Ensam är stark?

Ensam är stark?

yooyo

Kvinna 29 år

2013 Apr 22 Kl 17:51
Ibland börjar man ju undra, folkmängden ökar men vart är alla människor? Vågar vi inte möta andra människor?

Jag själv hade ett bra nätverk innan jag flyttade, och via dom träffade jag nytt folk. Men nu här i en ny stad? Jag har inte ens någon början. Inte går jag ut och sätter mig ensam och hoppas det ska dyka upp någon? Hur ska man egentligen gå till väga?

Innan man blir helt deprimerad.. Eller är ensam stark? Nu för tiden hittar man inte ens en ny vän på avstånd att prata med, alla verkar rädda..
Kvinna 62 år

2013 Apr 22 Kl 18:44
Dom flesta sitter nog hemma vid datorn och söker kanske
Kvinna 29 år

2013 Apr 22 Kl 18:48
Jo, dom flesta gör nog kanske det. Men eftersom jag själv sökt via dator i snart ett års tid och inte hittat många.. Så verkar det som många är kanske blyga, sitter och väntar på att bli hittade.. Utan att inse att dom är svåra att hitta i sin tystnad.
Man 50 år

2013 Apr 22 Kl 19:11
Ensam är kanske inte stark, men man måste våga för att vinna. Jag genomgår en förändring i mitt liv och känner att jag har kommit en bra bit på väg. Jag gick på en föreläsning för c:a två veckor sedan om hur en människa kan gå från bra till bättre och inte "vara bitter". 300 människor i "publiken" som alla verkade ha en vän att gå med...utom jag...jag gick dit ensam...

Torktumlaren i min mage gick på högvarv och kallsvettningen verkade flöda på ryggen likt en vårflod. Efteråt så blev jag bekant med ett par människor och jag knöt näven i byxfickan och "skrek" inombords... Yes, jag klarade det...torktumlaren stanna och vårfloden avtog...självförtroendet hade fått en positiv boost och jag var redo att ta nästa steg på min nya väg i livet...

Våga och vinn..vad har du att förlora?

Det kan låta enkelt men det enkla är det svåra, jag skulle aldrig våga svara och kommentera på den här sidan om jag inte tordes prova. Fast för tre veckor sedan skulle nog jag också bara sitta och vänta på att någon skulle kolla "min sida". Nu har jag mer vänner än vad jag hade för tre veckor sedan för att jag vågade kolla på en medlems sida som för mig var en intressant person och svara på ett brev...
Kvinna 29 år

2013 Apr 22 Kl 19:17
Bra för dig! Det är verkligen att ego boosta, vilket man behöver jämt! För att våga fortsätta framåt och utvecklas mer.

Jag har försökt på flera sidor, men börjar tro att dom människorna som vill prata ordentligt är sådana som sitter och väntar på ett brev.. Är väl så med ensamheten, man blir till slut rädd..

Vänner finns ju där och stöttar fast dom inte vet om det.. Förr kunde jag dra ut på krogen och träffa nytt folk för fanns det inget folk att prata med fanns det alltid en vän att ringa.. I en ny stad finns det inget säkerhetsnät, man är utlämnad.. Lätt att bli en som bara sitter inne och väntar på miraklet.

Ensam är nog inte stark, men erfarenheten stärker än.
Man 50 år

2013 Apr 22 Kl 19:28
Du kanske har ett fritidsintresse som du kan utveckla genom att gå en kurs...då finns ju ett gemensamt ämne med de andra kursdeltagarna som kan vara islossningen för dig och din tillvaro... Hoppas det löser sig för dig...
Kvinna 29 år

2013 Apr 22 Kl 19:31
Är ju tyvärr en människa med väldigt vanliga intressen! Hah Men alltid löser sig till slut sa kärringen som sket i badkaret