kraven som gör att man blir ensam.

kraven som gör att man blir ensam.

Avregistrerad Medlem

2014 Jan 30 Kl 20:57
Funderar detta med krav man har för att gilla en vän eller en tjej.

Har många gånger när jag varit yngre tyckt mina vänner skall ställa upp och stötta mig när jag hade en extremt tuff period i livet istället vek dem undan och börja umgås med andra.

Eller kravet om att sin bästa vän får en flickvän och nästan ignorerar mig över ett år och sen vill umgås exakt hela tiden med mig när han är singel.

Men vad hade hänt om båda haft förhållande då dör ju vänskapen?

Jag respekterar han är lycklig och är glad och ogillar de på samma gång eftersom vi blir ifrån varandra.

En sak jag fick höra var att träffar man någon så får de acceptera de som finns och inte tycka saker om ens egna liv. Ingen skall inkräkta på någons intressen. säga att saker är löjligt man gillar osv.

Just lite de att jag känner mig extremt kräsen som person, det är så svårt om man är för olika med hur man fungerar. Eller har jag fel?
Jag är så trött på den typen av vänner som jag tyckt har svikit mig men kanske ställde jag för låga krav innan all skit hände.

Jag har inte speciellt problem med att få vänner, men kan vara svårt att hitta vänner på ett annat plan.

En nära vän för nån kan va nån som man går ut på krogen med, pratar och skojar, tar en fika, planerar att göra saker.

Men jag tycker de känns så yttligt.
Jag vill ha vänner som är speciellt att "Detta är vi"
jag vet inte hur jag skall förklara riktigt de gick nog rätt åt helvete.

Men jag har varit med om så mycket dåligt i livet och jag känner att till största delen fungerar jag med personer som inte heller haft de så lätt, att , man då ser livet med andra ögon.

Men på nått sånt sätt har de alltid varit dom annorlunda som liknar mig som jag gillat.

Dom som beskrivs som indigo childs.
Kvinna 51 år

2014 Jan 30 Kl 21:09
Kanske är det så att om man varit med om mera skit så lär man sig tänka annulunda?Man sätter värde på människor på ett annat sätt?i
Fast ibland så orkar man inte med andra istället.
Jag tror inte man kan ställa för stora krav på andra att de ska st'öäälla upp när man har det jobbigt.Precis som du skrev.Då försvinner de i stället.
Men var de vänner då?
Ja och Nej tror jag.
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 30 Kl 21:50
Citera (lottie * Jan 30, 2014 21:09)

Kanske är det så att om man varit med om mera skit så lär man sig tänka annulunda?Man sätter värde på människor på ett annat sätt?i
Fast ibland så orkar man inte med andra istället.
Jag tror inte man kan ställa för stora krav på andra att de ska st'öäälla upp när man har det jobbigt.Precis som du skrev.Då försvinner de i stället.
Men var de vänner då?
Ja och Nej tror jag.

Ja och nej de var när jag va ca 16 som jag börja med antidepp och mådde piss hela tiden, och sen fick mina föräldrar cancer.
Det var svårt att tackla tyckte väl många men jag hatade livet ganska tidigt. Nu på senare år jag förstår hur världen är mer, undrade länge varför jag blev utsatt för grovmobbning, för jag va inte tjock såg inte konstig ut var inte svag va inte nått som va fel egentligen. Ibland kan ju de sitta kvar sånt.

Men jag klandar inte mina vänner de var typ 15 år och hade roligt, jag befann mig bara i ett deppigt mörker.
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 31 Kl 08:27
Sorgligt att läsa ditt inlägg om bl.a mobbning... Varm tröstande KRAM till dig twigdoll...
Avregistrerad Medlem

2014 Jan 31 Kl 16:56
Citera (Pia * Jan 31, 2014 8:27)

Sorgligt att läsa ditt inlägg om bl.a mobbning... Varm tröstande KRAM till dig twigdoll...

Tack Pia kram till dig med.
Det finns kanske spår från då men inte största problemen riktigt idag. Mycket sitter i att man söker och söker men vet inte vad man letar efter i livet.