga yrväder

Vänner & bekanta kan man ju aldrig få tillräckligt av,, men man kan ju inte vårda hur många kontakter som helst,,,jag menar tiden på dygnet räcker ju inte till,,

Och ,, ja det finns mer att säga om detta men här avslutar jag med att återigen säga " Våga vara er själva " & " Hej till er alla"

Kvinna 65 år

2013 Apr 23 Kl 07:43
Instämmer med vad de flesta sagt här.
Nu är inte jag heller den som direkt vill synas och höras.
Dessutom är jag inte alls någon diskussionsmänniska.
Trivs nog allra bäst i en "duo"
Men jag är jag...får stå ut med det..
Kvinna 47 år

2013 Apr 23 Kl 08:42
Jag har också svårt med att få nya bekantskaper/vänner. Jag har aldrig haft någon "bästa vän" Jag gör nästan inget på dagarna. Iblnad håller jag på med och jobbar men det är inte alla dagar.
Vissa dagar då kanske jag hittar på något. Men jag känner mig rätt så ensam. Det är jättebra att BE finns så att man kan försöka att få lite nya vänner. Jag har redan fått 4 BE vänner på denna sajt. Jag har bara varit med i 3 månader. Och så en massa som har varit inne och tittat på min sida. Det är 160 personer som har tittat in på min sida. Man kan få mera vänner här på BE om man är aktiv flera gånger per vecka. Kanske bloggar eller sänder någon ett meddelande. Det behöver inte vara så mycket.
Man får vänta ett tag om man vill ha vänner, de kommer inte den första veckan som man är på BE. Utan det kan ta ett tag innan man vill bli vän med någon här på BE.
Kvinna 53 år

2013 Maj 18 Kl 23:00
Jag har fått en känsla av att många vill ha kontakt med andra,men inte ger folk en ärlig chans.Jag tror att man bör satsa på att träffas mer IRL än vad som sker nu.
Jag kommer försöka ett tag till här men sedan ger jag upp.
Jag vill ha vänner visst men jag är oxå öppen för saker att göra i gäng liksom.
Men ibland känns det som att folk hänger upp sig på åldern mer än intressena.Har jag fel får ni gärna ge synpunkter.
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 18 Kl 23:12
Håller med dej Lottie. Men om jag tittar på mej själv blir jag ganska blyg inför tanken att ses IRL. Rädd kanske för att hamna på "kanten"...eller nåt sånt. Tyvärr blir de ofta så också att mailkontakterna rinner ut i sanden och då blir man ju inte heller direkt puschad till att ses IRL.
Kvinna 53 år

2013 Maj 18 Kl 23:19
nej det har du rätt i.
Men man måste försöka .jag har själv några mail jag ska svara på.Men att vara lite mer på chatten tror jag skulle vara bra faktiskt.som det är nu är det dött där..Det kan vara en början kanske?
Sedan att starta upp flera träffar är inte fel.jag kommer försöka när jag landat i sthlm.Att hitta på aktiviteter alltså.
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 18 Kl 23:28
De e bra Då får jag försöka hålla blygheten borta o hänga på
Kvinna 53 år

2013 Maj 18 Kl 23:32
Det hoppas jag att du gör!Hänger med alltså, jag är en ganska blyg människká jag med.
Men det är lättare om man är flera blygisar faktiskt.Alla är lika rädda att säga eller göra fel.
Men man får träna på det.
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 19 Kl 09:13
Jag tror att om man är intresserad av och vill med på aktiviteter osv, men tycker att kanske är jobbigt att träffa många på en gång. Så skulle jag se till att försöka få till träff med en och en. Det blir nog bra mycket lättare om man redan träffat några innan. Och blir nog mycket mer avslappnat osv då. Men kan ju börja med att prata i telefonen tex. Och sen bestämma träff om allt känns rätt. Då får man en bra känsla över hur personen är.

Jag bara spånar lite, vad tror ni?
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 19 Kl 10:25
Personligen så kan jag känna mig jätte ivrig på att träffa folk härifrån. Och jag bryr mig inte om man är kort tjock, lång smal, stammar, fåordig, glad, argsint, eller något annat. Bara kul att träffas och göra det som faller en in. Fika, eller att bara gå omkring och inte göra någonting speciellt.

Vet inte om det är åldersnoja men känner ibland att livet är för kort. Känner man för något så, go for it!!!
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 19 Kl 14:45
Fattar ärligt inte vad det är med folk överhuvvudtaget i dag...Blir nästan förbannad och irriterad på hur folk är!
Kommer ihåg slutet av 80talet när man nästan alltid va ute och hade folk runt sig..idag lever folk som i bur, med en dator framtryckt framför ansiktet och försöker desperat att ta kontakt med folk! Vet att det finns vettiga människor att snacka med..men kraven på vissa är ju så äckligt höga att man börjar undra vart NORMALT folk är någonstans! Som någon nämnde ovan så är det ju inte dumt att ha folk att umgås med IRL! Bor i en liten skiten håla (som jag för den delen önskar jag inte flyttade till) och här är folk nästan typ (vill du snacka...har annat att göra hejdå).

Har väl umgäng med 1 typ 1 gång varannan vecka annars sitter jag själv..förutom att gå ut och handla då o då!

Sen dessa jävla fördommar man kan se vissa människor har mot en, behöver inte sägas men syns i blick och beteende!

MORRRRRRRRRRRRRR
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 19 Kl 14:47
Sen kanske det kan sägas att jag verkar sååå anti och sur....Allting kan gå med ett leende på läpparna...tills det inte går längre och då har man bannemig rätt o bli förbannad!
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 19 Kl 14:54
Känns som människan ska tryckas in i någon form av led, där man ska sollas ut och tillhöra olika grupper av de olika slag! Jag har kommit underfund med att ju mer förbannad jag blir på folk...ju mer likgiltig blir jag till folk över lag! För det verkar ju inte längre som om man kan umgås bara för att umgås...utan det ska ju helst följa vissa mallar för att vara dugligt!

En sak är iallafall säker...kommer inte följa någon mall varken samhället eller media eller what so ever tycker jag skulle bli eller borde vara, har ett egen värde och duger inte det så!