ensamhet och vänskap

ensamhet och vänskap

jenzan

Kvinna 36 år

2013 Maj 29 Kl 22:16
Jag känner mig ofta ensam. Jag har en nära vän, men vi ses väldigt sällan, men när vi gör det så är det jättebra. Och vi pratar om allt och hon är genuint intresserad av mig och mitt liv och jag om henne och hennes liv. Men sedan kan det gå ett par veckor innan vi ses igen, hon har ett relativt stort kontaktnät, så det är förståeligt, plus att hon jobbar. Jag är arbetslös..

Jag har sambo och familj. Men det känns ju som att jag behöver nära vänner, några få som ställer upp och ger och tar som jag tycker man ska göra i alla relationer. Men alla har arbete så dagarna är långa, och kvällarna varierar mellan att sambon sitter vid sin dator och spelar och pratar med sina vänner som bor i staden han pluggade.. och så spelar han med dem osv. Kan ju inte säga att han ska umgås med mig bara för att jag inte har någon att umgås med.

Känner mig alltså ofta ensam även om jag har de jag har runt om mig. Och det känns som att det alltid kommer att vara såhär då de flesta av mina vänskapsrelationer brukar ha gått ut på att det är jag som ska dra i saker för att det ska bli att man ses. Tillslut så har jag tröttnat och måste avsluta pga att jag inte får något tillbaka någon gång.. Ibland brukar jag tänka på att det är fel på mig eftersom att ingen verkar vilja vara kompis med mig, dum tanke, jag vet. Men med tanke på hur det har varit i mitt liv så är det svårt att låta bli att tänka tanken.
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 30 Kl 08:53
Det är synd att du tänker så om dig själv att det skulle vara "fel på dig". Du har bara inte träffat riktiga vänner än.
Kanske är en föga tröst när man känner sig ensam, men du går i rätt riktning med att söka vänner på denna sajt.

Vem vet snart kanske du sitter och tar en fika med framtida vän/vänner.
Kvinna 65 år

2013 Maj 30 Kl 09:59
Hej jenzan !

Inte jag heller tror det är något fel på dig. Sådär tänkte jag också om mig själv tidigare. Tills jag fick bra hjälp och så småningom både vågade och orkade möta andra människor.

Vi övade alla på varandra under längre och kortare tider och fick bra professionell hjälp. Självkänslan steg i rask takt och det kändes som "Flying without Wings".

Dessutom, "med tanke på hur det har varit i mitt liv så..."som du skriver, så kan det finnas en del där som behöver få komma upp till ytan. Så var det i mitt fall.

Välkommen att via PM fråga vidare.
Värme och styrka till dig.
Kvinna 36 år

2013 Maj 30 Kl 16:23
Ni är snäll som försöker peppa mig Är ju inte för intet som jag gick med här, jag ska bryta det här nu, även om det kanske tar tid. Så länge får jag surfa runt och hitta intressanta personer som vill prata över nätet.
Avregistrerad Medlem

2013 Maj 30 Kl 16:24
Helt rätt inställning Jenzan!
Kvinna 50 år

2013 Jun 6 Kl 22:10
Hej! Jag är en vanlig enkel kvinna/mamma/fru med vanliga enkla intressen. Jag är gift och har barn. Jag har några få vänner men tänkte som så att det även vore kul att ha någon vän att träffas via IRL. Så därför hoppas jag att du hör av dig till mig. Helst kvinnor i åldern 35 och uppåt. Hoppas vi hörs! Ha en bra dag! Finns i Småland Kronobergs län.