Varför ?

Varför ?

skåningen

Kvinna 68 år

2013 Jun 28 Kl 19:11
Varför svarar man JA på en vänförfrågan och i presentationen står det att man vill ha kontakt via sidan..................??????????????
Och sen händer det inte mer.............
Trots min egen presentation och försök till vidare kontakt...............
Detta är väl inte Facebook med försök till hur många vänner som helst ??????????????
Men ingen personlig kontakt..........
Man 58 år

2013 Jun 28 Kl 19:32
Min reflektion på detta är att ingenting går med automatik,, liksom folk står inte på kö för att hitta på saker,, allting tar ju tid,, & allting har sin tid ,,,

Men håller med,, det är lite trögt här

En beskrev det som en " Öken "

Folk är dåliga på att bjuda till helt enkelt

Själv tar jag det för vad det är,,,

Snart är blåbären mogna och då drar jag till skogs,, väl mött
Kvinna 49 år

2013 Jun 28 Kl 22:11
Jag tackar inte ja till en vänförfrågan som kommer från som jag upplever, det blå.
Först tar man kontakt och kollar av om man kan tänkas ha något gemensamt.
Brukar skriva det till den som frågar.
Någon har tyckt att det är helt ok och förklarat vad det är de "fastnade" för, någon annan har inte ens läst mitt brev.

Jag samlar inte heller. Och är ingen som ingår i samlande.
Redigerat av karin 2013 Jun 28 Kl 22:14
Kvinna 61 år

2013 Jun 28 Kl 22:32
Att man inte bjuder till kan beror på att man har dålig självkänsla och att det skulle vara ytterligare en tecken på att man duger inte till när man inte få gensvar på ett sätt man kan ta till sig för att kunna ha vidare kontakt ...
Kommunikation via skrift är en djungel och vi är fortvarande i skogen, kan jag tycka
Avregistrerad Medlem

2013 Jun 29 Kl 05:47
Upplever också att det är svårt att få kontakt med någon här, har varit med här i ett halvår nu utan att någon hört av sig ( har annonserat ).
Tydligen finns det ingen här i Västerbotten vill ha någon ny vän ännu så länge .
Min åsikt om att lära känna någon är att man så fort som möjligt träffas någonstans i verkligheten, att bara skriva till varandra känns mer eller mindre meningslöst då den mentala känslodelen inte finns med. Vid mötet märker och känner man då direkt om det finns något att 'bygga på' för en eventuell framtida vänskap.
Kvinna 49 år

2013 Jun 29 Kl 11:14
Det beror på hur man uttrycker sig. Jag förstår och vet att alla inte tycker det är så bekvämt att skriva av olika anledningar, men ett litet hej är ju inte svårt.
Och det blir ju väldigt svårt om man inte kan skriva alls...
Jag svarar alla, skulle inte ens tänka tanken att inte göra det.
Det är som att inte svara på tilltal.

Citera (sirunes * Jun 28, 2013 22:32)

Att man inte bjuder till kan beror på att man har dålig självkänsla och att det skulle vara ytterligare en tecken på att man duger inte till när man inte få gensvar på ett sätt man kan ta till sig för att kunna ha vidare kontakt ...
Kommunikation via skrift är en djungel och vi är fortvarande i skogen, kan jag tycka
Kvinna 65 år

2013 Jun 29 Kl 15:40
Att visa sig aktiv i Forumet är ganska bra, tror jag.
Att läsa inlägg, bloggar, se andras bilder är ofta fascinerande.
Utbyta tankar, känslor och idéer med andra kan nog så småningom bygga upp relationer.

Dessutom såg jag att några har träffats på caféer och liknande möten och haft mycket trevligt.
Toppen med mötesplatser via nätet och i våra bostadsområden !!
Avregistrerad Medlem

2013 Jun 30 Kl 19:30
Hej. Det finns nog de kanske som har det värre med ensamhet än andra, och de som har lättare grader.

(Så funderar väl jag).

/