Vart är vi på väg?

Vart är vi på väg?

Kvinna 78 år

2013 Jul 23 Kl 18:38
Sirunes.

Skrev ett svar till dig i går, men det bara dunstade ut u syberrymden.

Hur skapar vi et samvete?
Hade jag kunnat svara på det, så hade jag varit Nobelpristagare flera gånger om.
Men vi är ju alla utrustade med samvete, så min fråga, varför använder vi då inte detta samvete?
Vad är det som gör at vi inte använder det?

Allt detta mediebrus som sköls över oss i tid och otid, kanske är en del av orsaken. Tänk om det är så att " Dess mer människorna distraheras bort från djupare eftertanke och funderingar, dess bättre är det. Då orkar hon inte syna saker och ting bättre i sömmarna. Ställer inte för många knepiga frågor. Många är nog tacksamma för det.

Citera (sirunes * Jul 21, 2013 23:10)

Då måste man först ha en rörelse som enar oss mot detta destruktiva 'monster', sedan bör man väl ha ett program/linje, samt individer som leder och pekar på farorna som 'vanligt folk' kan undvika.

Hur skapades samvetet? Vetenskapen har börjat senare tiden misstänka att även djur kan känna sympati för andra individer än sina artfränder.
Man 30 år

2013 Jul 24 Kl 14:08
Hur många av de nyblivna kändisarna tror du är stjärnor om 30 år, så som Beatles, Metallica, Elvis, eminem, Ted gärdestad, ABBA, för att bara nämna några. Jag tror att om 30 år så har folk glömt av vem Justin bieber är, vad tror du?

Citera (Linerlan * Jul 23, 2013 10:37)

Håller nog inte riktigt med dig Hesa.

Tror inte att den masshysteri som uppstår ikring kändisarna, är något som bara uppstår, utan bakomliggande orsak.
Tittar vi bara i musikvärlden, så är det visst inte så.
Är en ny popstjärna/ musikband på uppgång, så lämnas inget till sitt öde och folk får för död och pina inte för ett sekund, glömma bort, här är det några som skall röstas fram och då slås alla trummor på, i tid och otid.
Man slår på radio, Tv och vrålen stutsar i mot en. Dämpa ljudet går för dom som inte är glömsk, men vi andra satar måste stå ut, annars glömmer vi inslaget som kommer efter att jordensundergång har gått över. Ve och fasa.
Det borde finnas en ljudreglator på TV och radio,
där man skulle kunna ställa in ett fast ljud, så man slapp gå i taket mitt i programmet.
Satt och såg på ett alldeles underbart naturprogram,. Ett gammalt ödetorp, där starar hade byggt bo innanför fönstret.
En räv kom lunkande i gräset utanför. Pang!!! så dånade en klarinett in och rev sönder hela idyllen.
Nu kom jag något bort från ämnet, men tycker ändå att det hör in här.
Titta när ett ishockeylag kommer hem. och har vunnit
Då tappar hela Sverige huvudet. Flygplansuppvisning, massornas uppslutning och jubel, fäster i dagarna sju och radio,TV och tidningar, ältar, ältar detta i parti och minut. Varför?
Så inte blir kändisar, kändisar bara så där.
Media eldar upp en masshysteri och vi går rakt i den.
Förr var det prästerna som från predikstolen gav order om vad folk skulle rätta sig efter. Nu är det så många olika aktörer, men budskapet är det samma.Räta er in i ledet, skrika i samma lur, var som alla andra, annars:

Ungefär 645 resultat (0,29 sekunder)

Citera (Hesa * Jul 21, 2013 20:50)

Jag har inte läst så mycket här, men refererar till trådakaparen. Kändisar blir kändisar för att folket tycker om dom, det vill säga att människan beter sig som de flesta djur, vi lär oss vad våra medmänniskor vill ha, det människan inte fattar är när det går överstyr. Därför som du säger, blir kändisar avdankade. Kommersiellt kanske man kan kalla det? Vad vet jag, jag är ju "bara en vanlig människa".

Avregistrerad Medlem

2013 Jul 24 Kl 19:53
Varför gillar folk som du "Hesa" inte Justin Bieber?
Bieber har väl stor framgång och massor av fans, har alla de fansen fel?...

Ungefär 645 resultat (0,29 sekunder)

Citera (Hesa * Jul 21, 2013 20:50)

Jag har inte läst så mycket här, men refererar till trådakaparen. Kändisar blir kändisar för att folket tycker om dom, det vill säga att människan beter sig som de flesta djur, vi lär oss vad våra medmänniskor vill ha, det människan inte fattar är när det går överstyr. Därför som du säger, blir kändisar avdankade. Kommersiellt kanske man kan kalla det? Vad vet jag, jag är ju "bara en vanlig människa".

Man 30 år

2013 Jul 24 Kl 23:53
Jag säger inte att han är dålig, men jag tycker inte om hans musik och jag tror inte att han kommer överleva som kändis i 30 år till. Precis som svenska EMD som var jättepoppis bland småtjejer för ett par år sen, jag har inte hört en låt från dom på flera år.

Det jag menar med mina inlägg är att det är stor skillnad på kändis och kändis
Man 53 år

2013 Jul 25 Kl 00:05
Är det inte så att det är mycket lättare att bli kändis nu när vi dränks i all denna information via alla TV-kanaler och internet än det var förr när vi bara hade TV1 och TV2?