svårt att bo i liten stad

svårt att bo i liten stad

Avregistrerad Medlem

2013 Jun 29 Kl 23:17
Det är svårt att bo i en liten stad (tex Västervik ). man kan tro att det är lätt men det flyttar inte hit så mycket nya människor och alla verkar känna varandra "från förr". Ingen vill släppa in nya människor. alla är nöjda med sin umgängeskrets.

kanske är det likadant i en stor stad men här på sidan finns tex många som bor i stora städer. alltså borde det vara lättare att hitta nya vänner då.

Klart man kan ha mejlvänner långt bort, men man vill ju gärna ha vänner som man kan träffa också.
Kvinna 52 år

2013 Jun 30 Kl 16:30
JA charlott.Det är svårt att bo i en liten stad.Jag vet!Flyttade tillbaka till stockholm efter att bott borta i 11 år.bodde i sala i 2 år.Lärde inte känna en enda människa. JAg har lärt känna flera andra redan efter 1 månad i sthlm.
Jag tror många som bor i mindre städer håller sig mer för sig själva. ,vh lottie
Kvinna 78 år

2013 Jul 10 Kl 14:21
Charlott.

Det är ett helsike att flytta in till småstäder. I större städer är utbud av aktiviteter, så mycket större och det finns alltid något att haka på.
Boden har bara pensionärsföreningarna och där känner redan alla varandra och har nog med sig själv.
Som du skriver, "Man vill ju gärna ha vänner som man kan träffa också."
Ja det är just det, att man saknar så, en öppen dörr, närkontakt, där man fikar och pratar, kanske går på någon konsert, äter en bit mat ocv.

lottie.
I småstäder duger man inte om man inte är släkt till släkten.