Gubbtycke

Gubbtycke

LisiN

Kvinna 40 år

2013 Jun 12 Kl 21:11
Hej på er!
Är det bara jag, eller samlas det mycket sk. gubbslem på alla sådana här sidor?
Som tjej blir jag personligen skeptisk och avskräckt när män 40+ kontaktar mig, då de av tidigare erfarenhet sällan är ute efter bara vänskap.
Jag blir besviken att en klick ska förstöra för andra. Jag VILL inte vara skeptisk. Men ändå måste jag, för att kunna upptäcka dessa gubbslem innan jag slösar min tid på dem.

Tankar på det, någon?
Kvinna 49 år

2013 Jun 12 Kl 21:16
När jag var 33 tyckte jag inte att män över 40 var gubbslem. Skulle inte ens tänkt så, än mindre nu.
Slemmighet har inte med åldern att göra.
Men strunta i dem. Så är problemet löst.
Förstår inte vad som stör?
Citera (LisiN * Jun 12, 2013 21:11)

Hej på er!
Som tjej blir jag personligen skeptisk och avskräckt när män 40+ kontaktar mig, då de av tidigare erfarenhet sällan är ute efter bara vänskap.
Jag blir besviken att en klick ska förstöra för andra. Jag VILL inte vara skeptisk. Men ändå måste jag, för att kunna upptäcka dessa gubbslem innan jag slösar min tid på dem.

Tankar på det, någon?
Avregistrerad Medlem

2013 Jun 12 Kl 21:25
Citera (karin * Jun 12, 2013 21:16)

När jag var 33 tyckte jag inte att män över 40 var gubbslem. Skulle inte ens tänkt så, än mindre nu.

Hej på er!

Tankar på det, någon?

håller med dej,tycker det är tråkigt att åldern ska ha nån betydelse här,jag tycker personligen att det är roligare att prata med folk i alla åldrar och kön.På mitt jobb är vi 8 st män i samma ålder och pratet på rasterna blir ganska lika dag efter dag.På ett tidigare jobb jag var på så var vi från 18 till 64år kvinnor och män och då va det lite fart på rasterna.men det är vad jag tycker
Kvinna 40 år

2013 Jun 12 Kl 21:39

Alla är vi ju olika Jag sa aldrig att "alla män över 40" är gubbslem, eller hur? Ordet "gubbslem" betyder f.ö. enligt SAOL (Svenska Akademiens OrdLista) en gubbsjuk man. Gubbsjuk, i min värld är en äldre man som springer efter yngre kvinnor. Men det går säkert också att tvista om.
Kvinna 49 år

2013 Jun 12 Kl 21:40
Absolut Magnus! Det är då man verkligen får ut mest när man umgås. Olika åldrar och kön. Ta, ge, lysnna, lära, dela med sig.
Sen fattar jag också att en ensam tjej som tycker att människor över 40 är gubbar, inte vill träffas ensam med denne.
Men jag ser inget problem. Blockeringsknappen finns ju. Valet är ju fritt.
Här har en 24-åring "slemmat" sig via brev till mig. Jaha. Jag blockar. Ur världen.
Gäller att ha lite magkänsla och sunt förnuft.
Kanske vill LisiN bara tala om att hon har fått uppmärksamhet?
Inget fel i det.
Det vill vi alla ha.
Citera (Magnus * Jun 12, 2013 21:25)

Hej på er!

Tankar på det, någon?

håller med dej,tycker det är tråkigt att åldern ska ha nån betydelse här,jag tycker personligen att det är roligare att prata med folk i alla åldrar och kön.På mitt jobb är vi 8 st män i samma ålder och pratet på rasterna blir ganska lika dag efter dag.På ett tidigare jobb jag var på så var vi från 18 till 64år kvinnor och män och då va det lite fart på rasterna.men det är vad jag tycker
Kvinna 49 år

2013 Jun 12 Kl 21:42
Gubbslem är också en slags alg. Jo det är sant.
SAOL vet vi nog alla vad det betyder...
Citera (LisiN * Jun 12, 2013 21:39)

Alla är vi ju olika Jag sa aldrig att "alla män över 40" är gubbslem, eller hur? Ordet "gubbslem" betyder f.ö. enligt SAOL (Svenska Akademiens OrdLista) en gubbsjuk man. Gubbsjuk, i min värld är en äldre man som springer efter yngre kvinnor. Men det går säkert också att tvista om.
Kvinna 40 år

2013 Jun 12 Kl 21:42

Som sagt så tycker jag att det är tråkigt att en liten klick gör att jag blir skeptisk. I övrigt tycker jag också om att prata med människor i alla åldrar och av olika kön.
Kvinna 40 år

2013 Jun 12 Kl 21:47
Märker en del ömma tår här ^^ *tassar ut så försiktigt jag kan med bommullsvantar och tofflor på*
Kvinna 49 år

2013 Jun 12 Kl 21:51
Låt inte småklickarna påverka dig!
Jag förstår hur du tänker (tror jag) men det finns alltid en liten klick människor i alla sammanhang som är lite...ja av något slag.
Lätt att tappa lusten, men flertalet människor är ju trevliga.
Men det är svårt på nätet.
Man vet aldrig vad som döljer sig bakom skärmen.
En tant på 86?
Pojke på 16?
En hen kanske?

Sålla är mitt råd och försök läsa mellan raderna.
Är du inte ute efter en dejt ska du nog undvika män vilken ålder de än befinner sig i.
Undvik även par...you never no.
Kvinna 49 år

2013 Jun 12 Kl 21:54
Nej, men du behöver ju inte utgå från att människor ingenting vet eller begriper...
Men jag menar inget illa.
Citera (LisiN * Jun 12, 2013 21:47)

Märker en del ömma tår här ^^ *tassar ut så försiktigt jag kan med bommullsvantar och tofflor på*
Kvinna 62 år

2013 Jun 13 Kl 08:27
Om någon skriver oförskämt eller respektlöst till en så ska man kontakta sajtägaren!
Man 57 år

2013 Jun 13 Kl 19:50
Citera (Lillan54 * Jun 13, 2013 8:27)

Om någon skriver oförskämt eller respektlöst till en så ska man kontakta sajtägaren!

( Ska försöka vara lite ironisk här )
Vem ska man kontakta om ingen skriver till en

För övrigt tror jag att folk är överdrivet paranoida och misstänksamma, 99% av befolkningen är schysta, men om man läser vad pressen skriver tycks det stå en galning i varje gathörn

Men jag är inte förvånad över att yngre tjejer får oönskade inviter på kontaksiter som denna, vilket bara är att beklaga.
Tråkigt att så många har så stark könsdrift så att de ej har kontroll över den.
Tråkigt är också att det finns bedragare som söker "sugerdaddys"
Man tappar liksom sucken

Men en eloge till er alla riktiga medmänniskor som orkar stå emot här på BE,
Kvinna 66 år

2013 Jun 13 Kl 19:54
Den här "skiten" slipper man aldrig som kvinna, bara bita ifrån och blockera och som Lillian skriver anmäla till sajtägaren.Karlar som inte kan respektera skall heller inte vara här.Bort med dom...försvinn adjö, adjö
Man 57 år

2013 Jun 13 Kl 20:34
Citera (Solvinda * Jun 13, 2013 19:54)

Den här "skiten" slipper man aldrig som kvinna,

Är det så att män dras till skrevet på fruntimmer som flugor dras till en komocka ??

Förklara gärna, vore intressant att få reda på hur dessa män beter sig,,, om inte för min del så kan det ju vara bra om yngre tjejer får reda på hur det brukar se ut i verkligheten,, bara en tanke jag får när jag läser här
Kvinna 66 år

2013 Jun 13 Kl 22:10
Citera (Loffe * Jun 13, 2013 20:34)

Citera (Solvinda * Jun 13, 2013 19:54)

Den här "skiten" slipper man aldrig som kvinna,

Är det så att män dras till skrevet på fruntimmer som flugor dras till en komocka ??

Förklara gärna, vore intressant att få reda på hur dessa män beter sig,,, om inte för min del så kan det ju vara bra om yngre tjejer får reda på hur det brukar se ut i verkligheten,, bara en tanke jag får när jag läser här

oj oj oj...Ja du...Tjejerna lär sig av den bistra erfarenheten Så har jag fått erfara. En del män förstår inte ordet respekt för andra och vad det beror på kan ju tex handla om empati. En empatisk man respekterar.I jämlikhetens namn så finns också kvinnor utan empati. Så hur dessa män beter sig är helt enkelt respektlöst. ALLA män är inte stöpta i samma form vill jag tilläga.Jag har inget manshat