Varning för oseriösa i Malmö

Varning för oseriösa i Malmö

Nyavänner

Kvinna 40 år

2013 Jul 27 Kl 14:08
Nyavänner
Vill bara varna er som tar den här sidan seriöst och vill träffa nya människor. Jag bestämde träff med både användarnamnen Elli och Ellinora77- vid två olika tillfällen- ingen av dem dök upp. Har inte hört nåt från ngn av dem sen. Vill bara meddela så att nu som ev. Bestämmer tid med dessa personer- var beredda på att de inte dyker upp!!!

Föregående inlägg
Avregistrerad Medlem

2013 Jul 27 Kl 14:51
Liknande fenomen finns i alla forum på nätet.
Där många loggar in sig med en axelryckning och med en gäspning. Sedan tar de inte saken på så stort allvar.
Utan man loggar mest in för skoj och för att se vad det är för forum kanske. Få vill eller kan skriva lite mera på djupet.
Eller är redo att bjuda på sig själva när det gäller formuleringar och att skapa seriösa dialoger. Blir mest lite joller och trams.
Gäller absolut inte alla här. Nej Nej.
Men har fått vänförfrågningar av folk både utanför sverige och i sverige som jag inte ens har sakt hej till. Eller sett på bild.
Lite vill man ju vea om en person innan man lägger till denna som vän. Men mycket går ut på tidsfördriv här på nätet där det blir lite av det förlängda vardagsrummet för många. Ett spel för galleriet mest. Där många forum är lite förlegade. Där mycket är och var nyheten behag en gång. Men till kritan så var det inte så kul. Där många inte har den energi och lust som krävs att släppa in någon ny på livet. Sedan kan det beror på mycket emd varför vissa är som de är. Många mår med dåligt och har nätet som ett skyltfönster utåt. Där de kan vara någon de inte är. Tyvärr suger de enegi av de som verkeligen vill träffa en vän eller någon för love. Så man får vara försiktig och inte lite för mycket på folk. Men ändå visa varann respekt och ödmjukhet.
Kvinna 52 år

2013 Jul 27 Kl 14:58
bra skrivet Keller.
Avregistrerad Medlem

2013 Jul 27 Kl 15:16
Tack..Förhållande och vänskap måste underhållas på samma sätt, Sedan kan man inte vara ihop med alla och man kan inte vara vän med alla. Det måste finnas en kemi och något att bygga på. Där man talar lite av samma språk och har lite av samma mål med vänskapen eller med förhållandet. Om det skilljer sig alldeles för mycket i värderingar och tankar så funkar det inte. Sedan passar man liksom inte alla och man kan inte erbjuda varann allt heller. Lika men olika så det berikar. En bild och några ord är bara en fingervisning om de rätta jaget. Det tar många veckor att lära känna någon eller innan man kanske vill öppna sig för någon annan. Men funkar dialogen och ärligheten. Respekten så har man ingen brådis. Alla har erfarenheter och ett liv bakom sig som båda måste respektera. Sedan får vi alla finna en balans och ötas på halva vägen. Sedan får man ju se om vänskapen eller kärleken håller. En fördel är ju att bo i samma stad vare sig det är kärlek eller love. Men som sakt allt handlar ju om vad man ska ha vänskapen till. Och om man är nöjd. Alla är olika. Men jag själv föredrar ju spontana möten av glädje och skratt till att börja med : )
Kvinna 43 år

2013 Jul 27 Kl 20:53
Jag har ryggen fri så borde inte svara på det här egentligen men hur tänker du "nya vänner"?? Vi bestämde träff, du skulle sola vid det tillfället så jag föreslog en ny tid måndagen därefter. Det svarade du inte på överhuvudtaget. Så kom inte med skitsnack att jag bokat en tid med dig och sen inte dykt upp. Vilken planet kommer du ifrån egentligen?!
Kvinna 52 år

2013 Jul 27 Kl 21:04
2 sidor av samma mynt alltså.
Avregistrerad Medlem

2013 Jul 27 Kl 21:29
Nu ska vi vara snälla mot varann : )
Kvinna 61 år

2013 Jul 27 Kl 23:05
Förhastade slutsatser är ett gissel i alla lägen, hoppas det reder ut sig i slutändan
Kvinna 62 år

2013 Jul 28 Kl 18:31
Jag har träffat vänner seriöst så det är inte sidans fel anser jag.
Kvinna 40 år

2013 Jul 29 Kl 19:17
Nyavänner
Inte meningen att göra någon arg...Tänkte bara godhjärtat för de som verkligen är seriösa. Jag kan ju scanna mailen Ellinora77... Vi får inte utesluta att det finns hackers heller. Men med tanke på fin reaktion med taggarna utåt är jag tacksam att vi inte sågs då vi är från två helt olika "planeter".
Kvinna 29 år

2013 Jul 31 Kl 12:30
Jag förstår hur du känner det, verkligen. Det ÄR inte okej att bestämma träff för att sen inte dyka upp, man kan iaf vara artig nog för att skicka ett sms om att man inte vill längre/inte vågar/inte kan. Det tycker iaf jag, detta är trotsallt en sida för dom som har svårt för att skaffa vänner, för dom som känner sig ensam och vill träffa nya... Därför tycker jag att man ska ta det allvarligt om man går med i denna sida, att döma av vad så många andra skriver här på sidan så finns det många sårade själar här.. Och dom BÖR man inte trampa på! Jag är iaf tacksam för att du skrev detta, om man hela livet blivit sårad så VILL man inte bli det igen och då.. är det bra att veta vart farorna EVENTUELLT kan finnas (även om denna/dessa personerna som ej dök upp frånvarande för av annan anledning)
Avregistrerad Medlem

2013 Aug 1 Kl 02:02
Håller med alla ovan! Respektlöst att inte dyka upp utan att säja något...
Kvinna 40 år

2013 Aug 1 Kl 19:31
Du har tolkat det precis så som jag önskar att alla gör Naufuri1. Kan man bidra med en liten men dock betydande sak som att hindra åtminstone några tillfällen för någon, att bli "lurad"/ödslad på onödig tid, så tycker jag man bör stoppa det lilla som går. Det hade jag själv uppskattat. Sen kanske den som inte dykt upp på mötet är världens mest underbara sköna person men då kan man ju skriva sin vettiga förklaring sedan och inte tro att man är hatad och vända taggarna utåt, försöka inse att det bara handlar om att undvika att andra råka ut för samma sak.
Kvinna 61 år

2013 Aug 1 Kl 23:14
Oavsett vad som hänt mellan medlemmar så är det inte sidans fel, vill jag påpeka.
Det att man börjar sitt inlägg med att anklaga sajten och varna medlemmar på det sättet som 'nyavänner' gör visar att man vill skada BE, kanske var det en ogenomtänkt reaktion.
Avregistrerad Medlem

2013 Aug 2 Kl 15:11
Vi får alla ta det mesta med en nya salt när det gäller nya kontakter på nätet..Det finns många underliga och skumma typer där ute av båda könen. Hursom så är det medlemmarna som sätter standarden på forumet. Vilket forum vi än pratar om.

Vilka bilder vi lgger in och vilket språk vi använder präglar sidan.
hur vi uppför oss och hur vi behandlar andra.
Hur vi bemöter andra.

Precis som där ute i det verkliga livet.
Skillnaden är att vi kan gömma oss här inne och blockera andra hur vi vill Eller byta forum om det inte passar.

Tyvärr så uppför sig vissa rätt illa och är dumma mot andra människor på nätet. Här på nätet vågar de men i det verkliga livet så skulle många inte ens våga öppan truten.
Men många lever i en skyddad zon här på nätet där de kan ingå sina roller.

Men vi får utgå för att de flsta är seriösa och ärliga innan motsattsen har bevisats..inget att bry sig om utan gå vidare bara.

Även om det är trist och man blir lite besviken kanske över ett möte man såg fram emot. Eller kanske en blivande dejt man gillade..