Hur får man kontakt med folk här på BE?

Hur får man kontakt med folk här på BE?

Kvinna 62 år

2013 Maj 19 Kl 16:05
Jag har hittat vänner här som jag umgås med så ge inte upp! Visst det är svårt att vara glad och positiv men man måste oxå tänka på att vem vill folk umgås med när man söker nya vänner?En som är glad eller en som är sur?När man väl lärt känna en ny vän så kommer det av sig själv när man känner att man kan prata om sin ensamhet,ledsamhet osv men i början ska man nog ta det lite lugnt med det när man träffas första gången.Det är mitt tänkande,men alla tänker vi olika.
Kvinna 62 år

2013 Maj 19 Kl 16:08
Att visa sig på forumet eller loggen är bra oxå för då kanske dom läser lite om hur man är och känner för olika saker och fattar tycke för en förhoppningsvis.Det kan ta tid men det är bara att ligga i.Vi passar inte ihop med alla även om det bara gäller vänskap utan det är något tiden får visa.
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 19 Kl 16:48
Synd att du bodde så långt bort kalltass, hade varit kul att ha dig med på torsdag. Även om det inte allas musiksmak så är det kul att träffas.
Kvinna 53 år

2013 Maj 19 Kl 17:26
Jag förstår lite av Kalltass frustration.Jag tror man lär känna varandra bättre irl.
Sedan kan man inte gå ihop med alla människor,så är det.men man kan ju lära sig tolerera andras egenheter kanske bättre om man träffas ett pat gånger.?
Det där med att bo på en liten ort.eller komma ny till ett ställe är hopplöst om du inte har tex ett hästintresse eller nått annat som andra delar med dej.Då kanske nån bjuder på fika eller nått...lite tankar bara
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 19 Kl 17:38
Hejsan! och tack för svaret! Absolut kan man inte bara gå in o sura hur som helst i olika inlägg och visa sina dåliga sidor det fattar jag också! Ska försöka mig på att skriva blogg så uppriktigt som möjligt! Det man främst kan vara är ärlig mot sig själv..så gott det går! Men jag tror inte heller riktigt på att man kan lämna människor som är sura eller ledsna hur som helst! Har sett mängder, frammförallt unga tjejer och kvinnor som ser både ledsna och sura och frånstötande ut..Men jag vill själv bara gå dit och krama om dom för att visa att en kram kan göra så mkt! Att bara skita i människor med problem och stöta bort dom gör bara saker enligt mig mycket värre! Kan bara se in på min egna situation, och många gånger hade en kram, eller i mitt första blogg inlägg en snäll sak att säga räkt långt! Ingen strävar väl efter att vara elak precis! kram på dej!
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 19 Kl 17:41
Inget är omöjligt och jag är öppen för förslag! Men torsdag kan bli tufft för min del! Men det kommer alltid fler tillfällen! Och tack för hjälpen!
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 19 Kl 18:19
Alla resonerar olika, så är det. Men hästar är kanske inte min sak!?...Tycker du jag borde prova? Har blivit avslängd en gång tidigare, och det ska vara en kvinna envis nog för att få mig sitta upp igen på en!

Kan väl säga rent ut att det va ett dumt val att flytta hit, men har haft problem länge med att känna mig hemma nånstans, men jag vet var det rotar sig i, men inget enkelt problem att ta tag i just nu tyvär, att fly kallas det!
Kvinna 53 år

2013 Maj 19 Kl 23:12
kalltass.
Att fly från problemen eller sig själv brukar bara sluta på ett sätt.Käpprätt i diket! Jag vet själv.
Grejjen är att hitta nånting ett intresse som ger dej kontakt med andra människor.Ett exempel är just ridning. dels ger hästen eller djuret dej känslan av samhörighet och ett lugn inombord.Och intresset i sig skapar en gemenskap med andra .jag har egen häst nu men ridningen har gett mej vänner inom den changen.Där ingen dömmer nån annan .Testa .kolla upp nån ridskola som har vuxengrupper för nybörjare.De flesta har det.Ta några ridlektioner i grupp och se vad du tycker.?ge det ett par gånger och se vad som händer.kramis
Kvinna 53 år

2013 Maj 19 Kl 23:16
det är många just killar faktiskt som i vuxenålder kommer på att detta med hästar är ganska kul.! sedan ger det ju motion och nått att göra en kväll i veckan om du rider lektioner på en ridskola. jag säger testa!
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 20 Kl 12:30
Jo jag försöker kika runt på lite fritidsalternativ och har faktiskt lite jag skulle vilja syssla med! Badminton och styrketräning, inte direkt sociala saker att göra, men blir u ett annat mående också om man kommer igång med en fysisk aktivitet!
Skulle vara kul och samla ihop ett gäng och kanske dra iväg på nån vandring och tälta och grilla, sånt saknar jag! Har funderat att dra på nån kajak träff och paddla lite, finns en del sånt man kan göra på sommaren, fast är lite vinglig på kajak, men får väl lära sig! Det hade varit rätt intressant om ADMIN med andra här hade ordnat några träffar eller liknande faktiskt!
Ska kika runt och jag tackar för tipsen! Gör mycket att veta att det finns andra som har liknande problem och är ensamma, väldigt mkt! Kram på dej!
Kvinna 50 år

2013 Maj 20 Kl 18:32
Den som vill får gärna sätta upp denna reklam om Bryt-Ensamheten i området där ni bor. Detta gör att folk i närheten av dig får information om att du och andra finns här på sajten. Förhoppningsvis lockas dom att bli medlemmar så ni kan lära känna varandra.

Lite lagtext om affischering:
Affisch, annons eller annat dylikt anslag får inte utan tillstånd av polismyndigheten sättas upp på eller över offentlig plats eller på husvägg, staket, vägbro, kopplingsskåp, stolpar, träd eller liknande, som vetter mot sådan plats.
Tillstånd behövs inte för att sätta upp anslag på tavlor, pelare eller andra liknande anordningar som är avsedda för detta ändamål
Kvinna 50 år

2013 Maj 20 Kl 18:33
Citera (KallTass31 * May 20, 2013 12:30)

Jo jag försöker kika runt på lite fritidsalternativ och har faktiskt lite jag skulle vilja syssla med! Badminton och styrketräning, inte direkt sociala saker att göra, men blir u ett annat mående också om man kommer igång med en fysisk aktivitet!
Skulle vara kul och samla ihop ett gäng och kanske dra iväg på nån vandring och tälta och grilla, sånt saknar jag! Har funderat att dra på nån kajak träff och paddla lite, finns en del sånt man kan göra på sommaren, fast är lite vinglig på kajak, men får väl lära sig! Det hade varit rätt intressant om ADMIN med andra här hade ordnat några träffar eller liknande faktiskt!
Ska kika runt och jag tackar för tipsen! Gör mycket att veta att det finns andra som har liknande problem och är ensamma, väldigt mkt! Kram på dej!

Den som vill får gärna sätta upp denna reklam om Bryt-Ensamheten i området där ni bor. Detta gör att folk i närheten av dig får information om att du och andra finns här på sajten. Förhoppningsvis lockas dom att bli medlemmar så ni kan lära känna varandra.

Lite lagtext om affischering:
Affisch, annons eller annat dylikt anslag får inte utan tillstånd av polismyndigheten sättas upp på eller över offentlig plats eller på husvägg, staket, vägbro, kopplingsskåp, stolpar, träd eller liknande, som vetter mot sådan plats.
Tillstånd behövs inte för att sätta upp anslag på tavlor, pelare eller andra liknande anordningar som är avsedda för detta ändamål
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 21 Kl 22:15
Friluftsliv är något jag tycker mycket om. En sån grej är helt klart kul. Och kommer om inte här hemma garanterat åka till Skottland någon gång och vandra i bergen osv. Fan va kul
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 22 Kl 17:21
Skulle helt klart vilja paddla kajak till Gotland. Någon som hänger med
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 22 Kl 17:28
Jag seglade till Gotland förut och det tog 17 timmar. tror det kan ha varit en medelfart på ca 5.5 6 knop. Ifrån landsort. Vet inte hur snabbt man paddlar, men säg 2 2.5 knop medel, så det lär kanske bara bli ca 33 35 timmar. Kan gå snabbare. Som sagt någon som är sugen så är jag lätt på.