Tips på filmer

Tips på filmer

Avregistrerad Medlem

2013 Jul 13 Kl 17:35
Någon som har några bra tips på filmer att se på?
Helst inga svenska filmer, fast vill du tipsa om det med så är det fritt fram!
Avregistrerad Medlem

2013 Jul 13 Kl 17:44
om du inte sätt så här är 4 tips :

K-PAX
www.imdb.com/title/tt0272152/

Donnie Darko
www.imdb.com/title/tt0246578/?ref_=tt_rec_tt

Requiem for a Dream
www.imdb.com/title/tt0180093/?ref_=fn_al_tt_1

Bad Santa
www.imdb.com/title/tt0307987/?ref_=fn_al_tt_1
Redigerat av Avregistrerad Medlem 2013 Jul 13 Kl 17:44
Avregistrerad Medlem

2013 Jul 13 Kl 17:45
Tackar, tittat på alla dock. :P Haha jag är ett riktigt film-freak.
Man 30 år

2013 Jul 14 Kl 13:41
Alpha dog, red baron och animal är bra
Kvinna 50 år

2013 Jul 15 Kl 19:58
Jag rekommenderar danska och holländska filmer.
Avregistrerad Medlem

2013 Jul 16 Kl 14:50
Jag vet då inte om jag skulle kunna titta på någon. Båda språken får mig att skratta rätt ut så det blir lätt svårt för mig att ta filmen på allvar tyvärr. :/
Man 35 år

2013 Jul 16 Kl 19:00
koreanska? :D
Man 47 år

2013 Jul 16 Kl 21:03
Beror ju alldeles på vad du tycker om. Själv gillar jag mänskliga dramor, men det är ju inte för alla.
Vad gillar du - western, komedi, kärleksfilmer, tecknat, rysare?
Kvinna 50 år

2013 Jul 18 Kl 19:56
Då kanske du inte har så stora krav på kvalitetsfilmer?
Det är ju galet svårt att tipsa när man inte vet vad du vill se, vad du tycker är bra.
Smaken är ju som bekant...
Citera (Ippin * Jul 16, 2013 14:50)

Jag vet då inte om jag skulle kunna titta på någon. Båda språken får mig att skratta rätt ut så det blir lätt svårt för mig att ta filmen på allvar tyvärr. :/
Avregistrerad Medlem

2013 Jul 19 Kl 12:23
Vi har ju alla olika syn på vad som är kvalitetsfilmer. En film som du kanske avgudar avskyr jag och viseversa. Men jag försöker hålla mig till filmer som har engelskt tal. Asiatiska filmer har börjat att växa för mig med.

Jag gillar det mesta. Har lite svårare för svenska filmer, drama (tycker ju inte om att bli ledsen när jag tittar på film), samt komedier (så sjukt pinsamt, men ibland tvingar jag mig själv att titta på dom).

Skräck ligger mig närmast om hjärtat, sci-fi är också något jag gillar.
Man 35 år

2013 Jul 19 Kl 15:07
om ditt intresse för asiatiska filmer har börjat växa kan jag verkligen rekommendera koreansk film deras industri är rätt stor och dom har många bra filmer och om du gillar animering kan du aldrig gå fel vid miyazakis filmer
Avregistrerad Medlem

2013 Jul 19 Kl 18:13
Ja, jag har börjat lite smått att titta på Live-action filmer. Anime är något jag tittat på under många år och älskar! :D

Har du några asiatiska filmer att rekommendera? Jag har sett de flesta med Jet Li redan (och då menar jag inte amerikansk-producerade filmer.)
Man 35 år

2013 Jul 19 Kl 22:40
scifi är inte så jätte högt upp på deras listor och är inte mycket av ett skräck fan själv så de blir mer komedi,drama,good feeling,thrillers och action rullar du nämnde tidigare att du inte är förtjust i sorgliga filmer och komedier så de utesluter rätt många bra filmer hm park chan wooks oldboy är rätt bra, the good the bad the weird, tazza kan tipsa mer beroende på vad du tycker om för typer av filmer och om du inte sett miyazakis filmer så är mina 3 favoriter spirited away, howls moving castle och princess mononoke
Avregistrerad Medlem

2013 Jul 19 Kl 23:10
Alltså jag är iofs ganska öppen för att se filmer som jag annars inte skulle se på. Kanske inte holländska eller danska filmer för då skulle jag nog bara skratta.

en komedi kan jag ju alltid stänga av om det blir för pinsamt. Feel good filmer är rätt najs. Såg en ganska nyligen.. Hope springs tror jag den hette. Ganska mindless underhållning, prefekt om man är sjuk eller typ bakis. xD Vissa scener var dock riktigt pinsamma så jag fick sätta upp en kudde framför ögonen! Haha!

Oldboy har jag gett mig på att se men så mycket annat har hamnat i mellan. De gånger jag dessutom försökt så har jag inte varit så van vid språket. Borde verkligen ge den ett försök till.
Man 37 år

2013 Aug 31 Kl 21:37
Här är några filmer som jag gillade, check em out

Contact
www.imdb.com/title/tt0118884/?ref_=sr_1

Children of men
www.imdb.com/title/tt0206634/?ref_=fn_al_tt_1

Another Earth
www.imdb.com/title/tt1549572/?ref_=fn_al_tt_1

The tree of life
www.imdb.com/title/tt0478304/?ref_=sr_1