Vad vänskap kan ge

Vad vänskap kan ge

Lillan54

Kvinna 62 år

2013 Aug 19 Kl 09:46
Livet kan förändras väldigt snabbt när vänskap föds,det för med sig mycket i tillvaron.Glädje,värme,undran och tankar över hur vänskapen ska utvecklas.Oro över om man ska duga som vän.Längtan tills nästa gång man ses eller hörs.Balansen att sammanfläta sina liv,och en massa annat som tillhör vänskap,det är mycket som ska passa in,men att känna allt detta hör till och är heller inte jobbigt om det känns rätt.Känslan av glädje när oron släpper och man förstår att man verkligen har fått en riktig vän förhoppningsvis hela livet,är ju så fantastisk
Kvinna 69 år

2013 Aug 24 Kl 10:29
Hej Lillan54!
Va bra du beskrev det hela! Jag är sååå glad att jag gick med i den här sidan. Jag har också hittat flera helt underbara människor här, och tror att jag får behålla dem som vänner livet ut. Ju fler desto bättre; jag tänker som så att jag börjar närma mig pensionsåldern och då om någonsin är det guld värt att ha många vänner att ty sig till.
Som en av mina nya vänner sa; det är så mycket man skulle vilja göra; gå på teater, konserter, promenader osv osv, men ofta blir det inte av om man inte har någon att göra det med. Man bara drömmer om att göra saker.
Vi var (tre st) igår på Parkteatern och såg balett. Imorgon ska vi vandra i Hägernäs med Sthlms vandrarförening.Tycker du om att gå i naturen, följ med imorgon!!!
Jag har aldrig i mitt liv varit så här aktiv som jag är nu!
Ha en underbar lördag
Varma hälsningar,
Irja (Picarina)