Folk som inte svarar på meddelanden

Folk som inte svarar på meddelanden

Kvinna 52 år

2014 Jan 20 Kl 13:54
Ha, ha, gud så pinsamt! och jag som: "du ser hur gammal jag är vad?" när jag blev kontaktad en en mycket yngre person...

Just Happy pancake fick jag tips om som ett bra ställe att hänga på om man är intresserad av unga killar som vill ha 6 med kvinnor som är äldre än de själva
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 20 Kl 16:44
Citera (nymedlem * Jan 20, 2014 7:56)

Citera (Shamankvinnan * Jan 17, 2014 17:01)

Ja, det är ledsamt och trist när gensvaret uteblir och jag anser också att det hör till god ton att man visar uppskattning när någon (med goda avsikter) hör av sig. Jag får ibland frågor om vad jag (i egenskap av shaman) anser och tror om saker och ting och är alltid noggrann med att besvara mailen. Det har hänt mer än en gång att jag har lagt ner mycket tid på att besvara mail, för att sedan mötas av fullständig tystnad, vilket kan vara kännbart för vem som helst. Jag tror personligen att åtskilliga av sitens medlemmar är tyngda och negativt påverkade av personliga problem, vilket förstås påverkar förmågan till ömsesidighet och interaktion med andra människor. Jag skrev tidigare på klotterplanket att en site som denna erbjuder fina möjligheter till uppmuntran, stöttning och kunskapsutbyte och att jag är glad över att den finns. Så känner jag fortfarande, även om en viss ledsenhet infinner sig emellanåt. Att "ge" är minst lika viktigt som att "få", det tycker jag att vi alla bör tänka på. Att få en annan människas positiva uppmärksamhet är något av en fin gåva, anser jag.

Bra skrivet. Jag håller med. Särskilt om dina sista rader!

TACK!
Kvinna 57 år

2014 Jan 20 Kl 20:02
Tycker det är ärligast och rakast med en nytagen bild och info på profilen.
Visst _kan_ man ljuga med bilder och de kan också vara gamla (men om man nu inte går efter yta skulle väl inte det var ett problem?) men de flesta har ju ändå sin riktiga bild och inte någon annans då det är ett brott.
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 20 Kl 21:30
jag är inte vanskapt på något vis , fullt frisk och arbets för om man säger så , det är bara så här , jag har blivit sviken så många gånger av så kallade "vänner" orkar inte helt enkelt
vill bara ha någon att prata med när det är som jävligast .
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 21 Kl 08:40
Jag ser inte riktigt problemet med det hela. Oavsett om detta inte är en dejtingsida i den bemärkelsen så det fortfarande ett kontaktforum på internet. Och folk är alltid folk. Om jag lägger tid på att söka kontakt med någon här och den personen inte svarar, oavsett vad orsakerna till det nu kan vara, så är det ju egentligen ingen person som jag vill ha kontakt med iallafall.
Sen om det är fördomar på vem jag är eller vad jag skrivit, eller om det är en annan orsak spelar ju inte mig någon roll. Finns det inget ömsesidigt intresse i första skedet så kan det ju lika gärna få va.

Det är så det fungerar, man får ta det som det är. Men eftersom folk är som dom är så går det ju alltid att förbättra sina chanser genom att ge en större bild av sig själv. Profilbild, presentation m.m
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 21 Kl 09:17
förstår heller inte problemet
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 21 Kl 09:23
Citera (pluto * Jan 21, 2014 9:17)

förstår heller inte problemet

Men tack iallafall för ditt givande inlägg. Du verkar smart.
Kvinna 57 år

2014 Jan 22 Kl 14:59
Fast det låter lite ytligt av någon som säger sig inte vilja gå efter ytan och som inte har bild själv? kanske du skulle leva som du lär och bara skriva till de utan bild. Och om du nu tycker det är okej vad spelar det i så fall för roll om hon hade gamla foton?
Citera (nymedlem * Jan 20, 2014 12:24)

Ja, det är bra. Cam är nästan ett måste innan man ses tycker jag om det är en dejt vi pratar om. Kan bli lite väl chockartat annars.

På Happy Pancake träffade jag bland annat en kvinna som såg ut att vara max 25 år på bilderna men som "råkat" glömma att säga att bilderna var 20 år gamla... Något jag fick veta först när vi träåffades.... Det blev en väldigt underlig fikastund det haha
Redigerat av Cory 2014 Jan 22 Kl 15:11
Kvinna 57 år

2014 Jan 22 Kl 15:17
De som jag stött på utan bilder har varit sådana med partner/fru som velat vara otrogna utan att någon skulle veta vem de var.
Citera (sannra91 * Jan 20, 2014 10:03)

Citera (nymedlem * Jan 20, 2014 7:52)

Citera (sannra91 * Jan 17, 2014 16:56)

Testa ha profilbild och skriva mer på pressen så kanske fler svarar. Så man får nån känsla av den som skriver.

Jag kanske har missuppfattat nåt men jag trodde att tanken med detta ställe skulle vara att det inte skulle vara ännu ett plats för yta och raggande? Vill jag ha kontakt med folk som tycker jag är snygg finns det ju en jäkla massa andra ställen för sånt.

Jag förstår dock hur du tänker angående presentationen även om jag inte håller med om att en sån borde vara så viktig här på BE

Ah iofs...
Men jag tror att man kanske får mer svar om man har bild än ingen bild, även om man inte ser ut som en topmodel. Kanske är för de e en aning skrämmande att chatta med en kille utan att veta vem han är. Utseendet säger ju mycket.

Alternativt lägg upp en bild på husdjuret istället för bild på sig själv. Det säger ju en del om en också. Det utesluter t.ex åtminstone att killen är en galen islamist som tillverkar bomber på fritiden. :P
Om man inte har otur att just den galningen har ett husdjur.... -.-'

Ne men skriver man en press om vem man är och vad man gillar så ska väl det räcka. Och frågorna man kan svara på i pressen behöver man ju kanske inte svara så kort på..
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 23 Kl 07:58
Citera (Cory * Jan 22, 2014 14:59)

Fast det låter lite ytligt av någon som säger sig inte vilja gå efter ytan och som inte har bild själv? kanske du skulle leva som du lär och bara skriva till de utan bild. Och om du nu tycker det är okej vad spelar det i så fall för roll om hon hade gamla foton?

Du resonerar som om BE och en sajt avsedd för dejting är samma sak. Det är det inte. På en dejtingsajt skulle jag troligen inte svara nån utan bild och jag skulle självklart ha egna bilder där. Men detta är ingen dejtingsajt. Detta är en sajt för platoniska kontakter och då tycker iallafall jag att utseende känns ointressant.
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 23 Kl 08:54
Hej nymedlem!Är själv ny medlem sen ca 1 v. tillbaka, och jag tror jag har en förklaring:Man hinner/orkar helt enkelt inte med alla!
Det är bara att konstantera att vi är fler ensamma människor än vad man anar, och det kan bli lite övermäktigt att hinna gå på djupet med alla domhär likasinnade, fina människorna.
Så:hav lite överseende med folk, man har tyvärr inte obegränsat med tid, fast man är ensam. Endel måste solla.
Du behöver inte ta det så personligt som du verkar göra!
Hej och lycka till!
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 23 Kl 09:14
Citera (eldflickan * Jan 23, 2014 8:54)

Hej nymedlem!Är själv ny medlem sen ca 1 v. tillbaka, och jag tror jag har en förklaring:Man hinner/orkar helt enkelt inte med alla!
Det är bara att konstantera att vi är fler ensamma människor än vad man anar, och det kan bli lite övermäktigt att hinna gå på djupet med alla domhär likasinnade, fina människorna.
Så:hav lite överseende med folk, man har tyvärr inte obegränsat med tid, fast man är ensam. Endel måste solla.
Du behöver inte ta det så personligt som du verkar göra!
Hej och lycka till!

Tack för ditt svar. Du verkar vara en bra person så lycka till till dig med
Kvinna 57 år

2014 Jan 23 Kl 10:53
"
Hitta vänner att umgås med eller en livskamrat här som är i samma situation som du!
Välkommen till den nya unika mötesplatsen för alla som söker vänner eller en partner."
I valalternativet finns också valet "partner" tillsammans med vänner, så du får nog tänka om ifall du tänker att _alla_ här inne är ute efter enbart vänner (även om _jag_ också är det)
Jag förstår inte hur du resonerar att det är annorlunda i relationssökande med vänner än med partner. Varför skulle jag inte vilja lära känna en vänså mycket som möjligt och på liknande sätt som en blivande partner? Menar du att ytan är viktig i partner men inte med vänner eller?

Citera (nymedlem * Jan 23, 2014 7:58)

Citera (Cory * Jan 22, 2014 14:59)

Du resonerar som om BE och en sajt avsedd för dejting är samma sak. Det är det inte. På en dejtingsajt skulle jag troligen inte svara nån utan bild och jag skulle självklart ha egna bilder där. Men detta är ingen dejtingsajt. Detta är en sajt för platoniska kontakter och då tycker iallafall jag att utseende känns ointressant.
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 23 Kl 11:43
Citera (Cory * Jan 23, 2014 10:53)

Jag förstår inte hur du resonerar att det är annorlunda i relationssökande med vänner än med partner. Varför skulle jag inte vilja lära känna en vänså mycket som möjligt och på liknande sätt som en blivande partner? Menar du att ytan är viktig i partner men inte med vänner eller?

Ja. Det är väl ganska givet? Ska jag ligga med en person måste det ju vara nån jag attraheras av. Ska jag däremot bara umgås med personen är det yttre irrelevant.
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 23 Kl 12:33
För mig är det inte alls givet att det yttre har stor betydelse i om jag ska attraheras av en annan människa sexuellt... Det krävs mycket mer än så