Hälsa och välmående

Hälsa och välmående

Avregistrerad Medlem

2013 Aug 26 Kl 12:47
Hej jag jobbar med hälsa och välmående, missa inte våra produkter, det är världens bästa produkter och är 100% naturliga och FÖREBYGGER sjukdomar så som cancer, stroke, hjärt och kärlkramp! För mer information om produkterna så hör gärna av er om funderingar! Man kan även jobba med detta och göra sin egen business där du tjänar bra med pengar också! Vid funderingar så hör av er.
Redigerat av Avregistrerad Medlem 2013 Aug 26 Kl 13:16
Avregistrerad Medlem

2014 Jun 12 Kl 07:21
Ett föredrag om fett, olja, kolesterol, hjärtproblem, cancer.
Hur vi blir vallade att göra dom "rätta" valen, hur dom fullkomligt struntar i människor, hur vi fördärvar våra kroppar, hur vi fördärvar våra barn så att dom t.o.m. blir suicida.
Det är långt 2 tim. men ta den tiden och fundera över hur "follow the Money" fungerar även i detta.
www.youtube.com/watch?v=fvKdYUCUca8
Man 51 år

2014 Aug 2 Kl 07:47
Jag tycker det är helt okej att tänka på sin hälsa och vad man äter och att det är en väldigt viktig del senare i livet, konsekvens och verkan av ens handlingar och även resultat senare i livet när man blir äldre och märker av om man ätit nyttigt eller inte o resultat av det precis lika mycket som om man är aktiv med att motionera och vid god fysiskform, motion är faktiskt en färskvara som måste hållas vid liv och det är något att tänka på för oss alla " frukt och grönsaker är alltid bra att äta lite extra av när det kurrar i magen !! Jag är faktiskt lite reserverad i mot olika former av diverse hälsoprodukter då den typen av branscher ser möjligheter att göra pengar på olika typer av människor som mår dåligt av olika anledningar dels övervikt och fetma mm osv oftast vissa preparat är inte ens testade och kan rent av vara skadliga man ska alltid vara på sin vakt när det gäller vissa naturläkemedel mm jag är givetvis inte någon expert men för den sakens skull så kan man använda vanligt bond förnuft..
Avregistrerad Medlem

2014 Aug 2 Kl 11:54
Jag är insulinbehandlad typ 1 diabetiker och måste alltid äta dels fettsnålt, på regelbundna tider, inte vräka i mig en massa snabbmat och dessutom välja frukt och grönsaker som komplement till mina måltider. Godis äter jag bara om jag får Hypoglykemi (lågt blodsocker) vilket betyder att bränslet d.v.s. sockernivån i hjärnan minskar drastiskt. Jag ser många människor idag som har en väldig övervikt, både unga och äldre och det känns som att det bara ökar. På ett sätt känns det som att USA är förebilden. Burgare, pizza, grab and eat överhuvudtaget, det ska gå så snabbt som möjligt, inget krångel vid spisen i onödan. Som kompensation kanske man köper en burk vitaminer och lite piller som ska öka förbränningen. Just piller i alla de former kan ju verkligen inte vara lösningen på allt, men är kanske lätt att ta till om man inte orkar ändra sina vanor. Mediciner är en sak, de har man fått av en anledning och via konsultation av läkare.

Ett bra och hållbart sätt att få en sund livsstil är att röra på sig dagligen och faktiskt äta som en diabetiker.
Redigerat av Avregistrerad Medlem 2014 Aug 2 Kl 23:26
Avregistrerad Medlem

2014 Aug 3 Kl 08:30
Det som är tråkigt är att många av dagens människor Inte lagar Sin Egen mat utan köper färdigproducerad "bukfylla" från burkar och frysdiskar samt snabbmatskedjor med all sköns tillsatser. Tänker ibland att det är konstigt att barn/folk inte är självlysande med all konstiga E-nummer i sig
Det är viktigt med nya moderna kök men spisar och ugnar används inte så mycket, köpte själv en jättefin spis för 500:- den var nog bara använd till att koka vatten om ens det, helt i nyskick men ändå dög den inte men jag var jätteglad
Med all tv/data/mobil intresse så blir kommande generationer "platthäckade"
En länk om:
Pandemin rullar vidare - out of Control
antropocene.se/2014/july/pandemin-rullar-vidare-out-of-control.html
Avregistrerad Medlem

2014 Aug 6 Kl 02:05
Psykisk ohälsa drabbar alla
- unga, vuxna, anhöriga.
Mind är en ideell förening som främjar den psykiska hälsan och stöder människor i kris.
Avregistrerad Medlem

2014 Aug 6 Kl 02:05
Psykisk ohälsa drabbar alla
- unga, vuxna, anhöriga.
Mind är en ideell förening som främjar den psykiska hälsan och stöder människor i kris.
Kvinna 64 år

2017 Sep 4 Kl 20:57
Jag fick ganska bra hjälp i en stor härlig grupp med människor som lidit brist på detsamma som jag: Värme, närhet, omtanke.
DET ÄR DET BÄSTA JAG GJORT! : D
Kvinna 51 år

2017 Sep 10 Kl 21:49
Citera (Cordelia * Sep 4, 2017 20:57)

Jag fick ganska bra hjälp i en stor härlig grupp med människor som lidit brist på detsamma som jag: Värme, närhet, omtanke.

Hej Cordelia! Det låter intressant! jag tror jag hade haft nytta av någon slags behandling/terai/workshops eller liknande i grupp. har svårt med tillit, känner mig lätt "fel" efter uppväxt med överkritiska föräldrar. Allt kom upp till ytan och förvärrades efter en händelse med trakasserier på en arbetsplats. Du får jättegärna berätta mer om du vill.
Man 35 år

2017 Sep 11 Kl 06:40
Citera (Cordelia * Sep 4, 2017 20:57)

Vad var det för grupp?