Var det roligare barnprogram förr?

Var det roligare barnprogram förr?

Avregistrerad Medlem

2013 Jun 26 Kl 22:50
Kommer ihåg de tecknade filmerna på lördagsmorgnar.
Tror inte de höll på så länge men vi satt som fastklistrade under tiden de visades.
Idag finns det ju tecknat 24 timmar om dygnet.
Förr fanns det en längtan, det behöver man inte längre.
Avregistrerad Medlem

2013 Jun 26 Kl 22:57
Håller med dig fullständigt, Vänskap77. Utbudet är så enormt numera så barnen matas bara med program efter program. Ja, inte bara barnen förresten, det gäller väl även oss vuxna...
Avregistrerad Medlem

2013 Jul 28 Kl 19:49
Ja, Bullen var bra!

Hatade vilse i pannkakan. "lillstrumpa och syster yster" = blä!!
Man 38 år

2013 Jul 28 Kl 19:54
Citera (Charlott * Jul 28, 2013 19:49)

Ja, Bullen var bra!

Hatade vilse i pannkakan. "lillstrumpa och syster yster" = blä!!

Ja det var ingen höjdare. Gillade Björnes magasin och disneytime med Lasse Åberg
Avregistrerad Medlem

2013 Jul 28 Kl 21:07
Ville , Valle och Viktor ...... Kommer inte ihåg om det var före eller innan "Tårtan" ,,, Men Tårtan är en klassiker... Och Beppes Godnattstund.....Den är så söt , med alla dockorna och när hela högen faller till ro till Bach "Air" ,,,,, Jag gillade också High Chaparall och Bonanza(Cartwright) satt även som förstenad och glodde på.............Batman,,,när man ser den idag , njaaaa men ledmotivet är nog bland det sämsta och kultigaste som gjorts ..Joo jag vet , var inget barnprogram,...men ser man vad dom stackars barnen tittar på idag så----Nääää bästa barnprogram/filmer alla kategorier .. Emil , Lotta på Bråkmakargatan , Saltkråkan och Alla vi barn i Bullerbyn..Det är ett mycket gott betyg när man ser många av dagen ungar också tittar på dessa trots att en del av dessa filmer/serier är närmare 50 år gamla
Man 47 år

2013 Jul 29 Kl 17:13
Staffan och Bengt, Trazan och Banarne, Kapten Zoom. Det var favoriterna!
Kvinna 27 år

2013 Okt 16 Kl 03:18
Förr i tiden visste programmakarna att barn var smarta och kunde tänka lite själva. Idag är allting jätteöverdrivet och superövertydligt för att ALLA ska hänga med.
Det gör istället att det känns som att de tycker barn är dumma i huvudet och behöver få allt kastat i ansiktet för att fatta.

Astrid Lindgren har man ju blivit mättad med genom åren, men hon har gjort så otroligt mycket olika saker, så trots att jag börjar bli lite trött på Emil och Bullerbyn och de där så kan jag fortfarande uppskatta till exempel Kalle Blomkvist och andra sånna som inte blivit så uttjatade.

Jag är född i början på 90-talet, så jag har nog missat en del, men även sett en hel del som andra missat.
Mitt absoluta favoritbarnprogram(om det nu ens bör räknas som det) är Warner Bros. Animaniacs, som Steven Spielberg var med och skapade.
Det är helgalet och vrickat och går i ett jäkla tempo hela tiden, men när man tänker efter inser man att man faktiskt har lärt sig något under tiden.
Dessutom är Warnersyskonen i serien personlighetsmässigt otroligt lika mig och mina äldre bröder när vi växte upp, så jag kände igen mig i syskonrelationen.
Redigerat av ShootingShark 2013 Okt 16 Kl 03:22