Teatergrupp?

Teatergrupp?

Avregistrerad Medlem

2014 Feb 4 Kl 21:48
Hej!

Jag undrar om det finns någon som vet om en aktiv och öppen teatergrupp som man kanske kan få gå med i...?

Jag bor i Järfälla och har sysslat med teater flera år i tonåren, men inte nu på länge. Man är lite ringrostig och har hunnit få scenskräck bland annat, men jag tror att det hade varit bra för min barnsliga själ och min personliga utveckling att komma igång lite med det igen
Kvinna 27 år

2014 Jul 14 Kl 02:04
Hej, jag vet inte hur pass inaktuell den här tråden är nu, du kanske har hittat nåt redan?
I vilket fall som helst så kom jag och tänka på Teodok i Kallhäll. Jag funderar själv på att gå med där och det vore ju alltid kul med lite mera roligt folk.
Avregistrerad Medlem

2014 Jul 14 Kl 09:27
Hej!
Den är fortfarande högst aktuell! Faktiskt så är jag jätteglad att du skrev!! Jag har ännu inte hittat något men senast IGÅR satt jag och funderade på detta igen, så det är jättekul att du skrev nu
Kallhäll är ju inte alls långt härifrån, låter ganska perfekt.

Har du lust att kanske gå med tillsammans?
Jag var inne på deras hemsida men berätta gärna mer om du har varit där förut eller så
Kvinna 27 år

2014 Jul 14 Kl 13:12
Haha jag har väl ett sjätte sinne eller nåt sånt då.

Jag har varit på några av deras planeringsmöten och liknande och det känns som ett jättemysigt gäng.
Jag vet inte hur pass aktivt de jobbar just nu, för vad jag har förstått det som brukar de dela in sig i olika produktionsgrupper osv. det vill säga att om man inte är med i nåt av de aktuella projekten finns det kanske inte så mycket att göra. Har ingen direkt koll dock. :S

Min pojkvän gick med där i slutet av förra året och han vill försöka få igång någon sorts improträffar typ en gång i veckan, så man håller sig aktiv.
Han hade en egen teatergrupp förut, men det gick lite knackigt med den, så därför är väl en tanke att försöka starta upp den på nytt,som en underförening, nu när det finns resurser och folk att ta av.

Jag är absolut intresserad av att gå med, eftersom vi har en del kul idéer på gång som vi hoppas kunna få genomföra.

De ska tydligen ha någon form av planerings/spåna idéer-möte i slutet av sommaren, så jag kommer nog ta mig dit iaf.
Kvinna 27 år

2014 Jul 17 Kl 21:43
Den 27:e September kommer framtidsmötet vara.
Dock osäker på exakt klockslag.

Då är man välkommen att komma med idéer på nya projekt.