Midsommar!

Midsommar!

Avregistrerad Medlem

2013 Jun 12 Kl 21:05
Finns det fler än jag som tycker att det är svårt att fråga runt om det går att hänga med andra på deras midsommarfirande? Midsommar tycker jag känns som något som folk ofta firar med sina familjer eller täta kompisgäng och då blir jag blyg och känner att jag inte vill tränga mig på. Samtidigt så är det ju så att om jag inte frågar så vet ju inte folk att jag är själv på midsommar, att jag inte åker hem till min familj och firar med dem. Så jag blir kluven. Känner mig både lite "klängig" som frågar och rädd att folk ska känna sig tvungna att säga ja och samtidigt så vill jag inte alls vara själv och då får jag ju göra något åt det!
Kvinna 49 år

2013 Jun 12 Kl 21:12
Det där är ett gissel. Tycker att många är väldigt ego när det kommer till helger. Ofta frågar de efter vad man har gjort. Talar man då om att man inget hade att göra så blir svaret nästan alltd; Ja, men du kunde ju varit med oss!
....jaha. Eller hur? Så dags.
Tror faktiskt att många vet att det finns vi som sitter själva, varför de inte frågar finns det nog olika anledningar till. Inte bara negativa även om resultatet blir så.

Jag tycker att du ska fråga. Fråga om de har något kul på gång och att du gärna vill vara med.
Citera (Savanna * Jun 12, 2013 21:05)

Finns det fler än jag som tycker att det är svårt att fråga runt om det går att hänga med andra på deras midsommarfirande? Midsommar tycker jag känns som något som folk ofta firar med sina familjer eller täta kompisgäng och då blir jag blyg och känner att jag inte vill tränga mig på. Samtidigt så är det ju så att om jag inte frågar så vet ju inte folk att jag är själv på midsommar, att jag inte åker hem till min familj och firar med dem. Så jag blir kluven. Känner mig både lite "klängig" som frågar och rädd att folk ska känna sig tvungna att säga ja och samtidigt så vill jag inte alls vara själv och då får jag ju göra något åt det!
Avregistrerad Medlem

2013 Jun 12 Kl 21:37
Det jag tycker är lite svårt är att jag inte hunnit bygga upp några närmre kontakter i min nya hemstad och det är då jag tycker att det är svårt att bara fråga. Annars hade jag inte varit så blyg av mig
Men jag håller med dig om att det ju bara är att fråga. Det är bara gamla bitar av dålig självkänsla som har det lite tufft vid själva frågande, men det kanske är på tiden att de inte får komma undan längre ; ) : )
Kvinna 49 år

2013 Jun 12 Kl 21:45
Synd vi inte bor nära varandra. Då hade vi kunnat klä en stång, hoppat grodorna och bara haft det roligt.
Ja, det hade ju bara blivit vi två...

Men du! Säg det. Att du är nyinflyttad och inte känner någon och undrar om du får vara med och bidra med just dig !
Utan dig blir det nog inte så bra.
Kan du ju också säga.
Avregistrerad Medlem

2013 Jun 12 Kl 21:56
Du har så helt rätt! Man ska inte se problem utan möjligheter! : D Såklart att jag ska använda mig av att jag är nyinflyttad samt sälja in mig själv och så att folk förstår redan från början att de missar nått om de missar mig! ; )

Helt klart synd att vi inte bor lite närmre, men men : )
Kvinna 49 år

2013 Jun 12 Kl 22:02
Haha vad bra att du tycker så!
Önskar dig all framgång!
Jag hoppar in här på midsommarafton och kollar om du nu mot alla odds inte blir inbjuden någonstans.
Det kan ju bli en magsjuke-epedemi i hela stan typ. Eller drivis och hagel.
Då kan vi chatta lite.
Avregistrerad Medlem

2013 Jun 12 Kl 22:05
Skratt! Tack ska du ha för pepp och känns bra att veta att jag inte kommer att vara helt ensam vad som än händer : ) Vad ska du själv göra på midsommar?
Kvinna 49 år

2013 Jun 12 Kl 22:15
Jag har så svårt att ta mig någonstans så jag blir hemma.
Har dock en trädgård att mysa i.
Tyvärr ingen att bjuda hit.
Det är sorgligt men ja...
Ska jag komma iväg måste jag ta så mycket lugnande att jag inte får ut så mycket av det jag ska göra.
Det är synd på en sån social, glad, smart, humoristisk och skrev jag smart? dam som mig. Snygg också. Glömde jag ju.
Smart förresten som låter panikångesten styra mitt liv...
förbaskat smart.
Känslomässigt osmart fast jag har ett stort hjärta och massor av empati.
Dock lite vass med en hel del nolltolerans mot mycket.
Kvinna 49 år

2013 Jun 13 Kl 07:21
Visst är det svårt.
Kvinna 49 år

2013 Jun 16 Kl 02:17
Jag letar också efter nya vänner. Dansa har jag inte gjort på länge, , men skulle absolut kunna tänka mig att prova igen. Gå ut och shoppa tillsammans, fika, äta och prata låter jättekul. Det är svårt det här att hitta nya vänner när man blivit vuxen tycker jag. Jag älskar också djur och att vara ute i naturen. Fota är också kul, kanske något du gillar?
Vart bor du? Jag bor 1,5 mil norr om Ljungby, Kronobergs län, Småland. På landet..
Jag är absolut intresserad av att lära känna dig. Hoppas du känner detsamma så får vi se om vi kan bli vänner
Kvinna 49 år

2013 Jun 16 Kl 02:18