Den stora simmtävlingen

Den stora simmtävlingen

Larzon

Man 53 år

2013 Dec 10 Kl 21:35

Viste inte vad jag skulle välja men valde denna ändå..
Hade kul då jag skrev denna ....

Den stora simtävlingen

En dag i januari 1966 tyckte mina föräldrar att det var väldigt kallt inne.
Dom beslöt därför sig för att värma varandra.
Sagt och gjort, dom la sig ner och höll om varandra medans dom rullade runt och krumbuktade både hit och dit.
Under denna tid som dom höll på med uppvärmning,
höll jag på och värma upp mej inför en stor simtävling med flera tusen deltagare, eller var det fler?
Jag höll till i en oval lokal som till synes befann sig i en sorts hängande större byggnad.
Eftersom denna byggnad hängde så hände det då och då att det svängde hit och dit, måste vart blåsten.
Denna dag måste det ha varit orkan minst.
Men hur som helst så gjorde jag mig klar, sen gick startskottet.
Jag satte fart, även dom andra satte fart.
Simbanan var rak i början men mot slutet var den lite kurvig.
Långt där framme såg jag målet som var en geléliknande byggnad, såg även att jag var bland dom första.
Nä nu! Tänkte jag och simmade på ändå fortare.
Det var en hård kamp in i det sista.
Men det var jag som kom till ingången först.
Priset var nio månaders vila i ett vattenfyllt rum med mat och dryck genom en slang som var kopplad till min mage.
Jag mådde bra där, gick upp närmare bestämt 3750gram, jag växte även på längden med en halv meter.
När jag hade haft nio månaders underbar vila var det dags att ta sig ur detta lilla vattenfyllda rum som jag befann mig i.
Meningen var att jag skulle vända på mej så jag tog mig ut med huvudet först.
Men så blev det inte, måste ha halkat eller något. För jag hamnade med bakdelen mot utgången så var det också när jag kom ut.
Personen måste blivit arg på mej för att jag visade rumpan, för han eller hon vad det nu va,
vilket jag inte han uppfatta, klatschade till mej i baken så jag började gallskrika högt.
Som tur är hade jag en förstående mor som tog mig till sig för att ge tröst.
Ja, sen så var gång jag var hungrig var hon där med ett par påsar som hon fäst fast på kroppen.
Dom påsarna älskade jag, speciellt den där vit vätskan.
Jag har hört efteråt att det kallades för modersmjölk. Ja nu har jag vuxit upp till en stor ståtlig man.
Men än i dag minns jag mammas påsar och brukar ibland se andra påsar, men då har dom skydd på sig.
Men det är väll något man får leva med.

Ja det var min berättelse om den stora simtävlingen.
Ha det så bra så hörs vi någon annan gång.

Adjos/ Lasse 03-06-17
Avregistrerad Medlem

2013 Dec 10 Kl 21:59
Det var väl för väl att det var just Du som vann Annars hade du ju inte kunnat dela denna text
Redigerat av Avregistrerad Medlem 2013 Dec 10 Kl 22:00
Man 53 år

2013 Dec 10 Kl 22:08
Citera (Pia * Dec 10, 2013 21:59)

Det var väl för väl att det var just Du som vann Annars hade du ju inte kunnat dela denna text

Ja du Pia. Det håller jag med om.. Tänk om det varit den som jag van över med en noslängd haddu vunnit.... Föresten hadde jag nos då???