Är det politiken som skapar utanförskap och ensamhet??

Är det politiken som skapar utanförskap och ensamhet??

Loffe

Man 58 år

2013 Jul 11 Kl 09:18
Är det de politiska värderingar som styr människors sätt att umgås med sina medmänniskor,??

Liksom man kan ju skönja en del i massmedia, om man läser mellan raderna, i alla fall de senaste åren.
Liksom det räcker inte bara med att vara, det räcker inte ens med att man jobbar tills man är 65.

På din fritid ska du sitta framför dumburken och titta på propaganda och smörja från hollywood, du ska absolut inte engagera dig i dina medmänniskor. Risken finns ju att du blir utfryst för att du har fel umgänge,,typ.

Jag tänker lite grann på vad läst om grabben i mardrömmen Varberg, vad jag kunnat utläsa så hade hans mamma för sig att han tränade i klubblokal ofta, men de i klubben hade inte sett röken av honom på en månad.
Grabben åker med ner till Varberg och under lördagskvällen blir grabben ensam då vissa går på krogen och festar och de andra går till sängs.

På morgonkvisten dyker han upp i lokalen och säger "jag mår dåligt" och plötsligt vill åka hem,, grabben får hjälp med att packa.
Då får grabben som mår dåligt panik..,
Grabben kanske dolde att han mådde så dåligt efter att han irrat runt ensam i Varberg under natten och inte klarade av att förflytta sig.
Kanske hade killen varit på väg in i detta redan före avresan till Varberg, efter middagen brister det och han börjar vandra runt i panik, återkommer till klubbkompisarna, fortfarande i panik, och den känslan fortsätter tills hans dör, och han skriker till polisen "skjut mig". Så svår ångest är svårt att föreställa sig, det måste vara gastkramande att uppleva det han gjorde,,,,

Detta har jag läst mig till och det är ju bara spekulationer än så länge, och frågan är väl om vi genom media någonsin kommer att få någon vettig förklaring, för de vill ju helst få oss livrädda för våra medmänniskor.

Ingen tidning skriver ju att vi ska kramas och ta oss tid för varandra.
Ska bli intressant att se nu på fredag den 12 juli 2013 om rättsmed. Hittat några droger i grabben inget tyder ju dock på det eftersom en vän beskrev honom som en svärmorsdröm.

Hur det nu än är så hoppas jag att ni som läser här, skriver och pratar om detta så ni själva inte hamnar snett, enligt min mening ska ingen känna sig utanför, vi är alla människor oavsett, färg, kön, begåvning.

När man glömmer av att vi är människor, och bara räknar poäng och pengar blir det fel, så fel det kan bli.
Jag lider med polisen som kände sig tvungen att skjuta, med grabbens mamma som nu inte har det lätt, med de som föll offer för grabbens attacker, vilka kommer ha svåra minnen att hantera framöver eftersom samhället inte bryr sig. Polismannen kommer inte att få något stöd från de sina, för det finns inte vare sig pengar eller personal avsatta att ta hand om detta, och han får inte heller sjukskriva sig. Samma sak gäller ju de andra drabbade parterna.

Så här funderar/tänker jag liksom,,hur tänker ni ??