Facebook är bara så ytligt!

Facebook är bara så ytligt!

Missyrose

Kvinna 49 år

2013 Jul 4 Kl 21:00
Det är bara när man skriver neutrala inlägg eller helst roliga som man får svar. När man skriver roliga får man många svar. Ångrar att jag gick med-förut hade man iallafall en illusion att man hade riktiga vänner, det var fanemej bättre! Ser att många andra får inlägg på även tråkigt de skriver. Så jag kan ju bara tolka det som att de har riktiga vänner men inte jag. Och jag tycker inte jag förjäntat det. BLÄ för facebook. Valt att inte hänga där längre. Besviken!
Man 38 år

2013 Jul 4 Kl 21:19
Citera (Missyrose * Jul 4, 2013 21:00)

Det är bara när man skriver neutrala inlägg eller helst roliga som man får svar. När man skriver roliga får man många svar. Ångrar att jag gick med-förut hade man iallafall en illusion att man hade riktiga vänner, det var fanemej bättre! Ser att många andra får inlägg på även tråkigt de skriver. Så jag kan ju bara tolka det som att de har riktiga vänner men inte jag. Och jag tycker inte jag förjäntat det. BLÄ för facebook. Valt att inte hänga där längre. Besviken!

Känner igen mig men jag har så få vänner men ja får svar ibland. Men nu på senare tid har jag varit flitig själv och hitta nya vänner som verkar bli irl-vänner så det är skönt att dessa skriver och svarar mig.Fast man kan inte tro att man får svar jämt folk har annat för sig än att vara aktiv på fb. Tänk de som har över hundra vänner och alla lägger in nått hela tiden är ju omöjligt att bry sig om alla så skaffa bara ett fåtal riktiga vänner så blir det någ bra och som har något gemensamt med dig. Visst det är svårt att hitta nya vänner som passar en men med trevligt sätt och lite intressanta inlägg så blir man poppis. Klart du inte får några likes om du skriver att du bara diskat tex. Måste ha hänt nått vid själva diskandet i så fall. Lycka till med sökandet
Man 36 år

2013 Jul 4 Kl 21:21
Jag förstår dig. Kan känna lika dant.
Jag kan även skämmas för att jag har bara typ 45 vänner i min lista. Mer än hälften är såna som jag inte träffat på år och dag som inte bryr sig. Att det är så status att man har så många vänner och många som "gillar" och kommenterar inlägg.
Jag vill ju inte att folk ska tror att jag är off och inte har så många vänner. Men jag har några närmst sörjande som är nära inpå mitt liv.
Man 38 år

2013 Jul 4 Kl 21:24
jag har bara 8 styck men snälla
Kvinna 49 år

2013 Jul 4 Kl 21:34
Citera (MickeA * Jul 4, 2013 21:21)

Jag förstår dig. Kan känna lika dant.
Jag kan även skämmas för att jag har bara typ 45 vänner i min lista. Mer än hälften är såna som jag inte träffat på år och dag som inte bryr sig. Att det är så status att man har så många vänner och många som "gillar" och kommenterar inlägg.
Jag vill ju inte att folk ska tror att jag är off och inte har så många vänner. Men jag har några närmst sörjande som är nära inpå mitt liv.

Kag skäms inte för vad andra tycker ang att jag tex får färre som kommenterar/gillar mej än dem själva, eller andra. Eller Om andra ser att jag inte får reaktioner på vissa saker jag skriver. osv Bryr mej heller inte om hur många/få vänner jag har. Man ska ju inte se det som en statusgrej. Tex att ha få vänner behöver inte handla om man själv är en dålig vän. Och mycket handlar väl åxå om vad man själv värderar. Vad en vän är. Och när. Men det är tråkigt att du är besviken! Hoppas d blir bättre snart.
Kvinna 53 år

2013 Jul 4 Kl 21:49
Man ska nog akta sig för att skriva för mycket på fb .Man kollas där av myndigheter.Polis och sådant.
jag skriver inget relevant längre på fb.skulle inte förvåna mej om sveriges television går in och kollar om du har fb konto för att se att man har internetuppkoppling så man ska betala tv license.
nu betalar jag tv license.men de ringde och snokade hos min 16 åring !!om jag betalar det.så fb är negativt oxå .folk skriver ju i princip allt.!
man kanske inte tänker på det men det sitter poliser och kollar på fb hela tiden.där och flashbackforum.
Man 38 år

2013 Jul 4 Kl 21:55
Citera (lottie * Jul 4, 2013 21:49)

Man ska nog akta sig för att skriva för mycket på fb .Man kollas där av myndigheter.Polis och sådant.
jag skriver inget relevant längre på fb.skulle inte förvåna mej om sveriges television går in och kollar om du har fb konto för att se att man har internetuppkoppling så man ska betala tv license.
nu betalar jag tv license.men de ringde och snokade hos min 16 åring !!om jag betalar det.så fb är negativt oxå .folk skriver ju i princip allt.!
man kanske inte tänker på det men det sitter poliser och kollar på fb hela tiden.där och flashbackforum.

Precis lägg inte upp allting välj "bara för vänner " i sånt fall och skriv direkt till varandra istället klart man kan få vänta med svar då. Men är man kenis så svarar man rätt så omgående.
Avregistrerad Medlem

2013 Jul 4 Kl 22:47
Jag läste en krönika på Aftonbladet nyligen. den hette: "på facebook får ingen missfall". Handlade om att vi ler på fb och lägger ut klämkäcka bilder och inlägg, fast det kanske är kaos i våra liv.

Den var var tänkvärd.

visst lägger man mest ut positiva saker på fb.
Avregistrerad Medlem

2013 Jul 4 Kl 23:02
Citera (Charlott * Jul 4, 2013 22:47)

Jag läste en krönika på Aftonbladet nyligen. den hette: "på facebook får ingen missfall". Handlade om att vi ler på fb och lägger ut klämkäcka bilder och inlägg, fast det kanske är kaos i våra liv.

Den var var tänkvärd.

visst lägger man mest ut positiva saker på fb.

Men jag gillar fb också. den hjälper mig att hålla kontakten med släkt och vänner som bor långt bort. Man vet ju vilka på fb som är "riktiga vänner" och vilka som är "bekanta" (= typ människor man träffade för 100 år sedan...)
Avregistrerad Medlem

2013 Jul 4 Kl 23:32
Hej.
Har sett att vissa har ca fem tusen vänner på Facebook (och där kanske också taket ligger för vad som är tillåtet att ha för Facebook:s regler).

Men, en del kanske har många i vänner-listan för att kunna ha vänner till spel (ja det finns väl många spel där, från kanske nåt företag som heter Zynga).

/
Kvinna 71 år

2013 Jul 4 Kl 23:47
Jag har varken facebook eller vänner, det ni!
Kvinna 55 år

2013 Jul 5 Kl 11:52
Jag tycker fb är kul och tror att den blir vad man själv gör den till. Jag använder fb som avkoppling, sätter mig en stund efter jobbet och kollar vad som hänt under dagen och när jag lägger mig kollar jag vad som hänt under kvällen.

Det är roligt att läsa vad folk gör, släktingar, ytliga vänner o närmare vänner. Speciellt tycker jag att det är kul att läsa vad barnen gör o deras tankar, även om inte de kanske tycker att det är riktigt lika kul alla gånger (Jo, vi pratar med varandra också, kanske inte varje dag då de inte alltid eller aldrig bor hemma).

Jag har ett rörigt och väldigt livligt jobb så mina sociala behov är inte alltid så stora när jag kommer hem, men med fb håller jag mig ändå ajour med den närmsta omvärlden.
Man 38 år

2013 Jul 6 Kl 21:20
Sedan behövar man ju inte lägga ut sakar hela tiden och tror att folk svarar. Så i mitt fall lägger jag ut det jag känner för just då nått eller några inlägg per vecka har inte så mycket att komma med än om det har hänt något roligt eller tråkigt. Alltid någon av mina 8 vänner som kommentera det då, men 2 som bryr sig lite mer och det känns skönt när de svara. Som sagt fb är vad man gör det till och man har sina "riktliga" vänner som bryr sig och ett antal som bara är addade av olika skäl. Fb är bra för att ta del av vad som har hänt, ta kontakt med folk eller släkt som bor utomlands (billigt) , gå med i grupper med samma intresse och roligt att kunna ge tips och nå ut till alla sammtidigt.
Kvinna 50 år

2013 Jul 8 Kl 13:00
Instämmer med er att FB är rena skten och ska BOJKOTTA. Jag är beviken på Fb också.
Kvinna 50 år

2013 Jul 8 Kl 13:04
Har en kompis som är spärrad från att komma in. Hur lång är spärren?
Är det IP-nummer dom spärrad eller?
Hur ska kunna hjälpa hennen?