Hitta vänner irl

Hitta vänner irl

DannE82

Man 38 år

2013 Jul 11 Kl 20:59
Fattar att många har svårt att hitta vänner irl.
Dels bor folk 1 här och 1 där, de flesta är runt Stockholm och dem går det bra för. Sedan är vi inte så många i denna grupp heller och mest 35-45 här tycker jag än så länge. Jag har träffat nya vänner fast inte genom BE men jag tänker vara kvar här ifall det dyker upp någon mer interessant. Lycka till alla! Det funkar bara man ger sig fan påt. Sedan var på er vakt, tro inte gott om alla och träffas där ni känner er trygga.
Redigerat av DannE82 2013 Jul 11 Kl 21:01
Kvinna 52 år

2013 Jul 11 Kl 22:31
Bra inlägg Danne.
MAn ska vara lite försiktig när man träffar nya människor.
Fast samtidigt kan man ju inte tro illa om alla!
Roligt att du fått nya vänner att göra nånting med.
det behövs säkert och jag önskar dej lycka till med det.
Man 38 år

2013 Jul 12 Kl 07:48
Citera (lottie * Jul 11, 2013 22:31)

Bra inlägg Danne.
MAn ska vara lite försiktig när man träffar nya människor.
Fast samtidigt kan man ju inte tro illa om alla!
Roligt att du fått nya vänner att göra nånting med.
det behövs säkert och jag önskar dej lycka till med det.

Tack Lottie ! Nej man ska inte tro illa om alla för då vågar man inte ta steget ut, men heller inte vara dum och tro gott om alla. Gäller att känna av var man har personen. Jag tycker de flesta är shyssta men man ska inte hamna i falsk trygghet.
Kvinna 39 år

2013 Jul 30 Kl 01:53
Jag gillar din attityd! Bra att ha tydliga mål men samtidigt vara realistisk. Jag tror dock att det finns ovanligt trevliga människor på denna sajt. Jag har i och för sig bara träffat en irl men vi har blivit bra kompisar. Sedan har jag "turen" att bo i Stockholm nu. Fast Norrköping ligger väl inte så värst långt härifrån?
Avregistrerad Medlem

2013 Aug 1 Kl 22:04
Att det skall finnas 'konstiga' människor här ute i cybern som man skall akta sig för är sant men de flesta människor är 'helt vanliga svensson', googla gärna på 'Normalfördelning' för att se att dom flesta är som du och jag.
Man kan bestämma en första träff på en offentlig plats, bibliotek , cafeteria mm för att man skall känna sig trygg.
Att däremot sitta framför datorn och 'sålla vänner' utan att ha haft någon kontakt IRL med dom eller telefonledes verkar lite hämmande och konstigt, vill man verkligen ha en ny riktig vän då?
Avregistrerad Medlem

2013 Aug 2 Kl 15:18
Håller med i det ni säger..
Vi ska inte tro illa om alla för då skyddar vi oss för mycket.
Men som sakt vi ska alla vara försiktiga med vem vi möter.
Man lär inte känna någon genom ett par brev här eller genom ett möte..Det tar tid och många möten att känna sig trygg med en person..Alla männsikor har en historia.
En historia som kan vara bra eller sämre bra.

Utan man får lov att stanna upp lite och ge varann en chans om tycke uppstår.Sedan får man se vad som sker och hur det käns..Om det blir mera än vänskap.

Om tycke uppstår så är det självklart att man stannar upp med skrivandet och dejtandet med andra tycker jag.
utan har fokus på den man möter om man gillar varann.
Tror man tappar fokus annars och sedan skulle jag känna mej lite respektlös mot den jag träffar.

Det är ju trots allt roligare och trevligare att vara tillsammans irl.Livet rullar ju på därute trots allt..Så varför åldras på nätet när något gott lurar där ute. Men välj vänner och kärlek. Dejt med omsorg.