Internet dejta idag och för 13 år sen

Internet dejta idag och för 13 år sen

Avregistrerad Medlem

2013 Maj 23 Kl 10:05
Hejsan!

Första forum inlägget för mig. Har en fundering på internet dejtande!

Vet att denna sidan inte direkt handlar om dejtande men har funderat en tid över ett par saker.

Kommer någon ihåg hur alla chattade innan för rätt så några år sen? alla var som tokiga i det!

Idag fungerar det tyvär som en sorts kassako där det ska tjänas pengar på att hitta en partner och liknande. jag undrar hur många som betalt för dejting sidor och hur ni tycker dom funkar? Själv har man hört en massa om att det mesta är fejk och man får en massa spam mail från icke excisterande personer osv..

Själv tycker jag det idag enbart är tråkiga chattar och undrar faktiskt vart allt folk är idag, eller har folk helt enkelt tröttnat på att chatta?

Vet att aftonbladet hade sina bekymmer med äckel människor som satt och skrev på aftonbladets chatt, men saknar faktiskt den chatten!

Eller är folk (mestadels tjejer) rädda för att träffa folk från nätet?

Hur många personer har just du som läser träffat från nätet?

Har själv internet dejtat ett par stycken, men är längesedan nu!

Eller har internet dejtande blivit något fult?

Skriv gärna!
Man 30 år

2013 Maj 23 Kl 16:16
Jag har aldrig betalat för något som ska vara gratis. Har varit medlem på en gratis sida ett tag, och den är helt gratis. Däremot utan någon vidare lycka. Jag tror att folk ser sig som perfekta på en sån sida, och visar inte sitt rätta jag. Eller det har i alla fall varit så för min del. Jag har träffat ca ett tiotal av säkert 100 som jag pratat med, och ett större antal som inte ens svarat. Jag tror att det ärligaste sättet är att prata med folk på stan, även fast jag aldrig direkt gjort det.
Kvinna 61 år

2013 Maj 23 Kl 19:47
Jag vet många som har träffats på olika datingsajter och de tycker det är ett bra sätt. Jag har varit med på två olika men jag uppfattar det som något slags ICA-butik.

Det ska sökas på vissa egenskaper och jag tror aldrig jag kan platsa som drömtjej, alltid är det något som inte passar

Blir lite av kassan på ICA : "Jag tror jag tar en som är så lång, med si ögon, som bor i xstad och gillar att resa och träna" Känns inte så bra.

De enda svar eller kontakter jag fick gick helt ut på en sak, 6. Och det var inte min prio 1. Går liksom lite för fort för min smak
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 23 Kl 20:14
Tycker de är bra att den möjligheten finns, inte alltid så lätt att träffa någon annars om man inte har en umgängeskrets där man ev kan träffa sin "rätta". Jobbet är ju inte heller de ultimata.....
Men tyvärr är de så att de finns en hel del oseriösa internetdejtare och är man seriös själv kan de bli jobbigt.
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 23 Kl 23:12
Citera (KallTass31 * May 23, 2013 10:05)

Hejsan!

Första forum inlägget för mig. Har en fundering på internet dejtande!

Vet att denna sidan inte direkt handlar om dejtande men har funderat en tid över ett par saker.

Kommer någon ihåg hur alla chattade innan för rätt så några år sen? alla var som tokiga i det!

Idag fungerar det tyvär som en sorts kassako där det ska tjänas pengar på att hitta en partner och liknande. jag undrar hur många som betalt för dejting sidor och hur ni tycker dom funkar? Själv har man hört en massa om att det mesta är fejk och man får en massa spam mail från icke excisterande personer osv..

Själv tycker jag det idag enbart är tråkiga chattar och undrar faktiskt vart allt folk är idag, eller har folk helt enkelt tröttnat på att chatta?

Vet att aftonbladet hade sina bekymmer med äckel människor som satt och skrev på aftonbladets chatt, men saknar faktiskt den chatten!

Eller är folk (mestadels tjejer) rädda för att träffa folk från nätet?

Hur många personer har just du som läser träffat från nätet?

Har själv internet dejtat ett par stycken, men är längesedan nu!

Eller har internet dejtande blivit något fult?

Skriv gärna!

Jag har träffat två stycken men mailväxlat med en hel del. Av de två jag träffade så hade den första lämnat ett foto som troligen var tio år gammalt, det var ingen kul upplevelse. Den andre var en jättetrevlig kille, men som fick hybris när han kände att det började bli allvar. Jag tycker att betalsajterna är mycket bättre än de som är gratis. På gratissajterna hänger alltid samma män, månad efter månad. Tycker det är bra att dessa sajter finns och kommer säkert att prova igen när jag känner mig mogen för det.
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 24 Kl 10:48
Hej alla!

Ja det va en hel del olika erfarenheter redan ser jag!

Har själv inte direkt lagt tid på betal siter, men får ofta känslan att det mer är pengar som styr än att folk hittar någon, med det sagt så finns det säkert dom som hittar varandra!

Borde öppnas upp någon ny chatt tycker jag som är gratis och där det finns admins som sollar ut de vrickade människorna.

Vet att passagen och så har sina men det är ju enbart stammisar som sitter där, och man känner sig inte direkt välkommen, eller så är man helt enkelt för okänd på något sätt!

Men som någon sa så är det väl höga krav på dom som söker något! Har själv varit medlem i kamrat ett tag, men där är nästan enbart småtjejer och en och annan vuxen, men är ändå intressant och se hur fjortisar behandlar varandra. Tycker det är skrämmande!

Sen va det någon som skrev om att det nog är mycket oseriöst också! Tror helt enkelt att folk är rädda för att visa sina sanna jag, själv tycker jag det är fint att man är olika varandra, och har man brister så är det bara bra om man kan lösa sånt tillsammans istället för att direkt döma någon, beror ju så klart på vad för slags problem.

Tycker det är grymt konstigt att kvinnor från sådana sidor och en hel del man chattat med också nästan blir förbannade för att man ger dom komplimanger, säg inte att jag är fin, kalla mig inte sötnos...bla bla! Vad är det för fel med det egentligen?

Men men, som någon annan också skrev så är det kanske inte så dumt att ta sig i kragen..försöka mota bort blygheten och försöka prata och ta för sig lite när man väl är ute, jag menar...man kanske misslyckas ett par gånger men till slut klickar det! För om man kollar statistiskt så sitter kanske 5000 människor på en sidan som kamrat per dag, och många av dom som sitter där har problem på ett eller annat sätt, stött på en hel del med psykiska problem osv..inget fel i det.. men tyder ju på att vissa inte direkt vet hur man ska leva utanför internet (inkluderat mig).

Just när det kommer till internet så med tiden blir chattande och skrivande rätt meningslöst när man längtar efter något som är äkta, någon att vakna upp med, dela dagen med et.c!

Jag har haft många fina funderingar på att göra något fint för min ena granne faktiskt, en söt kvinna i 30 årsåldern, bara för att se hur hon reagerar! Hon har en balkong där hon brukar röka...Någon kväll fästa något i en heliumballong och dra fast i väggen på nått sätt, tycker om att snida saker i trä så varför inte! Om inget annat för att se hennes reaktion! Finns så mycket fint man kan göra,som både är oväntat och säkert också uppskattat!

Vad skulle ni tycka om att man hade gjort något sådant? kanske med en liten hälsning av nåt slag...typ Grannen mitt emot! Brukar stå o titta på varandra så!
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 24 Kl 10:55
Känner sig lite som ett rådjur som blickar in i lysena på en bil, paralyserad, är nyfiken nyfiken nyfiken...Men sen fegar man ur att ta kontakt! :P Men hon verkar ju nyfiken på mig så! Egentligen borde det ju inte vara några problem hmm..Värsta som kan hända är väl en lapp i brevlådan "tack men nej tack!"
Man 30 år

2013 Maj 24 Kl 13:18
Haha det låter som en bra idé, jag däremot skulle nog vilja vara lite mer anonym, typ lagt en lapp i hennes brevlåda istället men jag vet inte, beror lite på hur man känner att atmosfären är?
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 24 Kl 20:20
kanske betalsidor kan vara något seriösare än gratis sidorna då det finns risk för sliskiga människor som hänger där bara för att det e gratis! men tror oxå att mkt e fejk och att dom lägger ut falska annonser som folk går på för o enbart tjäna pengar, men en del har ju gått överstyr där folk ska skylta med hur mycket dom tjänar och allt sånt! och den här dejtingsidan för otrogna som tröttnat på sin partner får mig må illa tragiskt hur långt det gått