Hur får man kontakt med folk här på BE?

Hur får man kontakt med folk här på BE?

Avregistrerad Medlem

2013 Maj 22 Kl 18:07
Ölands norra udde till Gotland är hur nära som helst. Fasen va sugen man blir
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 22 Kl 19:55
Hehe, sist jag testade kajak va jag mer ett guppande flöte (hamnade upp och ner ett par gånger) än tog mig framåt! Men det hade helt klart varit kul att göra något sådant i sommar!
Får se, har kanske jobb på G så försöker mentalt ställa in mig på att komma igång med det! Så får väl se hur det blir!

Men inget är omöjligt
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 22 Kl 19:57
Hejsan!

Jo det hade varit något bra faktiskt, att sätta upp lite reklam om sidan! Är rätt så säker på att det är många i den lilla hålan som söker någon att umgås och prata med, så får se om jag gör något sånt! Tack för tipset!

Ha det fint!
Kvinna 84 år

2013 Aug 30 Kl 23:02
Vänner är som svampar hittar man en finner man snart fler
Avregistrerad Medlem

2013 Aug 31 Kl 04:02
Här i Västerbotten har ingen plockat 'svamp' än
Avregistrerad Medlem

2013 Aug 31 Kl 09:49
Har nu läst denna tråd i forumet, från början till slut:

Känner precis igen mig om 70-80-talet - det var bara att knalla ned på stan så träffade en alltid nån en kände, eller ringa för den delen. Nu för tiden, så undrar granntanten som är 10 år äldre, om jag ska råna henne...eller nåt! Bara för att jag säger hej och fint väder idag... SUCK!!!! - sscchh, grannen blir tjurig om det dunkar i väggen!

Du, på den här siten, just du ja: Skriv en rad till nån du inte har skrivit till förut eller i nåt annat åldersspann he he. Eller gör som nån, vet ej vem och skriv ett Grattis till den som fyller år DEN dan!

Alla kan inte vara vän med alla - och jag tänker nog inte bli bästis med alla heller - men det går kanske att vara liiite annorlunda HÄR, på denna site. Tänk efter hur du själv skulle vilja ha det...om alla sitter och väntar på en kompis...

..och en sak till: Om DU inte bjuder på dig själv, vem ska då göra det???

/Kram
Kvinna 57 år

2014 Dec 18 Kl 13:21
Hej är hyfsat ny här på sighten,
har läst en del av inläggen och konstaterat att det verkar som att man vill ha lite olika vänskap liksom .
De som gillar å chatta med varann , som brevkompisar förr, innan datorerna och då spelar ju avståndet ingen roll om man inte skall ses så ofta . Och så de som vill ses genom aktiviteter, små om stora, , IRL.
själv är jag nog en IRL! Gärna fler samtidigt så blir det inte så krystat om personkemin inte stämmer .Men jag känner också att det nog är skönt att ha skrivit lite innan man bestämmer att ses.
Själv är jag inflyttad till Småland pga kärleken och har vänner och familj kvar i Stockholm , tufft. Har upptäckt att det är skitsvårt att träffa fler vänner i min ålder ( 51 ) så jag testar här och på facebook. sitter en hel del själv på helgerna och vill gärna ha kontakt med lite nya väninnor, så skriv gärna till mig även om ni bor en bit bort .Mvh betty
Kvinna 71 år

2015 Jan 20 Kl 15:04
Jag vet inte vad det är för fel på mig, men jag har sänt "vänfrågor" till MÅNGA här på sajten, till kvinnliga medlemmar som bor relativt nära mig. Jag söker nämligen vänner att göra olika aktiviteter med, tex. åka skidor, loppisar, aktioner, simma, bio, teater, cykelturer,musikevenemang, eller bara ta en fika på stan (Sundsvall). MEN INTE EN ENDA HAR SVARAT TILLBAKA!!!!!
Jag är social, normal, gift, glad, empatisk, normalt utseende, ja, som vem som helst, fast utan väninnor!!!
Borde man inte i artighetens namn svara, om man själv är en som söker vänner????
Kvinna 34 år

2019 Jun 12 Kl 17:36
Är rätt ny på sajten men vart medlem längre.

Så fort man avviker från normen eller sticker ut så riskerar man bli socialt utstött. Talar utifrån egen erfarenhet.
Redigerat av MissUnderstood 2019 Jun 12 Kl 17:37
Kvinna 34 år

2019 Jun 19 Kl 16:44
Citera (MissUnderstood * Jun 12, 2019 17:36)

Så fort man avviker från normen eller sticker ut så riskerar man bli socialt utstött. Talar utifrån egen erfarenhet.

Tänk om folk bara kunde konsten att uppskatta vänlighet, som faktiskt är det viktigaste i alla relationer. Att vara annorlunda gör bara en person mer unik.
Man 44 år

2019 Jun 24 Kl 16:51

Och vem sätter "normen"? Den som avviker från den, eller den som tillämpar den?

Vissa har ju satt i system att medvetet avvika från allt vad "gängse normer" heter, och anser säkert att deras sätt att leva är en "norm" (vilket då kanske merparten av oss andra inte instämmer i...).

Huvudsaken är ju att man trivs med, och kan stå upp för, de normer man själv har satt som riktmärken i livet (oavsett medvetet eller omedvetet). Annars är det bara att rucka på dem tills man är nöjd, och kan lägga sin tid och energi på något mer värdefullt.

Med lite sunt "bonnförnuft" brukar man komma långt. Norm eller inte.
Kvinna 52 år

2019 Jun 25 Kl 16:02
Kom ihåg att det här är ett stödforum.. Annars, men normer brukar man ju mena det som är gemensamma synsätt och beteenden i en n viss grupp, inte individuella riktmärken. Så viist riskerar man att bli utstött om man inte följer normerna i en grupp man tillhör. Men det är bara att söka vidare, världen är stor som tur är
Kvinna 34 år

2019 Jun 28 Kl 10:55
Citera (noname75 * Jun 24, 2019 16:51)

Och vem sätter "normen"? Den som avviker från den, eller den som tillämpar den?

Vissa har ju satt i system att medvetet avvika från allt vad "gängse normer" heter, och anser säkert att deras sätt att leva är en "norm" (vilket då kanske merparten av oss andra inte instämmer i...).

Huvudsaken är ju att man trivs med, och kan stå upp för, de normer man själv har satt som riktmärken i livet (oavsett medvetet eller omedvetet). Annars är det bara att rucka på dem tills man är nöjd, och kan lägga sin tid och energi på något mer värdefullt.

Med lite sunt "bonnförnuft" brukar man komma långt. Norm eller inte.

Jag har blivit sviken av allt för många människor i mitt relativt unga liv. Haft fyra stora livskriser-så är denna siten rätt för mig?

Svårt att säga.
Kvinna 34 år

2019 Jun 28 Kl 14:19
Citera (Geona1968 * Jun 25, 2019 16:02)

Kom ihåg att det här är ett stödforum.. Annars, men normer brukar man ju mena det som är gemensamma synsätt och beteenden i en n viss grupp, inte individuella riktmärken. Så viist riskerar man att bli utstött om man inte följer normerna i en grupp man tillhör. Men det är bara att söka vidare, världen är stor som tur är

Tack för svar, ursäkta min okunskap men vad är det du antyder med att jag ska komma ihåg att det är ett stöd forum?
Kvinna 52 år

2019 Jun 29 Kl 11:01
MissUnderstood: hej, jag svarade på noname75:s inlägg,det var inte riktat till dig. Ville bara få fram att jag tyckte det var en aning onödigt att ifrågasätta det du skrev om att du känt dig utstött när du avvek från normen. Tänkte bara att det är viktigt man får skriva om egba upplevelser utan det blir en diskussion om enskilda ord och så.
Allt gott