Ställningstagande - Be or not to be that is the question!

Ställningstagande - Be or not to be that is the question!

Adam

Man 54 år

2013 Apr 24 Kl 22:54
I mina yngre år valde jag bort barn, mycket pga friheten, men den senaste tiden får jag längtan efter barn.

Har ni någon erfarenhet av detta?
Vad tycker/anser ni gällande mitt ställningstagande?

Adam
Kvinna 52 år

2013 Apr 24 Kl 23:07
Jag tycker att du ska försöka träffa nån om du ine har det redan och skaffa barn om du vill ha det.
Man är ju i olika stadier i livet och vill man inte ha barn som ybgre så är det ett val.Men det är ju inte försent för dej.
Man 58 år

2013 Apr 25 Kl 09:07
Hej Adam
Själv blev jag pappa tidigt,, och sedermera också ensamstående med 2 små flickor,,,
Önskar jag hade tänkt mig för då,, det blev svårt ekonomiskt.

Grejen är nog att du ska hitta någon som vill vara med dig, för att hon själv vill.
Sedan ska ju hon åxå vilja ha barn och med dig som pappa till dem & vill för barnens bästa se till att de har en mamma & pappa som finns där för dem åtminstone tills de är 18 år,,typ

Man ska nog åxå ha en ganska god ekonomi,, det underlättar och förhindrar en massa gnäll m.m....+ att det är ju kul om man kan betala för barnens kläder och inte leva på krediter

Blir det barn med första bästa så lär du nog få det svårt framöver,, Inte för att jag vill måla fan på väggen,, men det blir sällan som man tänkt sig ,, speciellt inte när man är nykär,,m.m.

En annan grej som är viktig är att man har släkt nära som kan ställa upp med typ barnpassning,, så man får lite egen tid,, kvalitetstid,, man/fru,, ja du fattar,,,

Jag har för mig att den frågan du ställer finns på forumet på Flashback,, om du vill läsa mer om det,,,,,

Synd att jag är äldre än dig,, annars kunde du adopterat mig