Göra något fint för andra i sin ensamhet!

Göra något fint för andra i sin ensamhet!

Avregistrerad Medlem

2013 Maj 24 Kl 11:14
Hejsan!

Förvånad över hur aktiv jag faktiskt känner mig på denna sidan (kors i taket), men tycker om att folk skriver och är nyfikna!

Har funderat på en sak ett tag faktiskt! Många gånger står jag och blickar upp till en granne som bor mitt emot mitt hyreshus. Hon brukar vara ute och röka på kvällarna (ja jag lider av att vara beroende av samma skit men ska lägga av snart), Känns som blicken fastnar på varandra rätt ofta faktiskt! Och jag undrar nu hur ni skulle reagera om man skulle göra något sånt här som jag ska berätta nu!

Visst jag är blyg, men kan få för mig lite knäppa ideèr ibland. Jag har börjat snida lite saker i träd, och ska försöka fixa lite maskiner och sånt framöver tänkte jag, så jag kan göra finare saker! Men denna kvinnan ser oftast rätt nedstämd ut måste jag säga när jag ser henne!

Att stå där med en nyfiken blick och se på varandra känns rätt meningslöst, och egentligen fruktansvärt dumt när man bara kan ta några steg och sen bara se till att presentera sig!

Men, sen funderar man på hur blyg ho egentligen är!

Men hur skulle ni tjejer/kvinnor reagera om det är någon ni var intresserad av och den här mannen eller killen skulle fått för sig att med en ballong hissa upp något på hennes balkong med en snides sa, med typ hejsan grannen mitt emot,,,kaffe någon dag? hoppas du gillar presenten! sen en smiley eller två!

Jag menar, det är så mycket man kan göra för varandra som egentligen i alla fall i mitt fall skulle uppskattas! Det kan kännas så svårt att träffa någon och påbörja en relation, antingen som vänner eller ja något annat, men någonstans känns det som att göra en sån sak kan vara en isbrytare på något sätt! Men sen kanske man kan undra om det skulle se s som något stalker liknanande...Får ofta den känslan när jag tittar för mycket eller verkar för på...Alltid varit rädd för att folk runt mig ska missuppfatta mig eller få fel uppfattning om vad jag vill med det jag gör liksom! Men det skulle som sagt vara kul och höra vad framför allt kvinnor skulle tycka om en sån sak, men givetvis också från hur killar/män här skulle tycka om något sånt hände dom!

Jag menar en sån sak är rättså oskyldig! Det behöver ju inte vara att man är intresserad av en partner...men även för att kanske hitta vänner!

Kram på er!
Kvinna 27 år

2013 Maj 29 Kl 19:38
Jag hade nog tyckt att det var väldigt häftigt och ett fint initiativ.
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 29 Kl 20:14
Hejsan!

Tack! Jo men sen kan man väl verka desperat, egentligen borde jag kanske skriva om en del av mitt första inlägg kanske! Låter som jag är en hopplös kärlekskrank (vilket jag kanske också är)....Men kan egentligen bara se från min egna sida, att någon som ser en, kanske utanför ens lägenhet, att man mår lite dåligt ibland! Jag menar bara att lägga en lapp igenom ens brevlåda och säga typ, sugen på kaffe en dag? Grannen! Allting käns så stelt idag, och det gör mig rätt besviken, för det finns som jag sa så mycket man kan göra för andra, det räcker ju att se in på sig själv vad man skulle uppskatta och försöka utveckla en sån sak! Gjorde faktiskt ett litet trähjärta till en tjejkompis som hon fick för ett litet tag sen, hon ska sätta det i ett halsband, vilket förvånade mig!...Det är lätt att gå till en affär och köpa något som är producerat av maskiner et,c men att verkligen ta sig tid att göra något för hand, för mig är riktigt uppskattning!
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 29 Kl 20:50
Citera (KallTass31 * May 29, 2013 20:14)

Hejsan!

Tack! Jo men sen kan man väl verka desperat, egentligen borde jag kanske skriva om en del av mitt första inlägg kanske! Låter som jag är en hopplös kärlekskrank (vilket jag kanske också är)....Men kan egentligen bara se från min egna sida, att någon som ser en, kanske utanför ens lägenhet, att man mår lite dåligt ibland! Jag menar bara att lägga en lapp igenom ens brevlåda och säga typ, sugen på kaffe en dag? Grannen! Allting käns så stelt idag, och det gör mig rätt besviken, för det finns som jag sa så mycket man kan göra för andra, det räcker ju att se in på sig själv vad man skulle uppskatta och försöka utveckla en sån sak! Gjorde faktiskt ett litet trähjärta till en tjejkompis som hon fick för ett litet tag sen, hon ska sätta det i ett halsband, vilket förvånade mig!...Det är lätt att gå till en affär och köpa något som är producerat av maskiner et,c men att verkligen ta sig tid att göra något för hand, för mig är riktigt uppskattning!

Jag tycker det låter som en skitkul och fin grej att göra.Jag skulle bli glad om jag va hon.om du gör det så måste du berätta hur det gick
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 29 Kl 21:03
Hehe!

Kan göra ett litet trähjärta till dig också Magnus!..Tror folk får börja lyssna på sitt hjärta lite mer, det kan komma väldigt fina saker om man själv gör något fint för någon annan! Har själv väntat på att någon skulle göra något för mig, men nånstans kan man själv göra något, bryta isen runt sig!

Ha en fin forsatt kväll!
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 29 Kl 21:34
Citera (KallTass31 * May 29, 2013 21:03)

Hehe!

Kan göra ett litet trähjärta till dig också Magnus!..Tror folk får börja lyssna på sitt hjärta lite mer, det kan komma väldigt fina saker om man själv gör något fint för någon annan! Har själv väntat på att någon skulle göra något för mig, men nånstans kan man själv göra något, bryta isen runt sig!

Ha en fin forsatt kväll!

haha tack.Men allvarligt gör ett försök jag tror på det,hon kommer bli jätte glad.
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 29 Kl 21:50
hehe ja, men nää..ska flytta snart så du vet *blinkar*...Har ju en obokad biljett som kanske blir mot sthlm! *ler finurligt*!
Kvinna 49 år

2013 Jun 6 Kl 22:12
Hej! Jag är en vanlig enkel kvinna/mamma/fru med vanliga enkla intressen. Jag är gift och har barn. Jag har några få vänner men tänkte som så att det även vore kul att ha någon vän att träffas via IRL. Så därför hoppas jag att du hör av dig till mig. Helst kvinnor i åldern 35 och uppåt. Hoppas vi hörs! Ha en bra dag! Finns i Småland Kronobergs län.