Avlivade min katt igår

Avlivade min katt igår

Louiseodier

Kvinna 68 år

2014 Feb 12 Kl 00:01
Igår var jag på Ultuna och avlivade min gamla katt (nästan 18år) Hon hade arit dålig ett tag,och det var inget att göra.Så hon fick somna in med mig bredvid som smekte henne ända till slutet.Hoppas hon träffar min förra katt där borta i regnbågslandet.Känns hemskt när man haft en katt så länge och som var så otroligt snäll.Nu har jag mina två "pojkar" på 16år kvar som får vara en tröst.
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 12 Kl 00:38
Beklagar sorgen. Du får trösta dig med alla glada minnen.
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 12 Kl 09:11
Kram
Kvinna 52 år

2014 Feb 12 Kl 10:03
Beklagar sorgen efter kisse. De lämnar ett sådant tomrum efter sig. Men vad skönt ändå att du har två kvar.

Nackdelen med att skaffa djur är att man inte kan ha dem för evigt, 18 år är ändå en lång tid. Så gammal var även min kisse som fick gå i december, 17 år var gammeltjejen som gick för ganska exakt ett år sedan. Det är tomt men vi får hoppas de har det bra där de är nu
Kvinna 30 år

2014 Feb 12 Kl 13:37
Beklagar, det är otroligt sorgligt när man kommer till den punkten. Men å andra sidan så kan du glädjas åt att just du fick möjligheten att spendera dessa 18 år med henne.
Kramar till dig!
Man 75 år

2014 Feb 12 Kl 16:54
Hej
Det är aldrig lätt mista sin vän, kissar får så många kära samtal o får veta så mycket mer om sin matte än vi andra..
vår kisse blev 15,5 så 18 är en aktningsvärd ålder..
slösa din omsorg om de två du har kvar
kram kjell

Citera (Louiseodier * Feb 12, 2014 0:01)

Igår var jag på Ultuna och avlivade min gamla katt (nästan 18år) Hon hade arit dålig ett tag,och det var inget att göra.Så hon fick somna in med mig bredvid som smekte henne ända till slutet.Hoppas hon träffar min förra katt där borta i regnbågslandet.Känns hemskt när man haft en katt så länge och som var så otroligt snäll.Nu har jag mina två "pojkar" på 16år kvar som får vara en tröst.
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 12 Kl 19:24
det är hemsk. fasansfull upplevelse. har gått igenom detsamma. simon är hans namn. cancer i magen och kunde inte försörja sig. så det var tvunget. jag grät i kaskad och hulkade så den stackars vad det nu var som hade hand om mig så helt bedrövad ut. men som du säger så befinner sig våra katter nu i katthimlen, i paradiset, där de jagar möss i det fria och sover i gräset och får solskensvarmpäls och får änglagos när andan faller på.
Kvinna 52 år

2014 Feb 12 Kl 19:56
usch super jobbigt.Har avlivat 2 st tididgare.Bävar när min nu vita katt börjar bli äldre.
Hon var och är ett stort stöd för mej.
skönt att du har 2 st vänner kvar i alla fall.kramis
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 13 Kl 18:29
Jag förstår att det gör ont! För snart ett halvår sedan avlivades sonens äldste katt Linus.. eller "Tatt" som han också kallades.. och vi grät mycket. Han liknade en Birma och var så fin med sin grå-vita päls och sina vackra blå ögon. Sonen fick katten av sin pappa (död i cancer -09) i present på sin 7-års dag.
Stor tröstekram till dig!
Kvinna 68 år

2014 Mar 9 Kl 02:17
Såg inte inläggen förrän nu.Tack så mycket för tröstande ord.
Avregistrerad Medlem

2015 Okt 26 Kl 13:40
Citera (Louiseodier * Feb 12, 2014 0:01)