sex viktigt i relation?

sex viktigt i relation?

Avregistrerad Medlem

2014 Feb 17 Kl 00:52
Svar till frasse.... Nu menar jag inte att dom aldrog har haft det utan sedan bestämmer sig för att inte ha det mer... pga någonting.... men appropå din fråga så känner jag ett par som aldrig har haft samlag ialalfall..... Dom älskar varandra,men dom tände rinte p åsamlag..men kramar och kyssar gillar dom.... dom ahr barn,men det blev inte til lgenom samlag Pratar nu om min ena moster oc hhennes man Det fins udda typer,men dom är int ekonstigare än någon annan här inne p ådetta forum
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 17 Kl 01:00
Jag tror att den intimitet som sex innebär kan verkligen förstärka ett förhållande. Precis som sex faktiskt kan hjälpa till att vittra sönder ett förhållande om det inte bygger på lyhördhet och ömsesidig respekt.
Tror säkert att det finns förhållanden som inte innehåller sex. Men de behöver säkerligen ha något annat som ger någon annan form av intimitet.
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 17 Kl 01:12
elel Ja det ligger sanning i det du säger Väldigt klokt svar... Det ersätts lixom med något annat. Ungefär som att gå från cigaretter till nikotin tugummi eller från kött till något vegetariskt... Något som fyller ut ... det behöver int evara negativt. Som du skrev så kan sex också bli något negativt om man inte är lyhör doch uppmärksammar den andras behov... Gillar ditt svar. väldigt sant!
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 17 Kl 21:38
Citera (Charlott * Feb 16, 2014 20:59)

Nej, sex är viktigt. Det gör kärleken mer konkret och förhållandet mer kärleksfullt. Annars blir man bara vänner. Så tycker jag i alla fall .

Jag instämmer! Jag ser sensualismen och den erotiska närheten som viktiga kitt och grundstenar i ett kärleksförhållande.
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 17 Kl 22:19
Citera (elel * Feb 17, 2014 1:00)

Jag tror att den intimitet som sex innebär kan verkligen förstärka ett förhållande. Precis som sex faktiskt kan hjälpa till att vittra sönder ett förhållande om det inte bygger på lyhördhet och ömsesidig respekt.
Tror säkert att det finns förhållanden som inte innehåller sex. Men de behöver säkerligen ha något annat som ger någon annan form av intimitet.

Jag instämmer! Jag har personlig erfarenhet av kravfylld och påtvingad sexualitet och jag har också erfarenhet av den sexualitet som, inom ramen för den emotionella intimiteten, är relationsstärkande. Jag vet också vad det innebär att utsättas för sexuella kränkningar i tidig ålder. Varsamhet, lyhördhet, ömsesidighet och respekt är grundläggande komponenter i samspelet, människor emellan....
Redigerat av Avregistrerad Medlem 2014 Feb 17 Kl 22:22
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 17 Kl 22:30
Citera (konshens * Feb 16, 2014 20:57)

Mmm, håller med ytrew..

Tror intimitet är viktigt och ger mycket till förhållandet och personernas mentala välmående.

Ja, det tror jag också!
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 17 Kl 23:15
Ja det var väldigt många kloka svar Roligt!
Kvinna 56 år

2014 Nov 26 Kl 14:27
Puffar upp tråden eftersom den är intressant och många av dem som diskuterar i tråden tycks vara avregistrerade medlemmar.

Hade frågan ställts för fem år sedan hade jag svarat "aldrig i livet". Idag ser mitt liv helt annorlunda ut och min prioriteringar har fått göra en 360. Idag skulle det inte vara några problem att ha en relation utan sex. Det finns andra lekfullt erotiska aspekter jag skulle ha svårare att leva utan: flört, passion, fullt fokus på varandra och det där suget i magen man får av någon man tycker mycket om. Fysisk närhet.

Ibland saknar jag min libido, den var rätt så härlig
Avregistrerad Medlem

2014 Nov 26 Kl 15:23
Om ni med sex menar "in och ut" så hade jag nog kunnat skippa det om det kändes väldigt rätt i övrigt. Men då hade man ju fått kompensera det med mycket oralsex, närhet och diverse mys. Men att också vara helt utan det sistnämnda ser jag som VÄLDIGT långsökt. Nåt i förhållandet måste ju finnas som skiljer relationen man har med med partnern mot den man har med en bra vän.
Avregistrerad Medlem

2014 Nov 26 Kl 15:25
Citera (Hoppborg * Nov 26, 2014 14:27)

Puffar upp tråden eftersom den är intressant och många av dem som diskuterar i tråden tycks vara avregistrerade medlemmar.

Hade frågan ställts för fem år sedan hade jag svarat "aldrig i livet". Idag ser mitt liv helt annorlunda ut och min prioriteringar har fått göra en 360. Idag skulle det inte vara några problem att ha en relation utan sex. Det finns andra lekfullt erotiska aspekter jag skulle ha svårare att leva utan: flört, passion, fullt fokus på varandra och det där suget i magen man får av någon man tycker mycket om. Fysisk närhet.

Ibland saknar jag min libido, den var rätt så härlig

Vet inte om jag missförstår dig här, men har jag förstått det rätt om jag säger att du kan skippa sexet så länge du får mycket kramar?`
Man 36 år

2014 Nov 26 Kl 19:31
Både ja & nej...
Den kroppsliga närheten är viktigare, men att kunna njuta av & med varandra är oxå en viktig del av ett förhållande
Man 40 år

2014 Nov 27 Kl 09:53
Sex och närhet är en viktig del i relationen och det bygger tillit och en känsla för närhet och förståelse.

Så nej. Har haft relationer som periodvis har varit mer eller mindre sexlösa men min erfarenhet är att det inte gynnar förhållandet. Sure om det finns någon anledning så kan det vara ok ett tag men inte i långa loppet.

Då ska man nog ta ett snack och verkligen reda ut vad det beror på.