Ny på forumet - hur hittar man nya vänner?

Ny på forumet - hur hittar man nya vänner?

FinnsDetFler

Kvinna 41 år

2013 Dec 2 Kl 12:36
Är helt ny på denna sidan men hoppas på hitta fler som känner för att utöka vänkretsen. Är så trött och ledsen över att känna mig ensam trots man och barn (kanske låter konstigt men jag har den känslan ändå).

Finns det fler? Gärna som bor runt om så det finns möjlighet att ta en bio, en promenad, fika ja vad som helst. Men självklart även nån som bara vill prata men som bor längre bort.

Jag postar inlägget nu och hoppas på det bästa!
Ha en härlig dag!
Avregistrerad Medlem

2013 Dec 2 Kl 12:44
Jag är en av dom som bor "lite längre bort" men chattat gärna om stort och smått... Ensamhet kan vara så mycket...
Kvinna 75 år

2013 Dec 2 Kl 12:59
Citera (Pia * Dec 2, 2013 12:44)

Jag är en av dom som bor "lite längre bort" men chattat gärna om stort och smått... Ensamhet kan vara så mycket...

Ja, ensamheten kan vara mycket. Jag chattar också gärna om smått och gott.
Kvinna 41 år

2013 Dec 2 Kl 12:59
Hej Pia! Längre bort går minst lika bra. Som du skriver, ensamhet kan vara mycket.
Tittar runt på sidan och försöker förstå mig på den. Hade ett brev som blinkade men sen hittade jag aldrig dit igen, hmm. Hur svårt kan det vara!
Hur är det med dig?
Kvinna 41 år

2013 Dec 2 Kl 13:06
Fler "fler långtbortare", välkommen!
Avregistrerad Medlem

2013 Dec 2 Kl 14:45
Citera (FinnsDetFler * Dec 2, 2013 13:06)

Fler "fler långtbortare", välkommen!

Bor i Örebro, och det är ju sagt ska vara "Sveriges närmaste stad". Som en knytpunkt ungefär. Vet inte om alla håller med om det, men.. har du vägarna förbi nån dag så kanske vi kan svinga en bägare eller nåt..
Kvinna 41 år

2013 Dec 2 Kl 22:28
Hej trohopp.

Svingar gärna en bägare när jag är i Örebro....har aldrig vart där innan men det är ju aldrig för sent.
Läste precis den artikeln om att börja leva som du länkat till. Så sann, det är precis det som är problemet idag och anledningen till att det är omöjligt (känns det som) att hitta vänner i vuxen ålder. Alla har fullt upp att springa i ekorrhjulet!!! Trist!
Avregistrerad Medlem

2013 Dec 2 Kl 23:17
Jag är också ny här och har heller inte förstått riktigt allt, men det tar sig Ha det gott
Avregistrerad Medlem

2013 Dec 3 Kl 10:21
Så är det tyvärr FinnsDetFler..
Var över till en Frskiskollega i söndags på glögg. Hon hade bjudit flera stycken. Det var bara jag som kom. En del hade inte svarat på inbjudan, några hade svarat men hade inte tid(fullt upp..) och några hade sagt att de skulle komma men dök inte upp. Sååå d-a dåligt! Gud vilken tur att jag kom i alla fall. Hon hade en så fin och mysig lägenhet och hade ordnat så trevligt med glögg, pepparkakor med ost och fikonmarmelad. Tända ljus överallt. Vi hade mycket att prata om. Det var nog meningen att jag skulle komma dit, tror jag..
Citera (FinnsDetFler * Dec 2, 2013 22:28)

Hej trohopp.

Svingar gärna en bägare när jag är i Örebro....har aldrig vart där innan men det är ju aldrig för sent.
Läste precis den artikeln om att börja leva som du länkat till. Så sann, det är precis det som är problemet idag och anledningen till att det är omöjligt (känns det som) att hitta vänner i vuxen ålder. Alla har fullt upp att springa i ekorrhjulet!!! Trist!
Avregistrerad Medlem

2013 Dec 3 Kl 10:40
Tråkigt att inte fler tog chansen att få njuta en stund hos en vänlig själ som bjöd in till sitt hem... JAG hade GÄRNA gått på en sådan inbjudan
Kvinna 41 år

2013 Dec 3 Kl 11:59
Ja verkligen tråkigt. Jag hade oxå gärna stått först i kön för att gå på lite glöggmys.

Har försökt planera en middag med ett par vi känner här vi bor men hon har aldrig återkommit för att säga en tid som passar så nu bestämde jag en kväll för lite glögg. Men det är trist för det bjuds aldrig tillbaka och frågar kan hur det är så är det bara stånk och stön usch vad det är stressigt.

Vad ska man göra för att andra ska bryta all stress och börja umgås. Att umgås utan att vara dömande och bara accepterande. Nä usch jag är riktigt nedstämd över detta, det är riktigt jobbigt nu. Hur ska vi som familj eller bara jag få till det med det sociala när det ser ut som det gör. Jag vill inte vara ensam.

Vad jag önskade att ni bodde närmare, då hade vi tagit en fika direkt!

Kram på er!
Avregistrerad Medlem

2013 Dec 3 Kl 13:08
Är vi i krokarna i Härryda eller Falun när vi åker på husvagnssemester i sommar så kan ni räkna med besök!
Avregistrerad Medlem

2013 Dec 4 Kl 16:36
Då skulle ni vara SÅ välkomna
Avregistrerad Medlem

2013 Dec 4 Kl 21:01
Trevligt Pia!
Citera (Pia * Dec 4, 2013 16:36)

Då skulle ni vara SÅ välkomna
Man 53 år

2013 Dec 5 Kl 13:38
Citera (FinnsDetFler * Dec 2, 2013 12:59)

Hej Pia! Längre bort går minst lika bra. Som du skriver, ensamhet kan vara mycket.
Tittar runt på sidan och försöker förstå mig på den. Hade ett brev som blinkade men sen hittade jag aldrig dit igen, hmm. Hur svårt kan det vara!
Hur är det med dig?

Har du hittat brevet??
Om inte annat så under din profil så ska det finnas ett kuvert... Om du klickar på det så borde det finnas där., annars vete f.n vart det tagit vägen..