Om man inte är glad då?

Om man inte är glad då?

Missyrose

Kvinna 49 år

2013 Aug 18 Kl 14:11
Att skaffa nya vänner när man har vissa funktionsnedsättningar är sannerligen inte helt lätt! Jag lider bla av Postraumatisk stress i mildare form. Min nedsättning innebär att jag har svårt att känna riktig glädje sådär på djupet, svårt känna lust, är allmänt känslomässigt avtrubbad, (även om jag kan bli glad, arg, ledsen osv) har svårt att koncentrera mej, problem med minnet, kan inte bli kär och tycker det mesta är tråkigt. När man söker nya bekantskaper förväntas man vara "levnadssglad" och allmänt sprudlande. Man ska ha aptit på livet som det heter. Är en väldigt ärlig person o att spela spel och/eller ljuga/försköna är inte min grej. Jag tycker den man söker har rätt o veta från början vem den ska lära känna. Även jag har vissa intressen, men de känns rätt futtiga jämfört med många andra. Frågan är hur intressant man verkar i vissas ögon om man säger precis som det är...?
Kvinna 62 år

2013 Aug 18 Kl 18:25
Jag känner igen det där.Jag har funktionshinder och,svårt att gå och väldigt ont mellan varven,och även balanssvårigheter beroende på mina sjukdomar.Jag vet inte men folk kanske blir lite rädda att det ska bli besvärligt för dom,har ingen aning.Har nyligen råkat ut för detta men då tänker jag,det finns människor som ser en som den person man är och inte tänker att man är en sjukdom.Det är väl lite så i dagens samhälle att man får inte vara udda,man får inte vara sjuk,osv och framför allt man ska vara lagom,hur man nu är det
Kvinna 49 år

2013 Aug 18 Kl 18:42
Ja, folk är nog rädda. De tror att hela ens personlighet är likamed problem...Och kanske att de tror att hela deras uppgift kommer vara att trörsta o stötta...Men även jag har resurser av att ge, även om jag i vissa lägen är svag. Det stämmer samhället vill att vi ska vara lika varandra och precis, lagom. Hoppas du snart finner ngn som du kan trivas med-kanske någon som själv gått igenom svårigheter/har problem av ngt slag. De brukar förstå.
Kvinna 62 år

2013 Aug 19 Kl 09:25
Jag har hittat vänner härifrån redan och det är jag så oerhört glad för,dom är mina vänner utan att bry sig om mina skavanker,det är det som kallas för riktiga vänner