Favortiförfattare!

Favortiförfattare!

famio5

Kvinna 27 år

2014 Feb 1 Kl 18:22
Vem/Vilka är era favoritförfattare? Hur hittade ni till dem? Vad är det som gör de så bra?
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 1 Kl 19:52
Böcker är toppen! Just nu är jag i ett skede av livet då jag "söker i mitt inre" och böcker som "Flodhästen i vardagsrummet" av Tommy Hellsten(en bok om medberoende) och "Alef", en roman av Paulo Coelho ligger på min läshylla. Självbiografier tycker jag också om att läsa... Finns måna gripande historier som tex Pojken som kallades det av David Pelzer. Den läste jag för många år sedan... "Hungerspelen" en roman av Suzanne Collins var också riktigt bra... Ha det gott o hoppas du får många tips och hittar böcker som lockar just DIG
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 1 Kl 23:34
Haruki Murakami.

Fick en bok i present och efter det har jag sett till att alltid ha en pocket till av honom redo.

Jag gillar det drömska sätt böckerna är skrivna på.
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 2 Kl 01:20
Jag läser alltid så himla snabbt, så jag uppskattar därför serier. Håller just nu på med Wallander Riktigt bra, gillar hur Kurt beskrivs.
Kvinna 58 år

2014 Feb 2 Kl 10:50
Har väl Ingen favoritförfattare direkt men några böcker jag verkligen gillat var:
En lämplig ung man av Vikram Seth
Sinuhe egyptiern av Mika Waltari
Grottbjörnens folk av Jean M Auel
Läkaren av Noah Gordon
Slända i bärnsten av Diana Gabaldon
Eldfödd av Stephen King
Man 46 år

2014 Feb 2 Kl 19:48
Ja, Haruki Murakami är en riktig favorit, vars drömska författarstil känns rätt unik, både vad gäller berättelserna, dialoger och beskrivningar av miljöer och personer.
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 2 Kl 20:58
Haruki Murakami låter intressant... Skrivit upp på min att läsa-lista
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 3 Kl 08:03
Citera (Malin__01 * Feb 2, 2014 1:20)

Jag läser alltid så himla snabbt, så jag uppskattar därför serier. Håller just nu på med Wallander Riktigt bra, gillar hur Kurt beskrivs.

Om du snabbt läser ut böcker kanske du borde läsa Stephen King? Hans böcker brukar ju vara minst 800 sidor långa
Kvinna 27 år

2014 Jul 16 Kl 01:19
Agatha Christie har legat etta på min lista väldigt länge. Jag gillar hennes kluriga gåtor och smarta handlingar, i samspel med det väldigt lättförståeliga språket.
Hon har en förmåga att beskriva personer så att jag verkligen kan se dem framför mig och hon är überbra på att övertyga en som läsare om att den slutgiltiga lösningen på gåtan är den enda vettiga.
Jag är ständigt på jakt efter liknande böcker som hon skriver, men har aldrig hittat nån på samma skarpa nivå.

Christie upptäckte jag nog via alla otaliga filmatiseringar av hennes böcker som har gått på tv, samt att min mamma hade lite böcker som hon tyckte att jag skulle läsa.

Sen har jag tokfastnat för Paulo Coelho. Hans poetiska skildringar av verkligheten är helt underbara.
Jag följer honom på facebook och hittar nästan alltid nåt riktigt bra citat som träffar precis rätt.

Upptäckte honom när vi fick i uppgift att skriva en bokrecension i gymnasiet och fick välja mellan hans bok "Alkemisten" och någon annan som jag inte minns vad den hette, av en annan författare.
Jag valde att läsa Alkemisten och tror jag slukade den på mindre än en vecka.