Att leva med ett sjukt barn

Att leva med ett sjukt barn

Avregistrerad Medlem

2013 Jul 21 Kl 23:48
Finns det fler som lever med ett sjukt barn?

Vårt ena barn har epilepsi och anfallen är inte under kontroll. Nu har han ca 8 anfall i veckan. Som värst har han haft 20 anfall på 24 timmar. Ambulans till sjukhus mm.

Det finns nog inget som kan göra en så ledsen som att se sitt barn vara sjuk och rädd. När han gråter och undrar varför just han måste vara sjuk.

Det skär i mammahjärtat. När man inget kan göra mer än trösta. Man kan inte ta bort oro, rädsla och smärta.

Visst, tröst räcker en bit, men inte ända fram...
Kvinna 62 år

2013 Jul 22 Kl 10:14
det gjorde ont i mitt modershjärta oxå när jag läste det här.
Kvinna 49 år

2013 Aug 11 Kl 19:36
Citera (Charlott * Jul 21, 2013 23:48)

Finns det fler som lever med ett sjukt barn?

Vårt ena barn har epilepsi och anfallen är inte under kontroll. Nu har han ca 8 anfall i veckan. Som värst har han haft 20 anfall på 24 timmar. Ambulans till sjukhus mm.

Det finns nog inget som kan göra en så ledsen som att se sitt barn vara sjuk och rädd. När han gråter och undrar varför just han måste vara sjuk.

Det skär i mammahjärtat. När man inget kan göra mer än trösta. Man kan inte ta bort oro, rädsla och smärta.

Visst, tröst räcker en bit, men inte ända fram...

Vet inte hur man gör för o slippa ha med hela texten som du skrivit. Klart det skär i ditt hjärta! Fy vad tufft det låter-för er alla! Rktigt jobbig sits! Har inte själv erfarenhet av sjukt barn-däremot är min son vädligt känslig psykiskt. Han hade tex jättesvårt o anpassa sej till att börja förskoleklass, han grät varenda dag o var jätteorolig på morgnarna för o gå dit. Jag gick ner i en depression. Ensamstående åxå. Men det känns som litet-bredvid ditt. Och det är lättare o hantera ett känsligt barn än ett med epilepsi! Eller det blir af på ett annat sätt. Hoppas du kan finna stöd någonstans ifrån-kanske ngn förening för de som har epilepsi, och/eller för anhöriga. Och om du lever med pappan-att ni kan prata om era känslor, o vara ett stöd o tröst åt varandra. (eller ändå om ni inte lever ihop-men då blir d nog svårare) Lider med dej! Hoppas du finner ngn här som är i liknande sits! Annars finns jag här om du behöver prata. Styrkekramar
Avregistrerad Medlem

2013 Aug 11 Kl 19:56
Tack för era svar! Vi stöttar varandra, men det är svårt när man lever under sådan press. Vi tar en dag i taget och hoppas på det bästa.
Man 52 år

2013 Aug 11 Kl 21:49
Jag kan självklart inte sätta mig in i hur ni har det, men som pappa lider jag med er