Stoppa djurplågeri

Stoppa djurplågeri

Avregistrerad Medlem

2014 Jan 5 Kl 23:06
 Va fan är det för sjuka människor som njuter av att plåga djur massa hundar här i Göteborg och runt om har under längre tid blivit förgiftade av glykol nån eller några åker runt på massa orter och gömmer kött med glykol i och sprider ut gift i godis här och där, kommer in rapporter hela tiden, händer säkert på andra orter också detta e tydligen inget nytt! VARNING ALLA HUND ÄGARE VA VAKSAMMA !!
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 5 Kl 23:20
Låter hur hemskt som helst... Man kan fundera på var dessa människors grymhet kommer ifrån...
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 5 Kl 23:33
I en viss religion är hunden tydligen nåt orent, vad jag fått höra flera gånger, vet inte om detta stämmer, men verkar som det skulle kunna vara organiserat då det hänt med glykol i grannländer och även hänt en hel del i Skåne
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 6 Kl 00:11
Jag känner inte till bakgrunden till förgiftningen av hundar, men jag säger STOPP när det gäller att sprida eventuella påståenden eller rykten om hela folkgrupper...
Grymhet kan födas vartsomhelst och den sprids också väldigt lätt så länge vi hjälper till att sprida den...
Kvinna 65 år

2014 Jan 6 Kl 01:08
Ja, var det inte i somras som någon gick runt och sprättade upp katter och hängde opp dom i träd ?? Tror dom grep honom sedan.
Jag rös i hela kroppen när jag hörde det......brrrr*
Tror också det var i västra delen av landet.
Djurplågeri förekommer alltför ofta, tyvärr.
Katter är dessutom ännu svårare att ständigt hålla under uppsikt.
Man 35 år

2014 Jan 6 Kl 02:11
Det är ju bara sjukt att plåga djur! Men tyvärr så hör man ju om sånt här lite då och då. Det är ju inte bara hundar och katter.

Men det med glykol är jag inte så förvånad över för det smakar sött och luktar lite speciellt. Sen hörde jag på radion. Att det är endel som lägger ut glykol i skogarna med och det skulle tydligen vara för vildsvin.

Tyvärr så förre kommer det och klart man vill stoppa det allt!!! Men det är svårt. Både plågande av djur och människor för den delen. Men man gör vad man kan små saker kan göra mycket.
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 6 Kl 02:23
Citera (Cordelia * Jan 6, 2014 1:08)

Ja, var det inte i somras som någon gick runt och sprättade upp katter och hängde opp dom i träd ?? Tror dom grep honom sedan.
Jag rös i hela kroppen när jag hörde det......brrrr*
Tror också det var i västra delen av landet.
Djurplågeri förekommer alltför ofta, tyvärr.
Katter är dessutom ännu svårare att ständigt hålla under uppsikt.

Det var här i Göteborg som det hände i en och samma stads del torterade och dödade 9 katter, en pojke på 16 år men han har tack och lov åkt fast!
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 6 Kl 02:30
Citera (RockAnkans * Jan 6, 2014 2:11)

Det är ju bara sjukt att plåga djur! Men tyvärr så hör man ju om sånt här lite då och då. Det är ju inte bara hundar och katter.

Men det med glykol är jag inte så förvånad över för det smakar sött och luktar lite speciellt. Sen hörde jag på radion. Att det är endel som lägger ut glykol i skogarna med och det skulle tydligen vara för vildsvin.

Tyvärr så förre kommer det och klart man vill stoppa det allt!!! Men det är svårt. Både plågande av djur och människor för den delen. Men man gör vad man kan små saker kan göra mycket.
katt plågaren åkte fast tack vare privat folk som luskade i det på forumet Flashback
Man 35 år

2014 Jan 6 Kl 02:43
Citera (emil82 * Jan 6, 2014 2:30)

Citera (RockAnkans * Jan 6, 2014 2:11)

katt plågaren åkte fast tack vare privat folk som luskade i det på forumet Flashback

Du ser. Kan ju hoppas dom hittar och tar fast dom som plågar hundarna nu då
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 6 Kl 02:49
Finns en del spekulationer där, så får hoppas det leder till nåt denna gången också
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 6 Kl 15:29
Hej jag älskar djur special hundar, har själv ett hund.
Djurplågeri är hemskt, idiotiskt blir så arg. :O
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 6 Kl 15:43
Citera (bloezem * Jan 6, 2014 15:29)

Hej jag älskar djur special hundar, har själv ett hund.
Djurplågeri är hemskt, idiotiskt blir så arg. :O

Ja verkligen så ynkligt och fegt att göra sånt, gör ont i mig höra om sånt! Kommer in ständiga rapporter om det just nu på flera olika orter, så dom varnar alla hundägare att ha uppsikt! Hoppas det får ett slut!
Kvinna 52 år

2014 Jan 7 Kl 13:25
Alltså så vad är det för fel på folk??!

Igår kom det en katt och hälsade på mig, den var både kelig och busig. Jag blev glad men också lite ledsen och sa åt den att jag ju lika gärna hade kunnat vara en sådan som är elak mot djur!
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 7 Kl 13:36
Men den katten chansade och hade tur Antar att du kelade med den som den önskade. Hade den inte vågat hade den också missat chansen till en gosig stund... Kanske en tanke för oss tvåbenta också... Att våga, fast man inte vet vad som väntar... De flesta människor är trots allt snälla mot djur... Och mot varandra också förhoppningsvis
Kvinna 52 år

2014 Jan 8 Kl 15:45
Tack, det var ju en bra påminnelse: de flesta är faktiskt snälla, det är bara det att de som inte är det märks mest