Vikten av kärlekens betydelse i livet

Vikten av kärlekens betydelse i livet

Avregistrerad Medlem

2014 Jan 8 Kl 14:49
Är man(jag) en obotlig romantiker när man vill tro på och följa meningar som "störst av allt är Kärleken" och "Kärleken övervinner allt"?
Jag vill så gärna tro på denna "filosofi", men har fått den ifrågasatt från fler än ett håll...
Man 35 år

2014 Jan 8 Kl 15:35
Vill med tro på den "filosofin" med. Tycker det är roligt att göra romantiska saker för den man är ihop med. Men tyvärr får jag nog säga att jag har gett upp kärleken. Det gör bara mer ont tycker jag.

2014 Jan 8 Kl 16:55
Om jag inte trodde på att "kärleken övervinner allt" skulle jag knappast våga mig på att ge mig in i ett förhållande där vi till en början inte kommer ha ett starkt gemensamt språk.
Kvinna 57 år

2014 Jan 8 Kl 20:41
Jag hade inte kunnat ge mig in i ett förhållande där jag inte kunnat få tillräcklig intellektuell stimulans med språket tror jag. Kärlek för mig är utbyte och jag älskar smarta människor rent generellt. Jag tror inte att kärleken övervinner ALLT men en stark förälskelse kan få en att bli blind och omdömeslös och på det viset få en att tycka att kärleken och personen man är förälskad i är viktigast av allt. Det finns ju undersökningar som tyder på att hjärnan är i kemisk obalans under ett kärleksrus och då faktiskt sänker intelligensen.
Tror dock att man kan göra många uppofringar för den man älskar och än mer för den förälskelse man känner i början.
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 12 Kl 02:25
Jag trodde jag var den ende, men tydligen finns det fler. Tack.

Citera (Pia * Jan 8, 2014 14:49)

Är man(jag) en obotlig romantiker när man vill tro på och följa meningar som "störst av allt är Kärleken" och "Kärleken övervinner allt"?
Jag vill så gärna tro på denna "filosofi", men har fått den ifrågasatt från fler än ett håll...

2014 Jan 15 Kl 17:24
Klart att det gör dig till en obotlig romantiker. Å andra sidan vad skulle det vara för fel med det...

Du har ju rätt...
Redigerat av nyavänner2014 2014 Jan 15 Kl 17:24
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 31 Kl 17:16
Nu finns de ju bara ett ord för kärlek i svenska språket och de gör ju allt förvirrande.

Kärlek till vänner kärlek till familjen eller kärlek till någon man har en förälskelse till.

Och då säga att förälskelse är störst av allt blir ju fel eller hur?
Man måste ju kombinera allt och tänka stort först då blir de kraftfullt. Har man en familj man älskar krävs de rätt mycket för att separera de. En moders kärlek kan vara extremt kraftfull i djurriket när de kommer till att skydda ungarna. Jag har märkt de med hos min egen mor.