Önskvärda egenskaper för en man

Önskvärda egenskaper för en man

sirunes

Kvinna 61 år

2013 Maj 11 Kl 20:12
1. Snygg.
2. Charmig.
3. Ekonomiskt framgångsrik.
4. En omtänksam lyssnare.
5. Humoristisk.
6. God kondition.
7. Klär sig snyggt.
8. Uppskattar de mer eleganta föremålen.
9. Full av romatiska överraskningar.
10. En uppfinnigsrik, romantisk älskare.

Hur en man ska vara (omarbetade listan)
1. Inte för ful.
2. Rapar inte och tar sig inte i skrevet utanför hemmet.
3. Har fast jobb.
4. Somnar inte när jag pratar om mina känslor.
5. Kommer oftast ihåg poängen i skämten han drar.
6. Har lagom med flås för att kunna flytta möbler.
7. Brukar ha matchande sockar och rena underkläder.
8. Vet bättre än att han köper champagne med skruvkork.
9. Kommer ihåg att fälla ner toalettlocket.
10. Rakar sig på helgerna
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 11 Kl 23:19
Fick för mig att bidra med vad jag anser är värdefulla egenskaper hos en man:

1) Älska mig för den jag är
2) Stötta mig om jag har det tufft eller mår dåligt - och låter mig stötta honom när han har det tufft eller mår dåligt!
3) Kan få mig att le och skratta när det känns som att livet tappat all mening
4) Ser på mig om något är fel, frågar och lyssnar när jag pratar
5) Få mig att känna mig trygg och som att allting ordnar sig
6) Delar någon av mina hobbies och knasiga humor så vi kan ha löjligt roligt ihop
7) Tycker om att hålla om varandra hela natten utan att tycka att det blir "för varmt"
8) Tar hand om disken flera omgångar i rad bara för att han vet att jag inte gillar att diska
9) Frågar ofta vad han kan göra idag för att göra mig lycklig
10) Även om vi haft ett långt gräl som gjort mig helt matt och uppgiven, kramar han sedan om mig och säger att även om detta var jobbigt så har vi lärt oss av det och kan nu jobba för att vi ska få det ännu bättre i framtiden

Kvinna 61 år

2013 Maj 11 Kl 23:45
Tack för ditt bidrag Rhythm, tänk att nogonstans är han som uppfyller det mesta av önskningar.

Hoppas vi kan läsa männens lista på den kvinnan som kan komma i fråga; - med humor och allvar
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 12 Kl 14:00
Rhythm; Jag tycker mer det låter som du beskriver en betjänt med god utbildning inom psykologi samt extraknäcker som personlig assistent och coaching.
Kvinna 65 år

2013 Maj 12 Kl 15:35
Tack Sirunes och Rhythm för tänkvärda fina bidrag.
Och det är nog sant, Locnox, det kan vara knepigt att i verkligheten hitta en sådan person (man eller kvinna), för alla har vi våra fel och brister, och det är ofta andra som ser dom, inte vi själva.
Kvinna 53 år

2013 Maj 12 Kl 19:05
Hej!
Skitbra Sirunes!!!!!!
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 12 Kl 22:46
Faktum är att jag redan har killen som personifierar alla dem egenskaperna jag skrev.
Och han varken extraknäcker som personlig assistent eller inom coaching coaching eller är utbildad inom psykologi. Tycker den kommentaren kändes lite dryg i allmänhet men det var väl säkert inget illa menat...
Alla vill vi väl ha olika saker i en relation, men jag tror på bra kommunikation, att vara goda vänner, att ömsesidigt ta hand om varandra och att man med tiden känner varandra så bra att man ser om något är fel eller vet vilka småsaker man kan göra i vardagen för att muntra upp den andre. Jag har turen att ha hittat någon som tycker och känner likadant som jag.
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 13 Kl 07:53
Rhytm

Kallar sig din kille månne för en hen och tycker öl och fotboll är två väldigt onödiga grejer?
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 13 Kl 08:57
davidmedd

Han älskar öl men är inget fan av att titta på sport nej. Han föredrar att utöva det själv framförallt.
Hurså, tycker du jag borde vara orolig?
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 13 Kl 10:58
Orolig? Nej då, om du nu hittat en kille som kan vara traditionellt manlig OCH samtidigt besitta alla där där egenskaperna du tar upp ska du självfallet bara vara nöjd med. Väldigt nöjd... Din kille är uppenbarligen en superhjälte. Bara det där att han gärna ligger och skedar dig även när han sover gör honom ju helt omänsklig. Alla vi andra killar behöver ju utrymme runt oss när vi ska sova... :P
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 13 Kl 13:32
Kom igen nu killar, hur vill ni att en kvinna ska var då?

Vad jag uppskattar hos en man är:

Kan visa respekt o hänsyn.
Självständig
Inte ta ngt för givet.
Spontanitet o flexibilitet

Det handlar inte om att bli varandras betjänter utan att ro i takt åt samma håll i skutan o samarbeta! Där fungerar det olika för alla! Finns inget rätt el fel!
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 13 Kl 13:38
Förlåt Rhythm det var verkligen inte illa menat från min sida. Försökte skoja lite, men kan så här i efterhand förstå om det lät drygt eller kritiserande. Förlåt!

Citera (Rhythm * May 12, 2013 22:46)
Tycker den kommentaren kändes lite dryg i allmänhet men det var väl säkert inget illa menat...
Redigerat av Avregistrerad Medlem 2013 Maj 13 Kl 13:38
Kvinna 47 år

2013 Maj 13 Kl 13:48
Citera (davidmedd * May 13, 2013 10:58)

Orolig? Nej då, om du nu hittat en kille som kan vara traditionellt manlig OCH samtidigt besitta alla där där egenskaperna du tar upp ska du självfallet bara vara nöjd med. Väldigt nöjd... Din kille är uppenbarligen en superhjälte. Bara det där att han gärna ligger och skedar dig även när han sover gör honom ju helt omänsklig. Alla vi andra killar behöver ju utrymme runt oss när vi ska sova... :P

Och så vände vi på steken Du menar alltså att kvinnor med naturlig grace och lätthet framvisar alla de där egenskaperna? Eller du tänkte de ingår i traditionellt kvinnliga "intressen"? Utbytbara mot fotboll och öl för en manlig man?
*diskvalificerad* *tar på mig offerkoftan*

Och vad många män du måste sovit med
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 13 Kl 14:08
Bliss

Nej, varför skulle jag mena att kvinnor med automatik är så?

Att jag skrev "öl och fotboll" var bara för att dra en manlig stereotyp. Det finns faktiskt manliga män som inte gillar sånt. Tror jag.

Antalet män jag sovit med angår dig inte! .
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 13 Kl 14:18
ulrika

Personligen har jag svårt för att komma med nån slags mall för hur min partner ska vara. Blir man kär blir man kär och blir jag kär så tycker jag hon är perfekt alla hennes brister till trots. (Som vi ju alla har. I synnerhet jag.) Ska jag säga nåt så är det ett stort hjärta, massor av humor och en väldigt väldoftande nacke. haha Det är en bra början. Hon får gärna vara självständig med. Och tuff. Men ändå bli tårögd av fåniga romantiska komedier...
Redigerat av Avregistrerad Medlem 2013 Maj 13 Kl 14:43