Folk som inte svarar på meddelanden

Folk som inte svarar på meddelanden

Avregistrerad Medlem

2014 Jan 17 Kl 12:02
Har svårt att förstå hur vissa personer tänker. Att ignorera folk på dejtingsajter har även jag gjort och det har jag förståelse för att att man gör, men här? Varför ignorera meddelanden på en sajt vars syfta är att skaffa sig fler kontakter? Väldigt märkligt om ni frågar mig.
Kvinna 30 år

2014 Jan 17 Kl 14:44
Jag tycker att det är synd att du blir ignorerad. Jag har bara varit medlem i en dag och jag tycker att det är rätt läskigt att ta första steget.
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 17 Kl 14:58
Det har jag förståelse för. Men nu tog ju JAG första steget och fick inget annat än tystnad tillbaka. Men, men... de som inte vill lära känna mig får väl helt enkelt skylla sig själva
Kvinna 30 år

2014 Jan 17 Kl 15:07
Inte riktigt sant.. Jag svarade ju dock. Fast jag kanske inte räknas...
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 17 Kl 15:09
Jag talade mer i allmänhet. Och att du svarade uppskattade jag. Och det är såklart du räknas lika mycket som alla andra
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 17 Kl 16:56
Testa ha profilbild och skriva mer på pressen så kanske fler svarar. Så man får nån känsla av den som skriver.
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 17 Kl 17:01
Ja, det är ledsamt och trist när gensvaret uteblir och jag anser också att det hör till god ton att man visar uppskattning när någon (med goda avsikter) hör av sig. Jag får ibland frågor om vad jag (i egenskap av shaman) anser och tror om saker och ting och är alltid noggrann med att besvara mailen. Det har hänt mer än en gång att jag har lagt ner mycket tid på att besvara mail, för att sedan mötas av fullständig tystnad, vilket kan vara kännbart för vem som helst. Jag tror personligen att åtskilliga av sitens medlemmar är tyngda och negativt påverkade av personliga problem, vilket förstås påverkar förmågan till ömsesidighet och interaktion med andra människor. Jag skrev tidigare på klotterplanket att en site som denna erbjuder fina möjligheter till uppmuntran, stöttning och kunskapsutbyte och att jag är glad över att den finns. Så känner jag fortfarande, även om en viss ledsenhet infinner sig emellanåt. Att "ge" är minst lika viktigt som att "få", det tycker jag att vi alla bör tänka på. Att få en annan människas positiva uppmärksamhet är något av en fin gåva, anser jag.
Redigerat av Avregistrerad Medlem 2014 Jan 17 Kl 22:03
Kvinna 58 år

2014 Jan 17 Kl 18:12
Jag håller med sanra91 om att en profilbild och information kan göra att man får en känsla av vad för sorts person som vill prata med en. Anonymitet kan ju avskräcka om man redan är osäker i umgänge...dessutom kan man ju då också se om det finns något gemensamt att bygga på i längden
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 17 Kl 18:41
Vill också tillägga att meddelanden som skickas på chatten kan missas av mottagaren. Det har hänt mig några gånger och jag vet med all säkerhet att personerna i fråga inte skulle ignorera mina meddelanden med flit.
Fortsätt skriv, så får du nog fler svar
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 17 Kl 20:25
Jag svarar själv på allt, enda situationen jag inte skulle svara på är typ om någon skulle komma med nå hot eller säga något extremt dumt, men det är inget jag förväntar mig. Men jag tror också att med profilbild så ökar chansen att nån svarar, men jag vet inte.

2014 Jan 17 Kl 20:25
Pröva att börja dina meddelanden med att säga hej.

God ton är väldigt viktigt här på BE.
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 20 Kl 07:45
Citera (nyavänner2014 * Jan 17, 2014 20:25)

Pröva att börja dina meddelanden med att säga hej.

God ton är väldigt viktigt här på BE.

Tack för tipset. Jag började nämligen varje meddelande med "Jävla idiot", men du har rätt... "Hej" känns nog bättre. (Skämt åsido, givetvis var jag trevlig i mina meddelanden.
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 20 Kl 07:52
Citera (sannra91 * Jan 17, 2014 16:56)

Testa ha profilbild och skriva mer på pressen så kanske fler svarar. Så man får nån känsla av den som skriver.

Jag kanske har missuppfattat nåt men jag trodde att tanken med detta ställe skulle vara att det inte skulle vara ännu ett plats för yta och raggande? Vill jag ha kontakt med folk som tycker jag är snygg finns det ju en jäkla massa andra ställen för sånt.

Jag förstår dock hur du tänker angående presentationen även om jag inte håller med om att en sån borde vara så viktig här på BE
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 20 Kl 07:56
Citera (Shamankvinnan * Jan 17, 2014 17:01)

Ja, det är ledsamt och trist när gensvaret uteblir och jag anser också att det hör till god ton att man visar uppskattning när någon (med goda avsikter) hör av sig. Jag får ibland frågor om vad jag (i egenskap av shaman) anser och tror om saker och ting och är alltid noggrann med att besvara mailen. Det har hänt mer än en gång att jag har lagt ner mycket tid på att besvara mail, för att sedan mötas av fullständig tystnad, vilket kan vara kännbart för vem som helst. Jag tror personligen att åtskilliga av sitens medlemmar är tyngda och negativt påverkade av personliga problem, vilket förstås påverkar förmågan till ömsesidighet och interaktion med andra människor. Jag skrev tidigare på klotterplanket att en site som denna erbjuder fina möjligheter till uppmuntran, stöttning och kunskapsutbyte och att jag är glad över att den finns. Så känner jag fortfarande, även om en viss ledsenhet infinner sig emellanåt. Att "ge" är minst lika viktigt som att "få", det tycker jag att vi alla bör tänka på. Att få en annan människas positiva uppmärksamhet är något av en fin gåva, anser jag.

Bra skrivet. Jag håller med. Särskilt om dina sista rader!
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 20 Kl 09:41
håller med det är trist , men det kanske skulle funka bättre med
bild , finns det någon där ute som vill snacka om någonting alls eller sitter folk framför datorn bara för att det inte finns något annat att göra , jag blir less , trött besviken
TACK för ordet !!