Varför tycker så många barnprogram var bättre förr ?

Varför tycker så många barnprogram var bättre förr ?

Avregistrerad Medlem

2013 Okt 27 Kl 11:17
"Humle och Dumle" (1959) var två stycken målade jävla målade hakor. Såg ett klipp på youtube, och så skriver alltid nån , barnprogram var bättre förr och tar upp "hanna montana" och säger de är skit. Sen ger 33 personer tummen upp.

Okej att de finns skit till barnprogram idag, men hur fan kan man tycka de är klass på 2 målade hakor i svartvitt?
Eller beppes godnatt stund? Får höra konstant ha folk tycker Astrid Lindgren är så jävla bra hon borde få ha nobelpriset i kärnfysik..

Bara undrar om dessa människor ens tittar på barnprogram som är kritiker?
Om jag tittade på något när jag var 10 år som jag älskade då kan jag tycka de var totalt värdelöst idag, och ändå så kan jag kolla på program som anses vara för barn idag som jag tycker är helt okej som går på Cartoon-network.

Skillnaden är de finns större utbud idag så de finns mer skit absolut, men förr fick man leva med skiten.
Avregistrerad Medlem

2013 Okt 27 Kl 13:25
Brukar du kolla på cartoon network?

När min lillebror var yngre brukade vi kolla på cartoon network (tror jag det var) när jag passade honom. Där fanns ett program, antingen hette det Chowder eller så var det bara huvud"personen" som hette Chowder. Jag tyckte det programmet var otroligt roligt.

Om barnprogrammen var bättre förr än nu vill jag inte uttala mig om, kollar inte direkt nu längre. Men jag råder alla att börja titta på Chowder, om det fortfarande går.
Avregistrerad Medlem

2013 Nov 1 Kl 09:30
Jag gjorde de mycket förra året, nu blir de inte så mycket för har inte kanalen själv. Men tittar på program som går på cartoonnetwork fortfarande. Kanske just de programmen jag ser inte är för småbarn direkt, har hört den största målgruppen kan vara webbdesigner bl.a.
Men just grejen med att läsa om personer mellan 25-60 som säger barnprogram va bättre förr är underligt. Inte direkt som att de sitter och tittar på någonting alls.
Redigerat av Avregistrerad Medlem 2013 Nov 1 Kl 09:35