Restaurangbesök All by my self :-)

Restaurangbesök All by my self :-)

angel

Kvinna 58 år

2013 Aug 9 Kl 21:42
Jag gjorde något idag som jag inte brukar. Jag körde till Kalmar stadsfest för att äta middag och slippa sitta själv. Det är intressant hur människor reagerar. Jag blev placetad en mycket liten bit ifrån ett par. De hälsade inte, tittade bara bort. Efter ett tag tittade jag mig omkring. Jag såg inga fler ensamma som satt och åt. Däremot såg jag någon jag kände igen från min arbetsplats som bara vinkade lite och sen vände sig om. Får de dåligt samvete för att en person går på restaurang ensam eller vet de inte hur de ska bete sig?
Hur skulle ni göra?
Kvinna 62 år

2013 Aug 9 Kl 22:03
Mycket intressant experiment av dig och modigt
Jag skulle inte våga göra så, - att gå på en snabbmats ställe är enda tänkbara och där är det sällan mysigt.
Folk från ditt jobb där är inte värt att umgås med om dom är så rädda eller kanske misstänksamma för den delen. Den ensamma kvinnan på en restaurang är kanske hot mot den kulturen som skall gälla i Kalmar?
Kvinna 58 år

2013 Aug 9 Kl 22:06
Ja inte tror jag det är vanligt i allafall. Men vad trevligt det hade kunnat vara om fler ensamma gick ut och åt, då kunde man sitta tillsammans
Kvinna 62 år

2013 Aug 9 Kl 22:16
Du kan föreslå här för medlemsträff där på dina hemtrakter, aktivitets sidan är just för sådana initiativ.
Avregistrerad Medlem

2013 Aug 9 Kl 22:31
Det är så man ska göra. ut bland människor och få nya intryck.
Det finns massor av människor som går ut själva och äter en bit eller tar en öl. Ett exaempel är alla de männsikor som sitter på alla dejtingforum mån efter mån.År.
Dessa människor är riktigt ensamma annars så skulle de inte leva sina liv på nätet. Trots sin försköning att de är överaktiva.
Finns massor av människor där ute som går till jobbet och sedan så sker det inte så mycket mera.
Man är aldrig ensam i sin ensamhet.

Din arbetskolega kanske var lika ensam som dej.
Men han eller hon skände kanske en skam.

Men om man går fram till denna eller någon annan ensam så kanske man får höra en än värre hisoria av problem.

Men det är alltid lätt att gå till sig själv bara.
Ovh livet handlar ju faktiskt om just meji första hand.
Kvinna 58 år

2013 Aug 9 Kl 22:38
Jag såg inga fler ensamma. Alla satt de med någon annan. Min kollega var inte ensam. Det var dock intressant att se hur hon reagerade.
Kvinna 62 år

2013 Aug 9 Kl 22:47
Kul om det plötsligt dög upp en restaurant bara för ensamma... inga par fick tillträde och civilstånd skulle bevisas på dörren
Kvinna 58 år

2013 Aug 9 Kl 22:53
Kunde varit kul! De ensammas kväll Fast träffar man nån, blir man urkörd då?
Kvinna 62 år

2013 Aug 9 Kl 23:04
Utkörning skulle bli efter 'amen' och eventuellt prövotid
Kvinna 53 år

2013 Aug 10 Kl 10:57
Kul ide.
Då kan man gå dit och äta ensam-Om partnen inte vill hänga med eller har annat att göra.Och få träffa andra människor.
Kvinna 62 år

2013 Aug 10 Kl 23:55
Precis, villkoren skulle vara att alla kommer ensam och inte med hela stora släkten, ... fast dom ensamstående föräldrar skulle få ta sina barn med för många har inte barnvakt (släkten ställer inte upp eller vänner saknas)
det här blir inte lätt