medberoende

medberoende

Avregistrerad Medlem

2013 Maj 10 Kl 19:53
hej. kvinna 44 år här. har för 2 veckor sedan avslutat ett 5 årigt förhållande med min kille. men han är alkolist, så jag e sååå medberoende, har ju tagit hand om honom i 5 år och har valt bort andra för att vara med honom,, å nu sitter jag här själv. utan några vänner, mår skit dåligt stundtals, men jag har släppt kontrollen över hans liv.. men jag saknar vänner att skriva till. prata med, å träffas att bara vara, fika, eller hitta på saker, att ha ngt att se framemot. jag undrar om det finns mer medberoende personer här. eller ngn som vill börja en ny kontakt med mig.
Man 48 år

2013 Maj 10 Kl 20:35
Den där spriten kan ställa till med mycket elände.
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 10 Kl 20:42
Till att börja med. Starkt jobbat och fortsätt vara stark!
Det är inte lätt att ta sig ifrån någon med alkohol/drog-problem. För sånna personer tenderar till att ha världen finaste sida som man har svårt för att lämna..
Eller så var det för mina mamma. Det tar tid att bygga upp nått nytt utan den människa. Även om han inte skulle haft dessa problem. Uppbrott och tiden efter det är inte lätt. Men förmodligen leder det till något bättre efter ett tag.
Prata utifrån vad jag sett under uppväxt och nyligen egna erfarenheter med uppbrott.

Därför hoppas jag att du tänker framåt när det blir tufft!
Skriv till mig om du vill prata med en "yngre generation".
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 10 Kl 20:47
Citera (thomhard72 * May 10, 2013 20:35)

ja den ställer till det när man blir beroende av den, förändrar folk son fan, inte bra. men nu e de jag som gäller, att se till att jag mår bättre, kämpar som den, fast känner mig ensam
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 10 Kl 20:52
Citera (Smörblomma * May 10, 2013 20:42)

Till att börja med. Starkt jobbat och fortsätt vara stark!
Det är inte lätt att ta sig ifrån någon med alkohol/drog-problem. För sånna personer tenderar till att ha världen finaste sida som man har svårt för att lämna..
Eller så var det för mina mamma. Det tar tid att bygga upp nått nytt utan den människa. Även om han inte skulle haft dessa problem. Uppbrott och tiden efter det är inte lätt. Men förmodligen leder det till något bättre efter ett tag.
Prata utifrån vad jag sett under uppväxt och nyligen egna erfarenheter med uppbrott.

Därför hoppas jag att du tänker framåt när det blir tufft!
Skriv till mig om du vill prata med en "yngre generation".
. tack för att du svarade, ja det e jätte kämpigt just nu. känner mig ensam, men det går över, saknar 2 samheten , men ej de dåliga dagarna, men jag ska vara stark och ej falla tillbaka igen. inte denna gången. livet gav mig en varning genom att få mig att bryta ihop och äntligen fatta att jag ej kan förändra, eller slösa mina år på nån som ej vill /kan.... tack för att jag får skriva av mig.
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 10 Kl 21:15
Det är ju verkligen så. Man kan inte förändra någon som inte vill. Man kan inte ens förändra någon som vill. man kan bara hjälpa till.. om viljan finns. Sen är det ju upp till dem själva.

Jag känner mig också ensam. fast oftast nu när jag gör det.. så känns det bra. att vara ensam liksom.
Men det vara annat för några månader sen. jag hade panikattacker och ångest varje dag. Grät dagarna igenom. När folk ringde och försökte stötta mig kunde jag inte annat än att falla till baka till panikgråt...
Men vet du vad? Jag har kämpat mig igenom det här.
Och jag har valt att bosätta mig själv. Och det går framåt! Även dem små stegen kommer märkas av om ett tag! Så fortsätt ta små steg framåt för att bli starkare och gladare. jag LOVAR att du kommer vara lyckligare om ett tag.

Jag är jätteledsen över vissa saker till och från. men jag mår så himla mycket bättre nu.

Och det var ganska allvarliga problem mina panik och ångestatacker kom ifrån. till en början klarade jag inte det själv. Men det går. till slut!

Skriv till mig privat om du vill fortsätta ha någonslags kontakt och diskutera privata eller allmänna saker.
Man 48 år

2013 Maj 10 Kl 23:29
Citera (skrabbeluskan * May 10, 2013 20:47)

Citera (thomhard72 * May 10, 2013 20:35)

ja den ställer till det när man blir beroende av den, förändrar folk son fan, inte bra. men nu e de jag som gäller, att se till att jag mår bättre, kämpar som den, fast känner mig ensam

Du får försöka att blicka framåt även om det känns tufft just nu. Det var starkt av dig att lämna din fd. kille. Du har ju oss vänner här på denna sajten.