Att upptäcka kvinnoförtryck:

Att upptäcka kvinnoförtryck:

Avregistrerad Medlem

2013 Okt 17 Kl 13:56
7 Härskartekniker (enl Berit Ås)

* Osynliggörande
* Förlöjligande
* Undanhållande av information
* Hur du än gör så gör du fel
* Skam- och Skuldkänslor
* Objektifiering av kvinnor
* Våld mot kvinnor

Att bemöta kvinnoförtryck ("vapen"):

* Speglingsmetoden !
* Var Humanist !
* Var Uppmärksam, kvinna !
* Bryt Mönstret ! (Prata Med varandra - Inte Om v..)
* Sprid denna enkla kunskap !
* Börja Idag !

Gissa vilka som är dom värsta kvinnoförtryckarna?
Kvinna 40 år

2013 Okt 17 Kl 14:29
Vilka är dem värsta?
Kvinna 40 år

2013 Okt 17 Kl 15:04
Jag vet de som arbetar med detta dagligen, som ser till att förgöra hela livssituationer för världens bästa människor, spelar ut den på arbetsplatser, deras hem och tillgångar för framtiden, spelar ut dem i affärer, kör på dem med barnvagnar för att i nästa sekund få det att se ut som att du hatar barn- när det bara handlar om att du vet att "just DEM är ute efter dig i sitt sjuka spel- JUSR dE är de värsta kvinnohatarna jag vet- om det beror på att personen i fråga bara råkar vara kvinna vet jag inte- men de är i alla fall de Värsta människorövare jag vet.
Kvinna 40 år

2013 Okt 17 Kl 15:11
Å hur du än gör så ger dem aldrig upp- låter dig aldrig vara ifred- du är dömd till döden och för de kommer jag ALDRIG att respektera dem. För det kommer jag alltid vara en så mkt bättre människa än det ngnsin kommer att bli!!!!!
Kvinna 40 år

2013 Okt 17 Kl 15:15
I interaktion med andra startar de ett manipulativt spel som går ut på att framkalla sidor Du ALDRIG haft- de gör dig sjuk. Hur kan en organisation göra en fullt frisk människa sjuk- vilka gör ngt sånt? Då är man garanterat Nascisist.
Avregistrerad Medlem

2013 Okt 17 Kl 17:22
Till dig Nyavänner -speciellt: Läs igenom, kopiera och sprid vidare texten ovan!! Och lär dig/dom att föra fram budskapet!!

Jag liiiider av detta jävla sjuka "rollspel" varje dag!!
Min släkt har varit i Sverige i århundraden, hjälper det`` Nä!! Mina förfäder var Finner, Finska nybyggare som vandrade in till ödemarker i där i norr och slog sig ned till fattigdom och elände. Jag är femte generationen på mormödernet som har detta utseende (lite samiskt). Min morfars släkt var fint folk men hade lite vallonblod i så det blev lite mahogny- eller svarthårigt här och där, men 2 meter långa istället för 1.60.
Jag är född i Dalarna men vandrar gärna ännu mer söderut - hatar snö och kyla!!
Mina syskon har haft lättare än jag att få jobb!! Bättre betalda sådana. Dom har nära nära vänner sen åratal....
När jag beklagar mig - gissa vems fel det är?!

Senast idag lämnade jag en avskriven lapp med texten för jag är så innerligt trött på detta jäkla skvallrande på jobbet!! Och trakasserier och...och...
Jag har även testat själv och det funkar bättre och bättre att prata enskilt med folk - och ju säkrare jag blir på att föra fram budskapet!! Särskilt duktig har jag blivit att SE och HÖRA vilka som är kvinnoförtryckare!!
I övrigt hänvisar jag till förebildernas förebild Berit Ås!!
Avregistrerad Medlem

2013 Okt 17 Kl 19:22
Kvinnor särskilt brukar kunna vara ganska bitchiga mot varandra.
Avregistrerad Medlem

2013 Okt 17 Kl 21:24
Citera (Nyavänner * Oct 17, 2013 14:29)

Vilka är dem värsta?

Kvinnorna själva =(
Kvinna 52 år

2013 Nov 10 Kl 22:40
tyvärr så är det oftast kvinnor som är de värsta själva
Man 46 år

2013 Nov 11 Kl 17:03
* Osynliggörande
* Förlöjligande
* Undanhållande av information
* Hur du än gör så gör du fel
* Skam- och Skuldkänslor
* Objektifiering

Ovanstående använder kvinnor också mot män. Men det existerar väl inte enligt feminismen. SUCK.
Avregistrerad Medlem

2013 Nov 13 Kl 21:31
Känner du dig förtryckt - använd dig av detta "instrument" för att själv urskilja antagonisten
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 17 Kl 20:31
Jag ska vara ärlig jag tycker det kan vara kul om jag utsätts för sådana tekniker, för det är alltid roligt att bemöta dem, och det är ganska enkelt.
Redigerat av Avregistrerad Medlem 2014 Jan 17 Kl 20:35