|
2014 Aug 2 Kl 11:54
Jag är insulinbehandlad typ 1 diabetiker och måste alltid äta dels fettsnålt, på regelbundna tider, inte vräka i mig en massa snabbmat och dessutom välja frukt och grönsaker som komplement till mina måltider. Godis äter jag bara om jag får Hypoglykemi (lågt blodsocker) vilket betyder att bränslet d.v.s. sockernivån i hjärnan minskar drastiskt. Jag ser många människor idag som har en väldig övervikt, både unga och äldre och det känns som att det bara ökar. På ett sätt känns det som att USA är förebilden. Burgare, pizza, grab and eat överhuvudtaget, det ska gå så snabbt som möjligt, inget krångel vid spisen i onödan. Som kompensation kanske man köper en burk vitaminer och lite piller som ska öka förbränningen. Just piller i alla de former kan ju verkligen inte vara lösningen på allt, men är kanske lätt att ta till om man inte orkar ändra sina vanor. Mediciner är en sak, de har man fått av en anledning och via konsultation av läkare.
Ett bra och hållbart sätt att få en sund livsstil är att röra på sig dagligen och faktiskt äta som en diabetiker.
Redigerat av
Avregistrerad Medlem 2014 Aug 2 Kl 23:26
|