Ragg irl eller nätragg

Ragg irl eller nätragg

Avregistrerad Medlem

2013 Nov 28 Kl 15:22
n inte sluta reflektera över hur detta fenomen har uppstått. Med risk för att låta gammal minns jag förr då nätet var en oas, en tillflykt från krograggandets ytligheter där allt som spelade roll var yttre attribut och målsättningen var ett ligg för natten. Den eviga köttmarknaden. Där kom internet och chattande in som en frisk fläkt där man var öppen mot alla och lärde känna folk innan man började skicka bilder.
Nu har krograggandets beteende tagit över nätet.
Ett överflöd av folk på dessa siter som annars inte haft en chans på krogen gömmer sig bakom en digital fasad och med denna immunitet mot avvisande på ett pinsamt sätt agerar som jordens avskum. Desperationen lyser i deras meddelanden som generellt är ett copy/paste till en massiv målgrupp. Kvantitet före kvalitet enligt dem. Någon kanske nappar?

Kontentan blir en diffus värld där bra killar inte har en chans på grund av marodörer som tror sig kunna behandla tjejer hur som helst för att de inte behöver ta en fysisk lavett. Tjejer blir överösta med meddelanden av låg kvalitet och killar/tjejer som genuint har något vettigt att säga blir avvisade som en del i mängden av spam.

Vissa däremot kan välja och vraka, makten är hos dem. De kan bortse från allt skräp som kommer, surfa runt, hitta ögongodis med förhoppningsvis en bra presentation och lägga in stöten direkt. Detta är min personliga uppfattning, måhända att jag har fel.
Hur kom denna köttmarknad hit? Vad krävs för att sålla ut skräpet och höja kvaliteten ett snäpp? kanske dags för folk att kunna betygsätta andra användare utifrån deras agerande. Tråkigt bara för de som är ute efter mer än sublima sexuella inviter eller lättsinnighet
Avregistrerad Medlem

2013 Nov 28 Kl 16:54
Spännande tankar du har
Själv tänker jag att människor kanske är här av olika anledningar och med olika behov av närhet. En del söker främst en partner och andra "bara" en vän på chatten att dela tankar och funderingar med Allt för att slippa känna sig ensamma!
Och alla som nu söker partner har ju också olika värderingar, önskemål och livssyn. Bra "Kvalitet" kan ju innebära olika egenskaper för olika människor... Eller? Kram/Pia
Avregistrerad Medlem

2013 Nov 28 Kl 17:33
PIA. Ja alla har vi våra orsaker och sökningar i livet.
Vissa söker här o vissa där ute. Vissa söker en partner och vissa en vän på olika plan. Det viktigaste är ju bara att man blir nöjd med det man söker o finner. Att man sedan inte blir besviken på det man finner. Utan att man får en stimulans och något som ger mersmak till sin utveckling. Där man kan finna sig själv och få må bra om det så är en vän eller partner.
Tyvärr missbrukar många de olika möjligheter som finns.
Använder de möjligheterna på fel sätt där människor i stället blir ledsna och utnyttjade. Så det gäller ju att köra med öppna kort med vad man söker. Skriva o prata i klartext vad man vill o inte vill.Sedan har alla olika förutsättningar o erfarenheter som du säger. Önskemål o drömmar. Tankar.
johan