Gubbtycke

Gubbtycke

Kvinna 49 år

2013 Jun 13 Kl 22:31
:
Man 57 år

2013 Jun 13 Kl 22:39
Citera (Solvinda * Jun 13, 2013 22:10)

Citera (Loffe * Jun 13, 2013 20:34)

Citera (Solvinda * Jun 13, 2013 19:54)

Den här "skiten" slipper man aldrig som kvinna,

Är det så att män dras till skrevet på fruntimmer som flugor dras till en komocka ??

Förklara gärna, vore intressant att få reda på hur dessa män beter sig,,, om inte för min del så kan det ju vara bra om yngre tjejer får reda på hur det brukar se ut i verkligheten,, bara en tanke jag får när jag läser här

oj oj oj...Ja du...Tjejerna lär sig av den bistra erfarenheten Så har jag fått erfara. En del män förstår inte ordet respekt för andra och vad det beror på kan ju tex handla om empati. En empatisk man respekterar.I jämlikhetens namn så finns också kvinnor utan empati. Så hur dessa män beter sig är helt enkelt respektlöst. ALLA män är inte stöpta i samma form vill jag tilläga.Jag har inget manshat

Själv gillar jag inte ordet respekt, fördrar medmäsklighet
Respekt har jag för en typ Björn (Ursidae) ej att förväxlas med Björn Borg t.ex.

Empati är ju åxå svårt att sätta fingret på, vissa har mer och vissa saknar helt empati.
Hur mäter man empati, vad är skillnaden på kvinnors empati och mäns.

Min erfarenhet av kvinnors empati är att den är högre för hunden, katten,ungarna,igelkotten etc. än för sin sambo/man
Visst är det väl så att kvinnor kan utstråla en väldig känslokyla om irriterade.

Vidare så kan man väl konstatera att ordet empati har olika innebörd för olika människor,, beroende på graden allmänbildning.
Kvinna 49 år

2013 Jun 13 Kl 22:43
Finns det glada tjejer/par/barnfamiljer i Ljungby, Kronobergs län, Småland som vill lära känna nya vänner? Jag är 42 med man och två barn som vill träffa nya vänner att hitta på saker tillsammans med. Gärna par och/ eller barnfamiljer också så man kan träffas och tex ha middagar och göra utflykter.
Man 57 år

2013 Jun 13 Kl 22:48
Citera (Mia70 * Jun 13, 2013 22:43)

Finns det glada tjejer/par/barnfamiljer i Ljungby, Kronobergs län, Småland som vill lära känna nya vänner? Jag är 42 med man och två barn som vill träffa nya vänner att hitta på saker tillsammans med. Gärna par och/ eller barnfamiljer också så man kan träffas och tex ha middagar och göra utflykter.

Hamnade nog lite fel detta inlägg
försök lägga in den här
Vänner sökes
Kvinna 49 år

2013 Jun 13 Kl 22:58
Jag är en tjej på 39 år. Som vill ha nya vänner att hitta på saker med ihop. Vi kan prata om böcker, filmer, tv-serier + en massa annat skojigt. Jag är väldigt öppen. Och försöker verkligen att få vänner. Jag har bara mött dåliga människor. Jag känner mig rätt så ensam. Det är pga av att jag har flerhandikapp. Men är ändå rätt så lätt handikappad. Jag har ännu inte hittat några bra vänner att kunna umgås med.
Man 57 år

2013 Jun 13 Kl 23:02
Citera (Mia70 * Jun 13, 2013 22:58)

Jag är en tjej på 39 år. Som vill ha nya vänner att hitta på saker med ihop. Vi kan prata om böcker, filmer, tv-serier + en massa annat skojigt. Jag är väldigt öppen. Och försöker verkligen att få vänner. Jag har bara mött dåliga människor. Jag känner mig rätt så ensam. Det är pga av att jag har flerhandikapp. Men är ändå rätt så lätt handikappad. Jag har ännu inte hittat några bra vänner att kunna umgås med.

ok,, vi försöker igen
klicka på denna länken nedanför
Vänner sökes
Kvinna 49 år

2013 Jun 13 Kl 23:04
Annars blir det sitta inne ganska mycket vinterhalvåret..
Promenera vara ute är annars nått jag gillar
Man 57 år

2013 Jun 13 Kl 23:10

Man kan inte annat än erkänna sig besegrad

Ha det gött folks
dags att krama kudde
Kvinna 49 år

2013 Jun 13 Kl 23:17
Gå på bio.Äta middag.Promenera.Ta en öl .dansa.shoppa gå på stan.Fika.Göra nån utflykt.med och utan familj.
Avregistrerad Medlem

2013 Dec 20 Kl 20:56
Oj LisiN! Du blir förskräckt när män 40+ kontaktar dig och du själv är 33. Det tyckte jag var kul. Nu vet jag inte vad du menar med 40+. 49 år kanske. Jag blir däremot mycket irriterad och förskräckt att som 46-åring bli kontaktad och erbjuden att ha sex med 20-åriga killar. Blä, säger jag bara!
Sorry, jag blir inte glad. Det måste vara något fel på mig.
Jag tror i själva verket vi blir förskräckta och irrterade över vad de föreslår. Det finns så många män med dåligt beteende och språk på nätet, de säger så äckliga saker tycker jag.
Kvinna 61 år

2013 Dec 21 Kl 00:54
Troligen många av dom männen trissar upp sig via just sin grova språk, vet en som utvecklade sitt 'äckliga' beteende till det yttersta just för att se hur länge det tog innan utkastning. Skrattet gav en kick och upplevelse för han.
Man 65 år

2013 Dec 21 Kl 07:56
Citera (LisiN * Jun 12, 2013 21:11)

Hej på er!
Är det bara jag, eller samlas det mycket sk. gubbslem på alla sådana här sidor?
Som tjej blir jag personligen skeptisk och avskräckt när män 40+ kontaktar mig, då de av tidigare erfarenhet sällan är ute efter bara vänskap.
Jag blir besviken att en klick ska förstöra för andra. Jag VILL inte vara skeptisk. Men ändå måste jag, för att kunna upptäcka dessa gubbslem innan jag slösar min tid på dem.

Åk in till Stockholm jag lovar du blir omringad aveldiga araber och afrikaner som törstar eter sex

Tankar på det, någon?
Kvinna 57 år

2013 Dec 21 Kl 09:00
Fastt 33 och 40+ kan väl knappast räknas som att man springwr efter yngre? Min sambo är 11 år yngre och jag tycker inte det är något speciellt med det?
Citera (karin * Jun 12, 2013 21:40)

Absolut Magnus! Det är då man verkligen får ut mest när man umgås. Olika åldrar och kön. Ta, ge, lysnna, lära, dela med sig.
Sen fattar jag också att en ensam tjej som tycker att människor över 40 är gubbar, inte vill träffas ensam med denne.
Men jag ser inget problem. Blockeringsknappen finns ju. Valet är ju fritt.
Här har en 24-åring "slemmat" sig via brev till mig. Jaha. Jag blockar. Ur världen.
Gäller att ha lite magkänsla och sunt förnuft.
Kanske vill LisiN bara tala om att hon har fått uppmärksamhet?
Inget fel i det.
Det vill vi alla ha.
Citera (Magnus * Jun 12, 2013 21:25)

Citera (karin * Jun 12, 2013 21:16)

När jag var 33 tyckte jag inte att män över 40 var gubbslem. Skulle inte ens tänkt så, än mindre nu.
Slemmighet har inte med åldern att göra.
Men strunta i dem. Så är problemet löst.
Förstår inte vad som stör?
Citera (LisiN * Jun 12, 2013 21:11)

Hej på er!
Är det bara jag, eller samlas det mycket sk. gubbslem på alla sådana här sidor?
Som tjej blir jag personligen skeptisk och avskräckt när män 40+ kontaktar mig, då de av tidigare erfarenhet sällan är ute efter bara vänskap.
Jag blir besviken att en klick ska förstöra för andra. Jag VILL inte vara skeptisk. Men ändå måste jag, för att kunna upptäcka dessa gubbslem innan jag slösar min tid på dem.

Tankar på det, någon?

håller med dej,tycker det är tråkigt att åldern ska ha nån betydelse här,jag tycker personligen att det är roligare att prata med folk i alla åldrar och kön.På mitt jobb är vi 8 st män i samma ålder och pratet på rasterna blir ganska lika dag efter dag.På ett tidigare jobb jag var på så var vi från 18 till 64år kvinnor och män och då va det lite fart på rasterna.men det är vad jag tycker

Kvinna 57 år

2013 Dec 21 Kl 09:15
Ha ha
Citera (Loffe * Jun 13, 2013 23:10)

Man kan inte annat än erkänna sig besegrad

Ha det gött folks
dags att krama kudde
Avregistrerad Medlem

2013 Dec 21 Kl 16:33
Svar Angående Gubbtycke, med flera liknande inlägg.

Det är en ganska intressant företeelse detta med åldersfixeringen i Sverige, som förövrigt är det singel tätaste landet i världen!
Om man kikar på ett antal dejting sidor så är det oavsett kön, alltså ”hen” i åldern 25-50 letar efter en partner i åldersspannet 5 års skillnad.
80 % av medlemmarna på dessa dejtingsidor, både män och kvinnor letar efter en yngre partner, och men partnern får inte vara äldre än max 2 år. Det finns också några magiska åldersgränser som man nästan aldrig går över, beroende på vilken åldersgrupp man själv tillhör, så söker man inte efter någon som är 30+ respektive ingen över 40+ eller 50+ Det verkar vara tabu att gå förbi dessa ”10-streck” om man själv är i åldern under.
Och resultatet blir då att det finns kvar en massa singlar som inte passar in i sökkriterierna av den anledningen. Kvinnor vill inte ha en alltför gammal pappa till sina barn. Och dem män som kommit upp en bit på livets stege och inte alls känner sig gamla och vill bilda familj, och då av naturliga skäl söker en kvinna som fortfarande är i produktiv ålder, i barnaföds hänseende, blir då utan partner av den enkla anledningen att singlekvinnor söker efter en partner som helst ska vara yngre åldersmässigt än dem själva.
Jag tar inte upp här vad dem resterande 20 % söker efter, det tror jag läsaren av mitt inlägg själv har räknat ut vid det här laget. Men tänkvärt kan vara efter devisen ”lika barn leka bäst” och finns det då egentligen i detta sociala sammanhang någon känsla att åldern skulle spela roll? För övrigt så har jag förstått det som att detta kontakt forum ”bryt ensamheten” främst vänder sig till dem som behöver lite omstart i livet och söka efter nya vänner. En god vän kan väl vara 20 år yngre eller respektive 20 år äldre. Det finns en känd poet, en kvinna som hette Cora Corolina, hon blev 96 år och uttryckte en tänkvärd devis. ”jag vet inte om livet är för kort, eller om det är för långt” Detta var en kvinna som hade massor av saker på gång hela sitt liv, fullt av aktiviteter. Det kan vara nyttigt för sin egen självutveckling att delta i dem olika åldersgruppernas livserfarenheter. Både yngre och äldre har något att ge varandra, och det finns alltid något nytt att lära sig så länge man lever, menade hon.