var tog diskusionen vägen

var tog diskusionen vägen

Aknoi

Kvinna 56 år

2013 Maj 26 Kl 10:32
Diskusionen om skillnaden mellan man och kvinna, intressant tycker jag... biologi, könsroller osv
eller får man inte diskutera sånt här ?
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 26 Kl 19:06
Citera (Aknoi * May 26, 2013 10:32)

Diskusionen om skillnaden mellan man och kvinna, intressant tycker jag... biologi, könsroller osv

Jag tror inte det är så stor skillnad på oss.
Kvinna 53 år

2013 Maj 26 Kl 19:55

Ja det är väldigt intressant. Uppenbart finns det biologiska skillnader mellan könen. Bara det ena kan tex föda barn. Sen finns det massa pålagda könsroller, vilka kan vara olika i olika kulturer.
Kvinna 56 år

2013 Maj 26 Kl 20:37
Jag tror att det finns flera skillnader i hjärnan,vilket man också kunnat visa i hjärnforskningen. Jag tror att män och kvinnor kan lösa problem och uppgifter lika bra inom de flesta områden men man gör på lite olika sätt!

Citera (aroberts * May 26, 2013 19:55)

Ja det är väldigt intressant. Uppenbart finns det biologiska skillnader mellan könen. Bara det ena kan tex föda barn. Sen finns det massa pålagda könsroller, vilka kan vara olika i olika kulturer.

Avregistrerad Medlem

2013 Maj 27 Kl 15:09
håller med dig Aknoi, kvinnor har väl lite mindre hjärna än män? de har jag hört
Kvinna 50 år

2013 Maj 28 Kl 01:07
Citera (ivory * May 27, 2013 15:09)

håller med dig Aknoi, kvinnor har väl lite mindre hjärna än män? de har jag hört

Ska vi ta detta till en högre nivå..?? en man hade aldrig gett sig så lätt..

Detta är en stor skillnad mellan män och kvinnor var dag i vardagen... skulle kunna räkna upp hur mycket som helst...
i min kass fans det bara en kille.. en dag så kom han till skolan dö förband.. han berättade att hade varit ute helgen innan och blivit pissnödig.. så han gjorde som han brukar..
han ställde sig och kissade.. det fans vist en polis man i närheten som såg det hela.. Pissenissse fick böta 600 kr .. vad tror ni hände då.. Jo, då började tjejerna tycka synd om Pissenissen.. så de började samla in pengar för att hjälpa honom, för det var ju synd om honom..
jag vägrade att betala.. det blev en himla diskussion kring detta. Jag blev ifrågasätta.. det tyckte att jag verkade vara snål..
jag sa: - Om jag hade ställt mig och kissat ute på det sättet hade ni samlat in pengar för mig också.?? ja, det hade de ju inte för det var ju på något sätt inte lika okay att jag som kvinna kissade ute..?? för jag kunde ju hålla mig. ?? det var ju fult om jag som kvinna kissade ute. ?? det var nu nästen lite sött att han stackarn blev kissnödig och inte kunde hålla sig..?? men mig var det inte synd om för som kvinna skulle ju veta bättre..??
det blev en stor diskussion om kvinnligt och manligt.. vad vi i samhället accepterar hos män och men inte hos kvinnor..
Kvinnor ska se bara ur på alla sett.. så det ser inte bra ur om en kvinna kissar ute.. kvinnor ska ha högre moral än män på alla plan.. de ska inte lämna sina barn och familjer för yrkeslivet eller för en annan man.. ska en kvinna ska helst inte ha haft många män.. för då är hon lösaktig.. en kvinna som har en chefs position är inte riktigt okay.. för då är hon en bitch.. en kvinna ska inte höras eller tycka för mycket .. för då är det men moralkärring.. en kvinna får inte ha humör svängningar.. för då har är hon en klimatserie kärring .. vi får inte gnälla för då har vi pms.. en flicka får gärna vara pojk/flicka.. men kvinnor får inte snusa.. det är vulgärt.. kvinnor får inte slåss pojk / flicka eller inte för de är ju kvinnor.. två kvinnor som har sex har inte det för att de på riktigt har sex.. utan för att egga upp män.. ” för vi kvinnor gör allt för män” det är därför det inte på riktigt är stötande när två kvinnor har sex..
dessa krav och många andra har även vi kvinnor på oss och på varandra, inte bara män..

ja, killar har också krav på sig.. fast det är inte så farligt nu för tiden med den saken.. ”de får inte gråta” .. men vi kvinnor tycker ju om män som har nära till sina känslor..
en kille får inte vara tösa/påg .. för då blir de kanske homosexuella som vuxna..

sen skulle jag kunna dra upp flera sidor om var pojkar/killar /män får göra.. men jag hoppar över..

ja, vist finns det skillnad mellan men och kvinnor även i vårt samhälle..

så det blev inget av med pisse insamlingen till sist..
gissa om Pissenisse tyckte att jag var en moralkärring med pms som kommit in klimakteriet..

jag hatar inte män.. samhället ser ut så här.. jag vill inte att vi ska gå in i er könslöst samhälle..
som det verkar som det blir när man börjar prata om henn.. inte hon eller han.. uten henn

jag vill bara att rätt ska vara rätt.. vi behöver inte bli köns lösa för det..
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 28 Kl 06:26
Citera (Dunderkalas * May 28, 2013 1:07)

Citera (ivory * May 27, 2013 15:09)

Ska vi ta detta till en högre nivå..?? en man hade aldrig gett sig så lätt..

Detta är en stor skillnad mellan män och kvinnor var dag i vardagen... skulle kunna räkna upp hur mycket som helst...
i min kass fans det bara en kille.. en dag så kom han till skolan dö förband.. han berättade att hade varit ute helgen innan och blivit pissnödig.. så han gjorde som han brukar..
han ställde sig och kissade.. det fans vist en polis man i närheten som såg det hela.. Pissenissse fick böta 600 kr .. vad tror ni hände då.. Jo, då började tjejerna tycka synd om Pissenissen.. så de började samla in pengar för att hjälpa honom, för det var ju synd om honom..
jag vägrade att betala.. det blev en himla diskussion kring detta. Jag blev ifrågasätta.. det tyckte att jag verkade vara snål..
jag sa: - Om jag hade ställt mig och kissat ute på det sättet hade ni samlat in pengar för mig också.?? ja, det hade de ju inte för det var ju på något sätt inte lika okay att jag som kvinna kissade ute..?? för jag kunde ju hålla mig. ?? det var ju fult om jag som kvinna kissade ute. ?? det var nu nästen lite sött att han stackarn blev kissnödig och inte kunde hålla sig..?? men mig var det inte synd om för som kvinna skulle ju veta bättre..??
det blev en stor diskussion om kvinnligt och manligt.. vad vi i samhället accepterar hos män och men inte hos kvinnor..
Kvinnor ska se bara ur på alla sett.. så det ser inte bra ur om en kvinna kissar ute.. kvinnor ska ha högre moral än män på alla plan.. de ska inte lämna sina barn och familjer för yrkeslivet eller för en annan man.. ska en kvinna ska helst inte ha haft många män.. för då är hon lösaktig.. en kvinna som har en chefs position är inte riktigt okay.. för då är hon en bitch.. en kvinna ska inte höras eller tycka för mycket .. för då är det men moralkärring.. en kvinna får inte ha humör svängningar.. för då har är hon en klimatserie kärring .. vi får inte gnälla för då har vi pms.. en flicka får gärna vara pojk/flicka.. men kvinnor får inte snusa.. det är vulgärt.. kvinnor får inte slåss pojk / flicka eller inte för de är ju kvinnor.. två kvinnor som har sex har inte det för att de på riktigt har sex.. utan för att egga upp män.. ” för vi kvinnor gör allt för män” det är därför det inte på riktigt är stötande när två kvinnor har sex..
dessa krav och många andra har även vi kvinnor på oss och på varandra, inte bara män..

ja, killar har också krav på sig.. fast det är inte så farligt nu för tiden med den saken.. ”de får inte gråta” .. men vi kvinnor tycker ju om män som har nära till sina känslor..
en kille får inte vara tösa/påg .. för då blir de kanske homosexuella som vuxna..

sen skulle jag kunna dra upp flera sidor om var pojkar/killar /män får göra.. men jag hoppar över..

ja, vist finns det skillnad mellan men och kvinnor även i vårt samhälle..

så det blev inget av med pisse insamlingen till sist..
gissa om Pissenisse tyckte att jag var en moralkärring med pms som kommit in klimakteriet..

jag hatar inte män.. samhället ser ut så här.. jag vill inte att vi ska gå in i er könslöst samhälle..
som det verkar som det blir när man börjar prata om henn.. inte hon eller han.. uten henn

jag vill bara att rätt ska vara rätt.. vi behöver inte bli köns lösa för det..

Jag vet inte om jag missuppfattar dej men jag tycker att det verkar som det är dej det är synd om.Du kan väl inte dra alla över en kam bara för att en pissar.Jag skulle kunna dra upp lika mycket negativt mot kvinnor men pajkastning är ovärdigt.Vi gör alla fel OAVSETT kön.Det fanns en tid då jag va som dej såg allt svart och vitt men det är inte så enkelt tro mej.
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 28 Kl 06:30
HURRA, jag är en man och har större hjärna än er kvinnor

Men en val har dubbelt så stor hjärna än människan och elefanten har tre gånger större än oss,

Och vad säger detta? Jo, storleken har ingen betydelse ( har hört detta om något annat också )

Nä, allt beror ju på hur hjärnan är konstruerad och där har ni kvinnor en mer komplex hjärna än oss män. Men i realiteten är det individuellt oberoende kön med vilken intelligens vi föds med. Som exempel kan jag nämna mig som är en 'dumskalle' och motsatsen min son som aldrig läste några läxor hemma i grundskolan, gymnasiet och som tog studenten med MVG i alla ämnen.

Avslutningsvis skulle jag vilja föra fram en annan synvinkel, Tycker ni att 'vi dumskallar ( jag och andra )' är värda att leva i 'samhällets utkant', det är främst vi som blir arbetslösa och fattiga samt får kämpa för att klara oss bara för att vi är 'lite tröga'?
Kvinna 50 år

2013 Maj 28 Kl 10:05
Oj, vilka ytligheter.. det där med att folk kan vara tröga det drabbar inte bara män eller kvinnor..
trög, smart, rolig, mysig, vild, galen, sexig, harmonisk.. mm det är egenskaper mycket individuellt,, det har verkligen inget med skillnaden på män och kvinnor att göra.. den har med olika personer och göra..

jag kan träffa någon som tycker att jag är trög, smart, rolig, mysig, vild, galen, sexig, harmonisk mm är. Sedan kan en annan tycka att detta inte alls stämmer på just mig.. så hur vi upplever folk är också individuellt..
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 28 Kl 10:42
Hej!

Kan förstå lite hur du menar, faktiskt gör kvinnor en hel del för män som män tar för givet faktiskt! Har några tjejkompisar som berättat och mår skitdåligt för att dom just inte blir sedda av sina pojkvänner/män i deras liv! Just det här med sex snacket, satt brevid en tjejkompis igår som satt och chattade, i 90 procent av fallen va det "hej jag sitter i boxers, vad har du för trosor på dig" Killar har i regel så otroligt dålig fantasi idag! Själv blev jag ordentligt lessen för ett tag sen, när en av dessa tjejpolarna till min kompis (som för den delen inte känner mig), kom fram och sa till mig efter en liten dispyt att "Ja du tycker väl som andra killar att kvinnor bara är hål att stoppa sin snabel i"...Tycker faktiskt att det är riktigt vidrigt! Även om sex är en stor del mellan man och kvinna så är det ju så urspårat det bara kan bli, jag menar...sex sex sex sex...många av männens hjärna är ju tillbaka i stenåldern nästan när det gäller det! Romantik och passion är något MÅNGA män knappt fattar vad det är idag, drar nu givetvis inte alla över en kam där heller, för jag vet att jag är INTE sån, men det betyder inte att jag inte gillar sex, men lite mer respekt kan faktiskt män ha för kvinnor. och med det sagt är jag inte feminist. Kvinnor vill ha kärlek, närhet, omtanke och värme! Men men...fördommar är lätt att ha i olika samanhang...men men...kvinnor tröttnar på att ta killar på allvar, och killar som verkligen vill visa att dom är vettiga hamnar i en gråzon, tjejer också för den delen antar jag! Nåväl...Mina 5 kronor i det hela!
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 28 Kl 10:59
Sen dissar jag inte kvinnor eller män som för den delen letar efter en intim kontakt med någon! Själv vet jag att det är MÅNGA killar som tyvär inte har så bra självförtroende och kan hitta någon att ingå ett intimt förhållande med, som sitter dag ut och dag in och letar efter att få närhet och värme på nätet, finns faktiskt dom killarna (bland annat i min gamla umgängeskrets) som inte haft sex på flera år, i ett fall över 3 år...tror jag det att killar som inte får närhet på så länge blir tokiga! På något sätt är det lätt för tjejer att styra det, kunna välja...Och i det sammanhanget är det faktiskt orättvist! Men sen kan man inte heller lägga självförtroendet i att en kvinna ser en och att man hamnar i säng, för det blir också fel. Mår man bra, och har lite självförtroende så ser många det också..det lyser liksom om en på något sätt, ögonen avslöjar mycket över hur man mår!
Vem vill inte hitta den där kärleken det säger PANG BOM MED...Tror många faktiskt har för stora krav på varandra, själv tycker jag det är en otroligt fin tanke att ÄVEN om man kanske inte går som hand i handske, eller kanske tillomed är väldigt olika, men ÄNDÅ finner lycka och kan bygga upp något tillsammans och vara stolta över, utforska varandra själsligt och kroppsligt och ändå hitta lycka är något fint, för man lär sig faktiskt av varandra även om man är väldigt olika! Hittar jag någon tillexempel som jag förälskar mig i, spelar det ingen roll om hon har lite snea tänder, lite rund om midjan, att det ena bröstet är lite större än det andra, det är helheten som räknas och inte varje enskild del och jag tror folk glömt bort det!
Kvinna 50 år

2013 Maj 28 Kl 11:24
Jag viset inte om jag skulle våga lägga in det första inlägget .. för jag viset att det skulle vara någon som skulle hoppa på mig personligt..
så där kom det.. du skrev;
Jag vet inte om jag missuppfattar dej men jag tycker att det verkar som det är dej det är synd om.
jag vet att allt inte är svart och vitt.. men ska man en diskutera så måste man väl våga ge sig in i en .
diskussion
vem som helt skulle kunna gå in i en diskussion och säga att som du skriver: Jag skulle kunna dra upp lika mycket negativt mot kvinnor men pajkastning är ovärdigt. Vi gör alla fel OAVSETT kön.
Jag skrev inte att killen som kissade gjorde fel.. felet var mer att tjejerna ville dela på hans böter..
men van kan ju vrida och vända på saker så det passar en bäst..

Du skrev också:
Det fanns en tid då jag va som dej såg allt svart och vitt men det är inte så enkelt tro mej.
Med detta menar du att du mognat .. inte jag?? jag hade varit mycket mer intressant att höra dina åsikter istället för på hoppa mig.. inte att det du tycker synd om mig eller att du varit som jag tidigare.. det är inte det den här diskussionen handlar om

Observera att jag ingenstans i denna text inte har gett mig på dig.. inte heller i någon annan som har lagt ett inlägg. Jag är bara med i en diskussion som någon annan har dragit i gång.. detta är bara en diskussion.. man hoppar inte på någon för att man inte tycker som dem.. man tala bara om vad man tycker i själva sakfrågan.. du kanske har något att säga som får mig att känna ja, så är det ju som hon säger.. men det är svårt att se var du tycker och står för när du inte se mer än att det är synd om mig..

jag vill verkligen inte bråka med någon.. ska det bli så då får man ju hålla sina tankar inom sig..
just så här är det.. starka kvinnor blir tystade.. de som är snabba på att vilja tysta ner andra kvinnor är just oftast andra kvinnor.. bara detta jag skrev här nu kommer uppröra många..

men det är ingen kvinna som reagerar på detta.
det är en man som skriver: HURRA, jag är en man och har större hjärna än er kvinnor.
Det finns en annan som skriver: håller med dig Aknoi, kvinnor har väl lite mindre hjärna än män? de har jag hört

jag reagerar, men vill inte lägga mig i den typen av diskussion.. jag är kvinna.. då är det alltid någon som ska sätta ”kvinnan” på plast.. det är inte förvånansvärd att det var just en kvinna som opponera dig så snabbt.. detta skildrar ju det jag skrev i mitt första utlägg..

skulle vara mycket intressant att höra vad du har att säga.. helt ärligt.. då du tidigare varit som jag och måste du nu ha mognat tankemässigt .. det är intressant för mig.. så det hade verkligen varit kul att fortsätta diskussion..

nu är jag mycket för just rätt visa.. jag vet inte hur många gånger jag har bråkat med mig vänner för att jag tycker att de behandlar sina respektive förnedrande.. ( sina män)

men det jag skriver är en generellt orättvisa mot kvinnor.. den dolda orättvisan..
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 28 Kl 15:57
Citera (Dunderkalas * May 28, 2013 11:24)

Jag viset inte om jag skulle våga lägga in det första inlägget .. för jag viset att det skulle vara någon som skulle hoppa på mig personligt..
så där kom det.. du skrev;
Jag vet inte om jag missuppfattar dej men jag tycker att det verkar som det är dej det är synd om.
jag vet att allt inte är svart och vitt.. men ska man en diskutera så måste man väl våga ge sig in i en .
diskussion
vem som helt skulle kunna gå in i en diskussion och säga att som du skriver: Jag skulle kunna dra upp lika mycket negativt mot kvinnor men pajkastning är ovärdigt. Vi gör alla fel OAVSETT kön.
Jag skrev inte att killen som kissade gjorde fel.. felet var mer att tjejerna ville dela på hans böter..
men van kan ju vrida och vända på saker så det passar en bäst..

Du skrev också:
Det fanns en tid då jag va som dej såg allt svart och vitt men det är inte så enkelt tro mej.
Med detta menar du att du mognat .. inte jag?? jag hade varit mycket mer intressant att höra dina åsikter istället för på hoppa mig.. inte att det du tycker synd om mig eller att du varit som jag tidigare.. det är inte det den här diskussionen handlar om

Observera att jag ingenstans i denna text inte har gett mig på dig.. inte heller i någon annan som har lagt ett inlägg. Jag är bara med i en diskussion som någon annan har dragit i gång.. detta är bara en diskussion.. man hoppar inte på någon för att man inte tycker som dem.. man tala bara om vad man tycker i själva sakfrågan.. du kanske har något att säga som får mig att känna ja, så är det ju som hon säger.. men det är svårt att se var du tycker och står för när du inte se mer än att det är synd om mig..

jag vill verkligen inte bråka med någon.. ska det bli så då får man ju hålla sina tankar inom sig..
just så här är det.. starka kvinnor blir tystade.. de som är snabba på att vilja tysta ner andra kvinnor är just oftast andra kvinnor.. bara detta jag skrev här nu kommer uppröra många..

men det är ingen kvinna som reagerar på detta.
det är en man som skriver: HURRA, jag är en man och har större hjärna än er kvinnor.
Det finns en annan som skriver: håller med dig Aknoi, kvinnor har väl lite mindre hjärna än män? de har jag hört

jag reagerar, men vill inte lägga mig i den typen av diskussion.. jag är kvinna.. då är det alltid någon som ska sätta ”kvinnan” på plast.. det är inte förvånansvärd att det var just en kvinna som opponera dig så snabbt.. detta skildrar ju det jag skrev i mitt första utlägg..

skulle vara mycket intressant att höra vad du har att säga.. helt ärligt.. då du tidigare varit som jag och måste du nu ha mognat tankemässigt .. det är intressant för mig.. så det hade verkligen varit kul att fortsätta diskussion..

nu är jag mycket för just rätt visa.. jag vet inte hur många gånger jag har bråkat med mig vänner för att jag tycker att de behandlar sina respektive förnedrande.. ( sina män)

men det jag skriver är en generellt orättvisa mot kvinnor.. den dolda orättvisan..

Ja jag tror och hoppas att jag mognat .Min förut negativa inställning har förstört mycket för mej och för dom jag hadde runt mej.Och jag ber om ursäkt om du tyckte jag hoppade på dej men till viss del så lät ditt skrivande med pissenisse nervärderande.men jag läste nog för fort.Så ursäkta mej (ska läsa nogrannare nästa gång
Man 30 år

2013 Maj 28 Kl 18:50
Förstår mig inte på detta, människan är civiliserad, kvinnor är kvinnor och män är män. Men båda är människor. Män är lika skyldiga att laga mat, diska, städa, arbeta. Precis som kvinnor. En kvinna kan bli chef, och en man kan vara "hemmafru". Vi är inte djur som lever efter uppgifter. Ta hand om varandra i stället!
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 28 Kl 19:36
Håller med dej Hesa
Jag tycker de är olikheterna mellan män och kvinnor som är de charmiga och de är just de som gör att vi dras till varandra. Olikheterna kompleterar varandra