Unga tjejer

Unga tjejer

Avregistrerad Medlem

2013 Maj 20 Kl 10:40
Sitter och tittar på foton. Alla dessa unga tjejer med putande munnar, fotot taget uppifrån så brösten syns, upptryckta till hakan.
Varför?
Det tråkiga är att samma tjejer blir galna om de ses som sexobjekt. Att de vill bli sedda för det de är. Under ytan.
Tjejer som vill vara starka.
Ses som smarta.
Vilket de säkert är. Någonstans. Men har gått på det här.
Se mig. Se mig.
Jag ser dig.
Många ser dig.
Men inte så som du vill.
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 20 Kl 10:58
Vad klok du är! Ibland är det så lätt att förakta istället för att se bakgrunden. Bra att fler se bakgrunden och inte ytan
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 20 Kl 15:25
Tjejer som gör så på olika bilder är väl smarta? Det kan de vara. Man ser bara en sak men kanske är det också det de vill. De har är ju faktiskt en viss makt om de är smarta :D
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 20 Kl 16:03
Skrev inte att de var osmarta...även om jag inte tycker att det är så smart, om du läser igen så kanske du förstår.
Om du är lite smart.
Vidare tror jag att du håller med mig. Om ja...tio-tjugo år.
Citera (ivory * May 20, 2013 15:25)

Tjejer som gör så på olika bilder är väl smarta? Det kan de vara. Man ser bara en sak men kanske är det också det de vill. De har är ju faktiskt en viss makt om de är smarta :D
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 20 Kl 19:38
nej, jag kommer aldrig hålla med dig för jag är en dum jävla blondin.
Citera (Flockan * May 20, 2013 16:03)

Skrev inte att de var osmarta...även om jag inte tycker att det är så smart, om du läser igen så kanske du förstår.
Om du är lite smart.

Avregistrerad Medlem

2013 Maj 20 Kl 19:56
?????
Citera (ivory * May 20, 2013 19:38)

nej, jag kommer aldrig hålla med dig för jag är en dum jävla blondin.
Citera (Flockan * May 20, 2013 16:03)

Om du är lite smart.

Avregistrerad Medlem

2013 Maj 20 Kl 20:26
e nice hhh jag tycker att du är en underbar super smart tjej o jag håller med dig :D!!
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 21 Kl 04:44
Nån känner sig tydligen träffad löjligt träffad oxå
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 21 Kl 04:45
Super smart??? Var nånstans??
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 21 Kl 12:01
Nu ska vi vara snälla.
Jag gjorde en reflektion.
Fick ett (1) svar av skogsmulle som förstod vad jag menade.
Jag har inte pekat ut någon.
Var och en känner sig själv bäst men man förändras genom åren och livet. Lyckligtvis.
Var ålder har sin glans.
Tycker ju bara att det är beklämmande att det blivit så ytligt när ingen vill ha det så.
Då får man ta ställning. Vara motströms.

Lyssnade på Maria Lundgren på radio där den kloka kvinnan sa att "i dag tror många unga tjejer att vara vuxen är synonymt med att visa upp sig som en sexuell varelse"
Och det är beklämmande. Och sorgligt.
Och utan sanning.

Måste väl för fredens skull tillägga att det betyder inte att unga tjejer är vuxna.
De visar det bara på fel sätt.
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 21 Kl 12:51
Hon förstod inte mig...
Citera (emil82 * May 21, 2013 4:44)

Nån känner sig tydligen träffad löjligt träffad oxå
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 21 Kl 12:53
världen har alltid varit ytlig. man är inte vuxen bara för att man "visar upp sig"
Citera (Flockan * May 21, 2013 12:01)

Nu ska vi vara snälla.
Jag gjorde en reflektion.
Fick ett (1) svar av skogsmulle som förstod vad jag menade.
Jag har inte pekat ut någon.
Var och en känner sig själv bäst men man förändras genom åren och livet. Lyckligtvis.
Var ålder har sin glans.
Tycker ju bara att det är beklämmande att det blivit så ytligt när ingen vill ha det så.
Då får man ta ställning. Vara motströms.

Lyssnade på Maria Lundgren på radio där den kloka kvinnan sa att "i dag tror många unga tjejer att vara vuxen är synonymt med att visa upp sig som en sexuell varelse"
Och det är beklämmande. Och sorgligt.
Och utan sanning.

Måste väl för fredens skull tillägga att det betyder inte att unga tjejer är vuxna.
De visar det bara på fel sätt.
Man 51 år

2013 Maj 21 Kl 14:00
Känns som den här tråden håller på att spåra ut med vad som kan börja kallas påhopp, om det fortsätter kommer jag att radera tråden.

Mvh,
/Andreas
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 21 Kl 16:01
För mig handlade det om ett statement, man är inte längre mammas oskyldiga lilla flicka och ville även provocera, kan mycket väl vara anledningen. Den där fasen brukar gå över för de flesta när de hittat sin personlighet och vad de står för i livet.. Identitetskriser tar sig gärna uttryck i såna här bilder.
Man 30 år

2013 Maj 21 Kl 16:22
För att uttrycka min mening så håller jag med flockan, jag ser ingen som helst charm i det. Det ser oftast onormalt ut dessutom. Likaså smink, om man ska ta det så långt. Jag anser att man ska vara nöjd med hur man ser ut, och inte göra sig till, är man ute efter sex, visst det är en sak, men som flockan säger, så vill dom inte bli tagna som sexobjekt. Man kan aldrig bygga något på en lögn!