sex viktigt i relation?

sex viktigt i relation?

Avregistrerad Medlem

2014 Feb 16 Kl 20:33
Skulle ni kunna leva i ett förhållande utan sex om ni förövrigt var lyckliga med varandra?
Man 37 år

2014 Feb 16 Kl 20:47
Nej i sådana fall skulle man ju "tvingas" till sex utanför relationen. Om hon var ok med det så kanske det skulle funka men det låter inte riktigt sund i mina öron.

Om man inte är asexuell så behöver man ju sex. Så är det bara liksom.
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 16 Kl 20:57
Mmm, håller med ytrew..

Tror intimitet är viktigt och ger mycket till förhållandet och personernas mentala välmående.
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 16 Kl 20:59
Nej, sex är viktigt. Det gör kärleken mer konkret och förhållandet mer kärleksfullt. Annars blir man bara vänner. Så tycker jag i alla fall .
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 16 Kl 20:59
Du har mycket funderingar Vampyria... Roligt
Det är en knepig fråga egentligen... En människa består av så många andra viktiga egenskaper och är det "bara" sexet som inte funkar så... Ja, varför inte... Fast det betyder inte att jag varken skulle kunna eller vilja leva ett liv utan sex! Men där finns det ju otaliga möjligheter tänker jag, till att kunna tillgodose även dessa behov.
Men helst av allt önskar jag mig ändå alla delar i ETT Paket
Så svaret i korthet blir nog... Ja, det skulle jag kunna, men nej, det skulle jag inte vilja
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 16 Kl 21:00
Jag hade definitivt kunnat leva utan sex i ett förhållande om det förövrigt var bra Älskar jag en kvinna,så älskar jag henne oavsett.
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 16 Kl 21:14
Visst, hade kvinnan jag älskat blivit sjuk eller skadad och inte kunnat ha sex, så absolut hade det gått..
Men hade nog inte kunnat inleda ett förhållande där jag vet att tjejen inte kan ..
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 16 Kl 22:07
Finns ju faktiskt kvinnor som haft traumatiska upplevelser sexuellt och som därför har svårt att ha sex och det skulle man självklart respektera hos den man älskar..där hade man fått vara försiktig och förstående så hade det nog ordnat sig till slut.
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 16 Kl 22:38
Tack för alla underbara svar. Finns inget rätt eller fel svar.
Jag själv skulle nog svara att det beror på situationen... men som det känns idag,så skulle det bli jobbigt.... sex är ju mer än bara samlag... Jag hade båda varit med på det och båda var lyckliga och det var et gemensamt beslut,så hade det gått... absolut.
Man 35 år

2014 Feb 16 Kl 22:47
Håller med frasse där. Har varit ihop med en tjej som tyckte det var jobbigt med sex i början hon kände sig pressad. Vilket jag helt klart kan förstå. Så visst går det att leva i ett förhållande utan sex om man är lyckliga och allt är bra i övrigt.
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 16 Kl 22:47
Beror på mest varför, skulle inte vara bekväm med vara tillsammans med en lesbisk kvinna om du menade de.
Men är man lycklig garanterat så är de väl något större än sex att kunna få vara lycklig!
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 16 Kl 23:12
RockAnkans. Helt rätt... Ingen mår bra av press
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 16 Kl 23:17
twigdoll: Menade inget specifikt kön eller läggning...
Precis... De par som inte har sex kanske gör annat som ger dom lika mycket tillfredställelse. Tycker att det är upp till var och en.
Finns ju par som är lyckliga och har tagit det beslutet gemensamt. Det är absolut inget fel med det,men jag tror att om ett förhållande ska fungera,så måste man nog tycka likadant i den frågan.... Annars är det lätt att det går åt skogen.....
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 16 Kl 23:28
Finns det verkligen nåt par som aldrig haft nån form av sex vampyria?
Kvinna 58 år

2014 Feb 17 Kl 00:02
Skulle vara väldigt svårt och inte önskvärt, men en tid skulle det väl gå om det fanns speciell anledning.